Geld & Recht alle pijlers

Moeder weigert mee te werken aan gerechtelijke omgang.

01-03-2012 16:14 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik sta in dubio.

Mijn vriend heeft al meerdere keren omgang met zijn kind toegwezen gekregen via de rechtbank,maar de moeder komt het telkens niet na.

Op één of andere manier weet ze het telkens weer zo te doen dat er maar gerekt en gerekt wordt.Met als resultaat dat er hier al met al een aardig bedrag richting advokaat gegaan is omdat zij niet meewerkt.Niet dat dat belangrijk is,maar we moeten er nu weer een zaak van maken,die veel geld gaat kosten dat vriend zegt;Het is genoeg.Ik ben er klaar mee.

Nou is hij er natuurlijk niet klaar mee,maar het geld raakt op en er wordt justitieel niets aan dit soort praktijken gedaan en hij is daar erg gefrustreerd over.Temeer omdat je nog steeds je kind niet krijgt te zien,maar ook omdat het financieel er ook niet beter van wordt natuurlijk.

Ik snap hem heel goed,maar ergens zegt een stemmetje in mij dat ik hem een beetje moet stimuleren om door te zetten..voor zijn zoontje.Moet ik me daar mee bemoeien...?
Ik zou dat wel doen. Omwille van je stiefzoontje en je partner.
Natuurlijk is hij er niet klaar mee, het gaat om zijn kind.

Prima om hem te stimuleren.

Het blijft altijd door zijn hoofd spelen of ie genoeg heeft gedaan.

Wel goed er voor zorgen dat je alle stappen en bewijzen verzameld dat moeder alles weigerd.
Is er geen mogelijkheid om de rekening van de advocaat bij moeder neer te leggen, daardoor maakt hij toch al die extra onkosten?
Ja,moeilijk hoor.Als ik aan hem en zijn zoontje denk vind ik dat ook.

Maar het vergt veel,en soms denk je dan ook wel eens;Wat zou ik graag rust willen voor ons.Hele toestand..
Soms moet je ook durven kiezen voor een relatie!

Het geld raakt op en ik denk dat die situatie enorm zal drukken op jullie relatie. Ik zou mezelf er niet al te veel mee bemoeien: hoe lang gaat dat nieuwe proces nog duren? Is er dan wel een garantie dat ex mee zal werken?

Voor je het weet bij jij alleen maar een soort van aanhang bij je vriend, omdat hij alleen bezig is met proces voeren om een kind te kunnen zien die hij w.s van zijn ex toch niet mee zal krijgen.

Ik zou kiezen voor een relatie met jou als ik je vriend was.

Misschien samen nog voor een kindje gaan?
Redband,was het maar waar.Kosten worden telkens gecompenseerd.Is met familiezaken altijd zo geloof ik.

Vriend heeft nu echt het gevoel er genoeg voor gedaan te hebben,wil ok eindelijk weer contact,maar het is zo frustrerend dat de verkeerde in feite gestraft wordt.Je ziet geen resultaat.

Ondanks alle bewijzen,want die zijn er natuurlijk.Gerechtelijke bevelen..
Hoi schilderspalet,ik geloof dat bij hem de grens is bereikt.Hij kiest voor rust en ons.Maar zulke (recht)zaken houden je toch wel bezig,en je kind al helemaal natuurlijk.

Ik zeg het eerlijk.Je krijgt rust als hij stopt.Eerlijk vinden we het absoluut niet! En als ik denk aan hoe dit allemaal mogelijk is..gaan mij mn nekharen overeind staan.Verdorie,zou toch mooi zijn als vader en kind contact kunnen hebben!
quote:triangle schreef op 01 maart 2012 @ 16:31:

Redband,was het maar waar.Kosten worden telkens gecompenseerd.Is met familiezaken altijd zo geloof ik.

Vriend heeft nu echt het gevoel er genoeg voor gedaan te hebben,wil ok eindelijk weer contact,maar het is zo frustrerend dat de verkeerde in feite gestraft wordt.Je ziet geen resultaat.

Ondanks alle bewijzen,want die zijn er natuurlijk.Gerechtelijke bevelen..

Je vriend heeft er ook genoeg voor gedaan! Ik zou heb echt ruimte geven om te ademen: die arme mand wordt nu zowel door zijn ex gepakt (want hij mag kind niet zien), door de wet gepakt (ligt een uitspraak, maar uitvoering ho maar) en dan wil hij graag met jou ook nog een toekomst opbouwen!

Ik zou heb echt steunen in het opbouwen van een toekomst met jou! Hij heeft genoeg gedaan.
quote:triangle schreef op 01 maart 2012 @ 16:35:

Hoi schilderspalet,ik geloof dat bij hem de grens is bereikt.Hij kiest voor rust en ons.Maar zulke (recht)zaken houden je toch wel bezig,en je kind al helemaal natuurlijk.

Ik zeg het eerlijk.Je krijgt rust als hij stopt.Eerlijk vinden we het absoluut niet! En als ik denk aan hoe dit allemaal mogelijk is..gaan mij mn nekharen overeind staan.Verdorie,zou toch mooi zijn als vader en kind contact kunnen hebben!

Tuuuuuuuuuurlijk houden die rechtzaken hem bezig, gelukkig zou ik bijna zeggen. Het betekent dat hij een hart in zijn lijf heeft!

Ik ben alleen erg bang dat het doorvoeren van nog een proces en het bakkeleien met de ex echt ten koste gaat van de relatie tussen jou en hem! Wat een stress moet dat zijn.

De ex moet zich schamen. Ik hoop dat je vriend het op de 1 of andere manier een plek kan geven.

Waarom gaan jullie samen niet voor een kindje?
Ja dat heeft hij,gelukkig wel.

De hele zaak is heftig geweest maar we zijn er zo in gegroeid dat het niet tussen ons in staat.Maar het doet je wel wat natuurlijk,om alles zo mee te maken en te zien.

We willen zelf ook wel kinderen,maar dat komt nog wel.

Ik denk dat we er goed over moeten praten,het is zijn keuze.Maar ik zou niet willen dat hij later spijt krijgt.

En anders idd maar een plekje gaan geven.Dat is voor hem natuurlijk weer moeilijker dan voor mij he
Heeft hij al bij de rechter aangevraagd dat er een dwangsom opgelegd word als zij zich niet aan de toegewezen omgang houd? Bij genoeg bewijs moet dat haalbaar zijn.
Cheerlesscard.. ook dat helpt weinig hoor. De bedragen stapelen zich op. Een kennis van mij , krijgt elke keer wanneer de moeder de kinderen niet brengt , 250 euro dwangsom van de moeder. Inmiddels zijn de bedragen al opgelopen richting de 15000 euro , maar van de bekende kale kip kan je niet plukken en hij ziet zijn kinderen dus nog niet.

Hij is ondertussen gestopt met t procederen , omdat hij de moeder steeds verder in de schulden ziet gaan door zijn geprocedeer. En dat is ook niet wat hij wil , hij wil wel dat zijn kinderen ondanks zo'n moeder toch een goede jeugd krijgen (qua eten , schoeisel , kleding ,sport e.d.).

Daar sta je dan als vader , loodrecht , kaarsrecht met je rug tegen de welbekende muur.
Hoi cheerlesscard,is al gebeurd.

Toen is ze gauw mee gaan werken,en de rvdk was helemaal gecharmeerd van haar! Dus de dwangmiddelen zijn er weer afgehaald.Met als gevolg dat ze nu weer niet mee gaat werken.

Dan kun je weer opnieuw beginnen.
"Ik zou kiezen voor een relatie met jou als ik je vriend was.

Misschien samen nog voor een kindje gaan?"

Wtf? Zo van nieuwe vriendin gaat voor je bloedeigen kind, en we maken een nieuwe te vervanging van??
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Mali30,zo bedoeld ze het niet.

Dat kun je wel uit de rest halen
quote:triangle schreef op 01 maart 2012 @ 17:03:

Hoi cheerlesscard,is al gebeurd.

Toen is ze gauw mee gaan werken,en de rvdk was helemaal gecharmeerd van haar! Dus de dwangmiddelen zijn er weer afgehaald.Met als gevolg dat ze nu weer niet mee gaat werken.

Dan kun je weer opnieuw beginnen.Zijn de dwangmiddelen dan voor een vastgelegde periode of is er een nieuwe uitspraak van de rechter nodig om dit terug te draaien?
Ja het is lastig hè.

Ik noemde maar een dwarsstraat hoor. Weet dat het niet altijd effect heeft.

Ik denk dat je hem het beste gewoon kan steunen in waar hij zich goed bij voelt.

Natuurlijk kan je hem wel duidelijk aangeven dat je 100% achter hem staat als hij het niet opgeeft maar het is zijn keuze.

Ik kan me voorstellen dat hij ondertussen ook emotioneel op is.

Daarnaast wel proberen samen verder jullie leven opbouwen.
[quote]Schilderspalet schreef op 01 maart 2012 @ 16:39:

[...]

Tuuuuuuuuuurlijk houden die rechtzaken hem bezig, gelukkig zou ik bijna zeggen. Het betekent dat hij een hart in zijn lijf heeft!

Ik ben alleen erg bang dat het doorvoeren van nog een proces en het bakkeleien met de ex echt ten koste gaat van de relatie tussen jou en hem! Wat een stress moet dat zijn.

De ex moet zich schamen. Ik hoop dat je vriend het op de 1 of andere manier een plek kan geven.

Waarom gaan jullie samen niet voor een kindje?[/quote]

Want een ´nieuw´ kind vervang het andere?!
Die waren opgelegd en tegelijkertijd zou de rvdk er aan te pas komen om contacten in gang te zetten en om een onderzoek in te stellen.Daarna komt er dus weer een uitspraak,waar dus wéér een omgangsregeling geadviseerd werd,maar de rvdk vond dat er geen dwangmiddelen meer nodig waren.

Ja,je snapt het niet.Blijkt nu wel dat ze dat weer fout ingeschat hebben..maar daar heb je dus niks aan
@onzinvol,ik denk niet dat dat zo bedoeld wordt.

Het is meer dat er gezegd wordt,ga verder.En dat is ook wel een beetje zo.

Je bent op een gegeven moment uitgevochten,en dan komt er mss ook ruimte voor andere dingen
Het hoeft niet verkeerd te zijn om de zaak eventjes te laten rusten. Dat betekent toch niet dat je later er niet weer werk van kunt maken?

Neem wat rust. Misschien vindt de ex over een jaar wat vrede met zichzelf, en komt het allemaal vanzelf goed.

Problemen zijn tijdgebonden, in mijn ervaring.
OMG wat een hel, heel dat apparaat van ambtenaren dat wel even uit gaat maken hoe het allemaal moet en niet thuis zijn als ze het fout hebben.

Ik hoop dat je vriend zich een beetje staande kan houden, maar voor alle vaders (ja) die het contact met hun kind verliezen omdat moeder haar kind als persoonlijk eigendom beschouwt, is het het belangrijkste dat ze zelf doorgaan met hun leven, hoe onmogelijk dat ook lijkt.

De huidige situatie is niet voor eeuwig. Op een gegeven moment is er een tijd van opgeven. Al is het maar tijdelijk. Hij boft maar met een vrouw zoals jij die naast hem wil blijven staan in al deze shit.

Geef hem de ruimte, zou ik zeggen. Heel veel succes.
quote:Schilderspalet schreef op 01 maart 2012 @ 16:39:

[...]

Waarom gaan jullie samen niet voor een kindje?Dat heeft hier toch helemaal niets mee te maken?
Bazinga!
Wat dramatisch. Is het niet mogelijk om toewijzing van het kind te vragen met een ruime omgangsregeling voor de moeder? Het lijkt me dat je een sterk argument hiervoor hebt als het de enige mogelijkheid lijkt te zijn om het kind in staat te stellen met beide ouders een band op te bouwen. In de huidige situatie wordt het kind ernstig geschaad.
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven