Koortslippen-leed :(
zaterdag 21 mei 2011 om 01:03
Hoe vervelend weer zo'n koortslip!
Bij mij is de koortslip nu bijna weg, na een aantal dagen met zo'n compeed plakkertje op mijn lip te hebben gelopen. In het begin nog vrij onzichtbaar, maar na een aantal uur begint het los te laten en eigenlijk is het dan nodig om het vervangen. Maar dat is ook zo sonde en duur!
Na al een hele week mijn lief niet te hebben kunnen zoenen ( ik ben veel te bang voor besmettingsgevaar), ben ik het nu echt zat en dus opzoek naar een kuur om de koortslip te beperken. Weg gaat ie nooit meer, maar ik hoop de volgende aanval weer een hele tijd te kunnen uitstellen.
Dus nu las ik in de Libelle een advertentie van Virumed (¤9.90), een crème die je dagelijks een aantal keer moet aanbrengen en die zou er voor zorgen dat je koortslip lang weg blijft en mocht er toch een doorkomen het weer snel genezen zou zijn.
Maar ik kan er nog haast geen ervaringen of recensies over lezen, iemand hier ervaringen mee?
Verder lees ik veel over L-lysine tabletten, dat het wel werkt bij veel mensen.
Maar hoe veilig is dit om zomaar te slikken, en is het belangrijk dat je het minimaal 2x per dag slikt?
Dan wordt het toch ook wel een duur grapje, of niet?
Graag tips, ideeën of ervaringen!
Bij mij is de koortslip nu bijna weg, na een aantal dagen met zo'n compeed plakkertje op mijn lip te hebben gelopen. In het begin nog vrij onzichtbaar, maar na een aantal uur begint het los te laten en eigenlijk is het dan nodig om het vervangen. Maar dat is ook zo sonde en duur!
Na al een hele week mijn lief niet te hebben kunnen zoenen ( ik ben veel te bang voor besmettingsgevaar), ben ik het nu echt zat en dus opzoek naar een kuur om de koortslip te beperken. Weg gaat ie nooit meer, maar ik hoop de volgende aanval weer een hele tijd te kunnen uitstellen.
Dus nu las ik in de Libelle een advertentie van Virumed (¤9.90), een crème die je dagelijks een aantal keer moet aanbrengen en die zou er voor zorgen dat je koortslip lang weg blijft en mocht er toch een doorkomen het weer snel genezen zou zijn.
Maar ik kan er nog haast geen ervaringen of recensies over lezen, iemand hier ervaringen mee?
Verder lees ik veel over L-lysine tabletten, dat het wel werkt bij veel mensen.
Maar hoe veilig is dit om zomaar te slikken, en is het belangrijk dat je het minimaal 2x per dag slikt?
Dan wordt het toch ook wel een duur grapje, of niet?
Graag tips, ideeën of ervaringen!
woensdag 29 februari 2012 om 10:23
Ik heb niks om koortslippen te voorkomen, maar wat bij mij goed helpt is lippenblaasjes balsem van Weleda. Smeren bij de eerste tinteling en het helpt. Weet niet wat het kost, maar het werkt bij mij perfect. Enige nadeel, als je het smeert heb je wel een witte waas op je lip, maar ja... als dan je lip ook heel snel geneest is dat het nadeel wel waard.
zaterdag 10 maart 2012 om 08:48
Ik drink iedere dag een flesje actimel, en geen koortslip meer. Zo ook geen ontstekingen meer van diverse holtes! Echt super middel. Had echt 3 x per jaar zeer zware ontstekingen, al meer dan 20 jaar! Ik drink nu dit iedere dag en geen last meer! Wel eens een week niet gedronken en ik was gelijk weer ziek. En om alles maar voor te zijn: ja ik eet twee stuks fruit per dag, altijd verse groentes en leef gezond!