Mode & Beauty alle pijlers

Eyeliner

28-02-2012 19:02 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik draag eigenlijk al jaren geen eyeliner meer omdat ik gewoon zo bar slecht ben in het aanbrengen! Vind het wel heel mooi, maar ik krijg beide kanten nooit gelijk!

Heb dit weekend zo'n stiftte gekocht, en die vind ik wat gemakkelijker aanbrengen aangezien er niet zo'n wiebelig kwastje aan zit.

Deze was alleen een dollar en geeft een beetje een wazig kleurtje af. Dus: wat gebruiken jullie en kunnen jullie me aanraden?

(Het liefst heb ik natuurlijk zo'n strak lijntje dat in de buitenste ooghoeken een beetje naar buiten loopt, maar ik weet niet of dat er wel inzit met mijn skill level.)
Mij lukt het ook niet. Maar het staat me ook niet echt. Dus geen tips.
Ik gebruik een stift van de etos maar heb ook geen vaste hand. Ik werk het daarna bij met een wattenstaafje met een make up remover.
Ik zweer bij Hema vloeibare eyeliner, redelijk stevig penseel en maar n paar euri!

En veel oefenen!
ik heb ook heel veel geoefend.. Begonnen met een stippellijntje tussen mijn wimpers, daarna hele dunne lijntjes of stipjes boven tegen mijn wimpers aan, dan een vloeiende lijn (of in 2 delen) van binnen naar buiten. Inderdaad nog bijwerken met wattenstaafje als het nog nat is. Het stomme is dat mijn linkeroog altijd veel beter gaat dan het rechter, terwijl dat bij oogpotlood andersom is..
Potlood van Rimmel. Maar weinig merken maken goede oogpotloden.
Oh ik gebruik die van de HEMA. Erop doen, en daarna corrigeren met een wattenstaafje (duh, anders krijg je 'm nooit strak).
Gebruik al behoorlijk lang de Double Wear van Estee Lauder, die geeft een mooie zwarte kleur, die heel lang blijft zitten. Zelfs na huilbuien. Perfect spul.

Hoe je het er op moet krijgen. Ik ben een sukkel die ongeveer 5 minuten over 1 oog doet, maarrrrr dan zit het er wel strak op.

Dus dit wordt geen quick & dirty verhaal.

Makkelijkste vind ik, om dit zittend te doen, met een spiegel op een pootje. Zo'n spiegel die je naar voren en achter kunt bewegen.

1. Ga voor de spiegel zitten, en beweeg de spiegel zo dat 't niet recht voor je staat, maar iets naar achter. Doe je hoofd ook iets naar achter, zodat je oogleden goed zichtbaar zijn.

2. Trek je oogleden niet strak.

3. Blijf sowieso van je oogleden af tot je klaar bent.

4. Steun op je elleboog, met eyeliner in je hand.

5. Begin in het midden en zet hele kleine horizontale (<-- echt niet vertical doen, dat wordt gek) streepjes naar buiten.

Hoeft niet in 1 keer strak, als je de 'outlines' maar hebt.

Je kunt dit ook doen middels puntjes trouwens, ipv streepjes

6. Verbind de streepjes met elkaar.

7. Begin nu in de binnenste ooghoek met hele kleine streepjes, zo naar het midden toe, totdat je weer de outlines hebt (of, wie weet ging het in 1 keer goed, dat kan natuurlijk ook).

8. Verbind de streepjes met elkaar.

Heb je een uitschieter, wattenstaafje met remover.
Stift van de Hema.
Piratesse,bedankt voor je uitleg,dit ga ik zeker proberen.

Ik ben al zolang aan het oefenen en het wil mij maar niet lukken.
Argh, Etos en Hema hebben ze hier niet

Die van Estee Lauder, is dat dan niet moeilijk afhalen aan het einde van de dag?

Bedankt voor de tips, ik denk dat ik inderdaad gewoon maar aan het oefenen moet!

Gelukkig is make-up hier vrij goedkoop :-)
quote:charlottecharles schreef op 28 februari 2012 @ 19:20:

Oh ik gebruik die van de HEMA. Erop doen, en daarna corrigeren met een wattenstaafje (duh, anders krijg je 'm nooit strak).Ik wel hoor. Zonder wattenstaafje een prachtig lijntje. Pupa is ook fijn.
Ik krijg ze perfect (wauw dat klinkt arrogant..)

Maar ik gebruik een pen en dan een handspiegel en mn ogen een klein beetje dicht (soort van omlaag kijken in de spiegel)

En dan oefenen.. Helemaal strak en gelijk zijn ze hier
Internagelaktisch
Oh en trek de lijn van binnen naar buiten en dan nog een keer van buiten naar binnen, maar dan maar tot de helft , en de lijnen mooi aansluiten
Internagelaktisch
Ik gebruik een oogpotlood van de h&m, en maak het puntje heel kort even warm met een aansteker. Geleerd van Thijs willekes
Permanente make-up

Nooit geknoei, en altijd gelijk. Alleen niet bij beun de haas om de hoek laten doen maar bij een goed bekend staande zaak.
Ik heb een gelpotje van MAC en daarbij de 266 (volgens mij) brush. Een goedkoper alternatief is een gelpotje van maybeline, daarbij wordt de brush geleverd! (wel een dunnere versie, maar erg handig).

Verder een beetje oefenen met instructiefilmpjes op youtube en you're good to go!
Hier ook met een stift, perfect lijntje, Essence, dus nog goedkoop ook.
De Artliner van Lancome. Als het misgaat inderdaad gewoon verbeteren met een wattenstaafje met een drupje makeupremover.

Gewoon een kwestie van oefenen en een goede spiegel hebben (ik doe het staand voor een grote spiegel op de deur, dan hoef ik niet in zo'n rare kromme houding te zitten als bij een staand bureauspiegeltje. Maar wat voor jou makkelijker is moet je zelf maar uitvinden)
liquid eyeliner van de Body Shop. Blijft erg goed zitten. Niet met zo een kwastje maar met een handig zacht 'puntje'.
Ik vind deze tips wel handig! klik!
quote:tjadatkanook schreef op 28 februari 2012 @ 20:38:

liquid eyeliner van de Body Shop. Blijft erg goed zitten. Niet met zo een kwastje maar met een handig zacht 'puntje'.

Ah ja zoiets heb ik nu dus ook! En een body shop hebben ze hier wel :-)

Ik denk dat ik die aanschaf en een gewone eyeliner, en dan kijk wat bevalt!
quote:Blusher schreef op 28 februari 2012 @ 20:39:

Ik vind deze tips wel handig! klik!Ja zo bedoel ik het precies! Mooi!
Zit je in de States? Dan zou ik gaan voor Clinique of Estée.

Clinique heeft een brush-on cream liner die vergt wel oefening. De quickliner vind ik zelf heel prettig. Plus betaalbaar: zo'n 15 dollar.
Ik doe het op een nogal stomme manier, maar het werkt wel en ik heb altijd een mooi dun lijntje!

Ik heb er een met een kwastje, van Rimmel, dus niet zo'n stiftachtig ding. Met het kwastje trek ik een lijn die echt totaal niet netjes is en veel te dik. Maar dan pak ik het vochtige doekje (zo'n make-up reinigingsdoekje) waar ik mijn gezicht mee heb schoongemaakt en daar maak ik mijn vinger mee vochtig. Ik ga dan met mijn vinger over de lijn en haal het teveel aan eyeliner eraf. Klinkt alsof het er niet uitziet, maar ik heb altijd een perfect subtiel boogje boven elk oog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven