Gezondheid alle pijlers

Veel slijmerige afscheiding.

27-02-2012 21:15 19 berichten
Zoals de titel al zegt heb ik de laatste dagen veel slijmerige afscheiding.

Merkte het als eerste bij het afvegen en daarna zag ik een slijmdraad hangen bij het bikinilijn scheren en gister zat er zelfs opgedroogd slijm draadje op venusheuvel zeg maar. Ook vond mijn vriend na het vrijen dit weekend dat mijn vagina nou niet echt heel fris rook(gelukkig zijn we 14 jaar samen anders was dit echt een zak door de grond momentje geweest haha).

Ik ben heel schoon op mijzelf en vind het dan ook behoorijk vervelend.Kan dit samenhangen met eisprong? is wel ong 11 dagen na eerste dag menstruatie?

Ik gebruik geen voorbehoedsmiddelen en is voor het eerst dat het mij zo opvalt.

Ook wi ik eens die vaginae wasgel gaan proberen, zijn hier dames die dit ook gebruiken? en is het nou echt veel beter?

Vriendin zegt dat je dus nooit douchegel moet gebruiken maar gewoon water. maar dan lijkt het mij echt niet fris daar.

Hoop dat iemand van julie hier iets over weet.
Alle reacties Link kopieren
Ja, kan zeker samenhangen met de eisprong. Wil je zwanger worden?
Het kan zijn dat je inderdaad een eisprong voelt aankomen. Het kan ook zijn dat je een schimmelinfectie hebt. Voor de zekerheid even een bezoekje aan de ha?

Ik zou inderdaad geen douchegel gebruiken. Het tast de zuurgraad in je vagina aan waardoor je weerstand daar afneemt. Gewoon goed spoelen met water.
Huisarts? Kan goed een schimmelinfectie zijn.

Sowieso NIET met lactacyd oid gaan wassen; maakt het alleen maar erger op den duur.
Schimmelinfectie is vaak troebelig slijm. Eisprongslijm is helder
Klinkt als een eisprong. Neem het tussen je vingers en als je er een draad van kan trekken, komt je eisprong eraan.

Mocht je zwanger willen worden, dan is het nu het moment.
quote:ster89 schreef op 27 februari 2012 @ 21:17:

Huisarts? Kan goed een schimmelinfectie zijn.

Sowieso NIET met lactacyd oid gaan wassen; maakt het alleen maar erger op den duur.

Alleen een drupje voor de buitenkant kan wel, maar je hebt ook die vaginaal-douche met spul en daar heb ik ooit een infectie van gekregen. Niet doen dus.

Een candida-infectie jeukt en brandt, de afscheiding is korrelig en kan gelig of zelfs wat groenig zijn. Vrijen laat je dan echt wel achterwege want dat wordt pijnlijk. Is dan ook niet verstandig want je steekt je partner aan. Even langs de huisarts, vaak kijken ze niet eens, zeker niet als je het al eens gehad hebt (je vergeet het nooit weer).

Normaal slijm is gewoon helder, redelijk geurloos (tenzij je veel vis eet, dan kan het naar vis ruiken) en behalve dat het wat koud kan zijn als je je slip weer omhoogtrekt na het plassen, verder niet vervelend.
Heb ik ook altijd een paar dagen per maand. Is bij mij gewoon onderdeel van de cyclus. Tikje irritant, dat wel, maar bij mij volkomen normaal.

En een draadje trekken? Kan wel een hele bol spinnen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Hoort erbij rond die tijd in de cyclus. Ben je net gestopt met voorbehoedsmiddelen dat je dit nog niet eerder gemerkt hebt?
Ik heb dit ook tijdens mijn cyclus maar ik slik de pil WEL.....

Maar dan heb je geen eisprong.... of staat dat weer los van de eisprong? En maakt het al vast je baarmoeder klaar???
Zo ben ik de eerste keer zwanger geworden! Had een hele onregelmatige cyclus en las dit in een oud boekje van mijn moeder waarin omschreven stond hoe je juist een zwangerschap moest voorkomen! Dus draden trekken: géén gemeenschap! Dus ik (ja ja): draden trekken is vrijen! En met succes!
Vooral geen vaginale wasgel gaan gebruiken.

Ik had last van een schimmelinfectie die niet weg wilde en toen ik een nieuw recept daar tegen wilde (en de plaatsvervangende huisarts moest bellen omdat de mijne vrij had) vertelde die assistente mij dat ik maar lactacyd bij die pillen en zalf moest gaan gebruiken.

Dat zorgde voor zo'n enorme reactie dat mijn slijmvliezen gewoon kapot gingen en ik daar allemaal wondjes had, die zo erg jeukten en branden dat ik van de huisarts eczeemcreme (hydrocortison= een hormoonzalf, maakt de huid dunner) moest gaan smeren op mijn slijmvliezen om zo de jeuk weg te halen en daarmee de kans op herstel te vergroten.
quote:mammamandy schreef op 27 februari 2012 @ 21:15:

Zoals de titel al zegt heb ik de laatste dagen veel slijmerige afscheiding.

Merkte het als eerste bij het afvegen en daarna zag ik een slijmdraad hangen bij het bikinilijn scheren en gister zat er zelfs opgedroogd slijm draadje op venusheuvel zeg maar. Ook vond mijn vriend na het vrijen dit weekend dat mijn vagina nou niet echt heel fris rook(gelukkig zijn we 14 jaar samen anders was dit echt een zak door de grond momentje geweest haha).

Ik ben heel schoon op mijzelf en vind het dan ook behoorijk vervelend.Kan dit samenhangen met eisprong? is wel ong 11 dagen na eerste dag menstruatie?

Ik gebruik geen voorbehoedsmiddelen en is voor het eerst dat het mij zo opvalt.

Ook wi ik eens die vaginae wasgel gaan proberen, zijn hier dames die dit ook gebruiken? en is het nou echt veel beter?

Vriendin zegt dat je dus nooit douchegel moet gebruiken maar gewoon water. maar dan lijkt het mij echt niet fris daar.

Hoop dat iemand van julie hier iets over weet.Bedankt ik hoef mijn ijs niet meer.
quote:coco95 schreef op 27 februari 2012 @ 22:03:

[...]

Bedankt ik hoef mijn ijs niet meer.Je had bij de topictitel kunnen stoppen met lezen tot je ijsje op was....
Hier precies hetzelfde vanaf een dag of vier voor mijn ovulatie. Zolang het helder is en (bijna) kleurloos is er volgens mij niets aan de hand.
quote:supersas09 schreef op 27 februari 2012 @ 22:07:

[...]

Je had bij de topictitel kunnen stoppen met lezen tot je ijsje op was....Vinnikook. De topictitel dekt de lading prima.
Zou bacteriële vaginose kunnen zijn.
Ik ben heel goed geholpen met Balance Activ een vaginale gel.

Geen idee hoe het voor anderen is, maar bij mij werkt het super! Heb regelmatig last van afscheiding, vooral vlak na mijn menstruatie. Baadt het niet dan schaadt het iig ook niet. www.balanceactiv.com
Ik heb hier ook last van en schaamde me dood, had het nog nooit gehad. Dacht mss door de spiraal, of inderdaad vaginale douche ofzo.

Ik ga het vlg week even nakijken, kan dus schimmel zijn? Of met de eisprong te maken hebben, het is plakkerig, lijmachtig doorzichtig, gelukkig ruikt het niet. Ik heb geen vaste relatie, en dus condoom, en een losse fling. Is het bij jou al weg?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven