Forummer van de maand

20-02-2012 15:00 3276 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de tijd dat ik hier alleen meelas, weet ik dat er ooit een verkiezing is van "forummer van de maand".

Zou het niet aardig zijn om zoiets te herintroduceren? Het kan ook een variant zijn, zoals een soort sterrensysteem of ranking per poster. Of een team van een of twee of drie forum-aanvoerders. Of een poster van het jaar.

Los van hoe het precies wordt uitgewerkt (via zelfnominering, via nominering door anderen, door het aantal posts, etc.), zie ik de volgende voordelen:

1. Het geeft een incentive voor posters om goede, inhoudelijke bijdragen te plaatsen (in plaats van anderen af te zeiken of off-topic te gaan).

2. Nieuwe posters weten meteen wie een beetje de gerespecteerde/belangrijke posters zijn. Als een meisje bijvoorbeeld met een probleem zit en twee reacties krijgt (een van een viva-autoriteit en iemand met minder gezag), dan weet je beter hoe je die adviezen moet wegen/beoordelen dan wanneer je blijft zitten met een 1-1 gelijkspel.
Ik dacht zelf meer aan een zomerkamp voor dikkerdjes, zo lekker op z'n Amerikaans.
..
.
Dat bestaat dat heet Victorycamp!
.
Hrs is back!
Ja gezellig, gaan we dan hamburgers eten bij het kampvuur?
.
HamKaas?
quote:eleonora schreef op 28 februari 2012 @ 11:39:

[...]

Wat mij betreft word jij forummer van wat dan ook. Lijkt me prima. Alleen is het wel zo dat een forummer van ongeacht de tijd die hij/zij zo'n forummer is, gekozen wordt door de forummers en dat zijn meestal dus mensen die op de een of andere manier opvallen, in positieve zin.

Ik snap dat jij graag een vorm van waardering krijgt voor je aanwezigheid en deelname aan dit forum, dat lijkt me op zich helemaal niet zo vreemd want het is leuk om gewaardeerd te worden en menselijk om die wens te hebben.

Denk je alleen zelf niet dat een waardering afhangt van hoe je je opstelt in een groep? Het lijkt er nu op dat jij van mening bent dat je, omdat je goedlopende topics opent, een soort beloning verwacht. Ik vraag me oprecht af of je het meent als je zegt dat je vindt dat zo'n titel je toekomt. Denk je werkelijk dat je zoveel indruk maakt, zo veel toevoegt en bijdraagt dat je zo'n titel kunt claimen?

De mensen die tot nu toe FVDM werden vroegen daar niet om maar kregen een bepaalde hoeveelheid stemmen die er voor zorgden dat ze de titel kregen. Denk je dat zoiets afdwingbaar is en vind je zelf dat dat realistisch is?Ik denk dat er niemand is op het moment die meer in aanmerking komt dan ik.
@Iris: weet jij wat HRS is?
quote:xalliewallie schreef op 28 februari 2012 @ 11:45:

Martin hoe zou jij jezelf qua uiterlijk omschrijven?Beneden gemiddeld knap.
quote:xalliewallie schreef op 28 februari 2012 @ 11:46:

En Martin hoe zou jij je innerlijk omschrijven?Heel slim, sociaal-vaardig, meer een vrouwen-man dan een mannen-man, ambitieus, intellectueel, psychologisch sterk, trouw.
Grappig Martin, je bent ook grappig. Wat zijn je negatieve eigenschappen.
quote:missy_acy schreef op 28 februari 2012 @ 15:50:

Grappig Martin, je bent ook grappig. Wat zijn je negatieve eigenschappen.Ik ben kwetsbaar op het punt van vrouwelijk schoon. Ik heb ook een neiging tot een zekere arrogantie, dat weet ik ook wel van mezelf...
quote:martin81 schreef op 28 februari 2012 @ 15:46:

[...]

Heel slim, sociaal-vaardig, meer een vrouwen-man dan een mannen-man, ambitieus, intellectueel, psychologisch sterk, trouw.

Hahahahaha,

Er is onderzoek gedaan naar mensen die zichzelf zien als heel slim, kan jij wel bedenken wat daar de uitkomst van was.
quote:galadriel schreef op 28 februari 2012 @ 15:53:

[...]

Hahahahaha,

Er is onderzoek gedaan naar mensen die zichzelf zien als heel slim, kan jij wel bedenken wat daar de uitkomst van was.Wat dan?
[edit]Cognitive ability

[edit]IQ

One of the main effects of illusory superiority in IQ is the Downing effect. This describes the tendency of people with a below average IQ to overestimate their IQ, and of people with an above average IQ to underestimate their IQ. The propensity to predictably misjudge one's own IQ was first noted by C. L. Downing who conducted the first cross-cultural studies on perceived 'intelligence'. His studies also evidenced that the ability to accurately estimate others' IQ was proportional to one's own IQ. This means that the lower the IQ of an individual, the less capable they are of appreciating and accurately appraising others' IQ. Therefore individuals with a lower IQ are more likely to rate themselves as having a higher IQ than those around them. Conversely, people with a higher IQ, while better at appraising others' IQ overall, are still likely to rate people of similar IQ as themselves as having higher IQs.

The disparity between actual IQ and perceived IQ has also been noted between genders by British psychologist Adrian Furnham, in whose work there was a suggestion that, on average, men are more likely to overestimate their intelligence by 5 points, while women are more likely to underestimate their IQ by a similar margin.[4][5]
Die arrogantie? Waar komt die vandaan?
quote:martin81 schreef op 28 februari 2012 @ 15:44:

[...]

Ik denk dat er niemand is op het moment die meer in aanmerking komt dan ik.Ik vrees dat velen het hier totaal niet mee eens zijn. En dat is toch best cruciaal om in aanmerking te kunnen komen.

[...]

Ik denk dat er niemand is op het moment die meer in aanmerking komt dan ik.

Hmmm.

Polletje openen?
Galadriel, dat betekent dus niet dat je per definitie dom bent als je denkt dat je slim bent.

ALS Martin hoogbegaafd is kan het zomaar zijn dat zijn IQ zelfs nog hoger is dan Martin zelf al denkt. Dat wordt wel heel duizelingwekkend dan.

Let op Martin, ik zeg dus ALS. Denk nu niet dat ik je intelligent vind.

[...]

Ik denk dat er niemand is op het moment die meer in aanmerking komt dan ik.Dan weet ik genoeg over je realiteitszin. Bedankt.
quote:eleonora schreef op 28 februari 2012 @ 16:49:

[...]

Dan weet ik genoeg over je realiteitszin. Bedankt.Een beetje traag van begrip is ze wel, maar toch een verdienstelijke voormalige FvdM. En ereforummert bovendien.

[...]

Ik denk dat er niemand is op het moment die meer in aanmerking komt dan ik.Waarom denk jij dat jij uitermate geschikt bent om deze functie binnen t viev forum te bekleden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven