Brabantliner 401 Utrecht-Breda

01-03-2012 10:09 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is natuurlijk niet echt 'reizen' dus het staat hier misschien ook fout, maar even een kort vraagje.

Weet iemand hoeveel de Brabantliner 401 of 400 Utrecht-Breda / Utrecht-Oosterhout momenteel kost?

Tot 2012 had je altijd een dagretourtje voor 6 euro, maar die is nu afgeschaft. Wat is het nieuwe tarief als je een kortingskaart hebt?

Ik heb al op de website gekeken maar kan het echt niet vinden!
Ik heb dit gewoon meteen gevonden op de website hoor! Het kost ¤ 10,65 voor een enkele reis Utrecht-Breda. Met korting ¤ 7,03 volgens OV9292.
Je kunt ook nog een ritkaart bij de chauffeur kopen voor ¤ 9.

Van de website:

Noord-Brabant OV-ritkaarten

Indien u niet in het bezit bent van een OV-chipkaart, kunt u op de bussen in Noord-Brabant een ritkaartje aanschaffen. Een ritkaartje is geldig voor 1 rit, zonder overstaprecht. Een ritkaartje is verkrijgbaar in 3 varianten met een tarief van ¤ 3,00 , ¤ 6,00 en ¤ 9,00.

Tariefberekening:

Geldigheid Tarief

Geldig voor één enkele rit binnen de provincie Noord-Brabant.

Overstappen is niet mogelijk. ¤ 3,00

Geldig voor een rit geheel buiten de provincie Noord-Brabant met lijn 99, 101, 400 of 401. Overstappen is niet mogelijk. ¤ 6,00

Geldig voor een rit tussen een halte in de provincie Noord-Brabant en een halte in een andere provincies met lijn 99, 101, 400 of 401. Overstappen is niet mogelijk. ¤ 9,00

De OV-ritkaart is verkrijgbaar bij de chauffeur.
Overigens apart dat het zonder OV chipkaart duurder is dan een kaartje bij de chauffeur!
OV chipkaart gaat per kilometer. Daarom kan het duurder zijn.
En als je in Sleeuwijk opstapt richting Utrecht kost het ¤ 6,- en geen ¤ 9,-. ook al ga je van de ene naar de andere provincie. Ik ben een keer door een buschauffeur genaaid en moest ¤ 9,- betalen maar het is echt ¤ 6,-, staat ook ergens op de site.
Hee, grappig, die zag ik toevallig gisteren rijden. Heb je verder niets aan natuurlijk, behalve dan misschien als bevestiging dat 'ie echt bestaat
Ter aanvulling: een ritkaart die je bij de chauffeur koopt voor 9 euro is een enkele reis, voor een retourtje ben je dus 18 euro kwijt (voor dat bedrag ben ik vorig jaar naar de andere kant van Europa gevlogen, maar ja). Of kortingskaarten geldig zijn zou ik niet weten. Misschien de klantenservice even bellen?
Als je in Sleeuwijk opstapt kost het inderdaad ¤ 6,- dat is een retourtje. Een enkeltje kopen kan niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven