Werk & Studie alle pijlers

Wie solliciteert momenteel ook? deel 2

06-03-2011 19:54 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel 2 van het algemene sollicitatietopic

"Wie solliciteert momenteel ook?" ooit opgestart door Akkies:

quote:Akkies schreef op 08 juli 2009 @ 17:35:

Ik ben op zoek naar mensen die momenteel ook druk bezig zijn met solliciteren en die hierover ervaringen willen delen. Over alles wat erbij komt kijken! Denk aan openingszin brief, voorbereiden op gesprekken, afwijzingen, frustraties Misschien brengen we elkaar op ideeën!Ik heb de vrijheid genomen om het tweede deel hiervan te openen omdat het de bedoeling is dat topics na 3000 posts worden gesloten.
quote:bezzy schreef op 01 maart 2012 @ 13:00:

vrijdag mijn eerste echte sollicitatie verstuurd en ik zit nu al helemaal te hopen dat zij mij bellen. Ik vind het lastig om vacatures te vinden waarvan ik ook denk dat ik een serieuze kans maak om op gesprek te mogen komen. waar solliciteren jullie (die net afgestudeerd zijn en opzoek naar eerste baan) op. Ik heb nu gereageerd op een traineeship waar ze mij op stage een goede kans gaven.

Ik ben ook net afgestudeerd en reageer op van alles. Daar zijn ook traineeships bij. Ik denk een stuk of 4 al. Verder op junior functies en de HBO variant van werk dat ik al op MBO niveau gedaan heb tijdens mijn studie.

Ik weet natuurlijk niets van je achtergrond Bezzy en wat voor soort studie je gedaan hebt en wat je overige ervaring/kwaliteiten zijn, maar bereid je erop voor dat het wel eens een hele tijd zou kunnen gaan duren. Wil je ook echt niet ontmoedigen maar ik denk dat het reeel is dat het misschien niet meteen raak is. Ik ken veel recent afgestudeerden die stuk voor stuk competent zijn in mijn ogen en ook al veel te lang werkzoekend. Ik zou zeggen niet blijven wachten op dat ene telefoontje, maar gewoon lekker verder zoeken en meerdere brieven gaan schrijven!
quote:Oydis schreef op 01 maart 2012 @ 13:48:

[...]

Ik ben ook net afgestudeerd en reageer op van alles. Daar zijn ook traineeships bij. Ik denk een stuk of 4 al. Verder op junior functies en de HBO variant van werk dat ik al op MBO niveau gedaan heb tijdens mijn studie.

Ik weet natuurlijk niets van je achtergrond Bezzy en wat voor soort studie je gedaan hebt en wat je overige ervaring/kwaliteiten zijn, maar bereid je erop voor dat het wel eens een hele tijd zou kunnen gaan duren. Wil je ook echt niet ontmoedigen maar ik denk dat het reeel is dat het misschien niet meteen raak is. Ik ken veel recent afgestudeerden die stuk voor stuk competent zijn in mijn ogen en ook al veel te lang werkzoekend. Ik zou zeggen niet blijven wachten op dat ene telefoontje, maar gewoon lekker verder zoeken en meerdere brieven gaan schrijven!oke bedankt. Ik ben het met je eens maar er zijn ook weinig vacatures waar ik wil reageren. omdat ze of iets zijn wat ik niet wil en dan vind ik het lastig om een goede brief te schrijven. Heb jij dat probleem ook? Ik heb Financial Services Management gestudeerd en krijg in maart mijn diploma. wat ik van studiegenoten om mij heen hoor dat zij allemaal wel al een baan hebben vele via hun stage plek. Er schijnt in mijn branche relatief veel werk te zijn voor pas afgestudeerden. Wat heb jij gestudeerd?
Oh ik wou al een heel bestand aanmaken zelf maar dat hoeft dus niet? en moet ik al het werk dat mij aangeboden wordt aannemen? ik heb vroeger eens in een callcenter gewerkt, en ben als de dood dat ik daarvoor gebeld ga worden. Niet omdat ik het niet leuk vind, maar gewoon omdat ik er niet geschikt voor ben.
Als het goed is krijg je een boekje met een titel als 'werkloos, wat nu' waar alles in staat. En anders kun je altijd rondkijken op uwv.nl en op werk.nl. Daar vind je regels mbt aannemen van werk. In het begin hoef je niet alles zomaar aan te nemen, maar na zo veel maanden wel. Google is your friend!
Ik kon dat dus niet meer vinden, misschien zijn de regels weer aangepast ofzo.... bedankt!
Afgewezen :( te weinig ervaring. Aanstaande dinsdag weer een gesprek. Ook nog 2 afwijzingen binnen gekregen. Heb er vreselijke hoofdpijn van. Wat is solliciteren slopend!
Lees nog altijd mee hoor! Tot moment dat contract getekend is ben ik "momenteel ook nog solliciterend" en val ik onder de topictitel

Echt balen blinkiebill!! Anders neem je een vroeg weekend en morgen even niks! Dan maandag weer met volle moed! Solliciteren IS zenuwslopend en vermoeiend. Elke keer weer hoop, inzet en dan... Wachten!

Alweer nieuwe mensen erbij, welkom! Bedenk dat er (weet niet wie dat schreef) er regelmatig ook mensen verdwijnen, dus dat geeft moed! Het hele clubje van het begin vh topic is verdwenen, dus die zullen allemaal wel werk hebben!

Ik ben best zenuwachtig voor het gesprek. Ben erg benieuwd hoe ze zullen reageren en of ze me alsnog aannemen, nou ja, we zien wel.. Kan er toch vrij weinig aan veranderen....
Balen blinkie!
he

kan ik ook meeschrijven? ik werk al een tijdje, zit nu 5 jaar bij deze werkgever en ben mijn baan zo zat. het kost me zoveel energie, stress, frustratie. ik heb mijn cv bijgewerkt en ben aan het zoeken voor een leuke baan.

maar het valt me zo tegen, er is zo weinig leuk werk te vinden! ik heb tot nu toe maar 1 vacature gezien waarvan ik het wel iets vond.... dat schiet niet op.

mijn beperking is ook nog eens dat ik maar voor max 32 uur per week werk zoek in de buurt.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Ik heb vandaag trouwens getekend en het contract op de bus gedaan. Dus het is nu officieel; maandag over een week start ik met mijn nieuwe job! Adios UWV!
Wow wat ik nu bij de hand heb...vanmiddag maar weer eens gekeken of ik niet via een uitzendbureau een tijdelijk baantje kon vinden oid. Nou heb ik een baan bij een klantenservice gevonden en contact opgenomen met t uitzendbureau. Opzich wilden ze me wel voorstellen aan de klant, maar ze vertelde erbij dat ik een intentieverklaring zou moeten tekenen waarin staat dat ik er minimaal een jaar ga werken op last van een boete. Wat? Verder zou het een flex contract betreffen waarbij je 30 uur beschikbaar moet zijn en maar 24 uur gegarandeerd krijgt. Er zit ook een volle dag assesment bij en er zou een fulltime inwerk traject van twee weken zijn. Het betaalt niet bijzonder goed..maar het is wel werk. Wat zouden jullie doen? Ik weet niet zeker wat te doen. Aan de ene kant wil ik niet een jaar verplicht daar blijven aan de andere kant zit al 5 maanden thuis zonder werk....
quote:bezzy schreef op 01 maart 2012 @ 13:55:

[...]

oke bedankt. Ik ben het met je eens maar er zijn ook weinig vacatures waar ik wil reageren. omdat ze of iets zijn wat ik niet wil en dan vind ik het lastig om een goede brief te schrijven. Heb jij dat probleem ook? Ik heb Financial Services Management gestudeerd en krijg in maart mijn diploma. wat ik van studiegenoten om mij heen hoor dat zij allemaal wel al een baan hebben vele via hun stage plek. Er schijnt in mijn branche relatief veel werk te zijn voor pas afgestudeerden. Wat heb jij gestudeerd?Ha mooi zo Bezzy dat klinkt als een goed vooruitzicht. Klinkt ook als een studie waar je tenminste iets praktisch mee kunt. Trek je maar niets aan van wat ik gezegd heb! Heel veel succes!
quote:Oydis schreef op 01 maart 2012 @ 22:14:

[...]

Ha mooi zo Bezzy dat klinkt als een goed vooruitzicht. Klinkt ook als een studie waar je tenminste iets praktisch mee kunt. Trek je maar niets aan van wat ik gezegd heb! Heel veel succes!wat heb jij gestudeerd? Ik vond je reactie heel waardevol en heb er ook over nagedacht nog. En besloten toch meer brieven te gaan schrijven. Succes! ik zou trouwens dat uitzendbaantje niet doen omdat je dan meteen een jaar daar vast zit terwijl je daar niet voor bent opgeleid. En het is ook niet fulltime. Of je moet het een super leuke baan vinden.
Gefeliciteerd dapperedoda!

@ Oydis, ik vind dat altijd zo raar, callcenters trappen mensen om het minste of geringste eruit, maar stellen wel zulke eisen..... Ik zou er heel goed over nadenken als ik jou was, de eisen zijn hoog en de flexibiliteit en alles wat je terug krijgt laag.... (spreek uit ervaring)

Daarom vallen callcenters vacatures voor mij ook af, ik heb door mijn studie geen tijd voor die fulltime training, soms duren ze wel 6 weken!
@Oydis: klinkt idd niet als een enorm fijne catch, die baan. Enige voordeel is dat je van de straat bent. Als je echt heel erg desperate bent kan je het doen, maar.............. als je nog niet zo desperate bent zou ik het niet doen!
Zo net toch zelf maar een excelsheetje gemaakt.

Heeft iemand enig idee of die speeddate sessies met die uitzendbureaus nog bestaan? en wordt je echt uitgenodigd voor een workshop solliciteren? zo ja, ik kan hem beter zelf geven dan... ( afstudeerrichting vorige opleiding)

Zolang ik geen verdere info heb google ik maar wat rond. Heb ook al een paar vacatures opgeslagen om brieven voor te gaan maken.
@Flashy: kennelijk is werk.nl opgefluft sinds ik voor de laatste keer was. Zie deze link, klik door op 'formulier mijn sollicitaties' en zie daar een doc waarin je je activiteiten heel makkelijk kan bijhouden.

Verwacht trouwens weinig van het UWV, ze hebben geen geld en mensen om je persoonlijke aandacht te geven...
Ik hoef geen aandacht, red mijzelf wel :-)

Dat docje had ik al gezien, alleen, ik heb al een taak gedaan en kan nu geen nieuwe sollicitatie activiteiten invoeren omdat er eerst een nieuwe taak moet komen... handig!

Fijn dat jij hier allemaal vanaf bent!
quote:Flashy schreef op 02 maart 2012 @ 09:59:

Zo net toch zelf maar een excelsheetje gemaakt.

Heeft iemand enig idee of die speeddate sessies met die uitzendbureaus nog bestaan? en wordt je echt uitgenodigd voor een workshop solliciteren? zo ja, ik kan hem beter zelf geven dan... ( afstudeerrichting vorige opleiding)

Zolang ik geen verdere info heb google ik maar wat rond. Heb ook al een paar vacatures opgeslagen om brieven voor te gaan maken.In mijn eerste maand WW had ik een uitnodiging van het UWV voor een bijeenkomst. Ze vertellen dan hoe eea in z'n werk gaat, rechten en plichten ed. Daarna kon je speeddaten met uitzendbureaus, bestaat dus nog! Maar goed het stelt niet veel voor, je kunt natuurlijk ook zelf langs uitzendbureaus gaan. Sollicitatieworkshop is mij niet bekend.
Ik heb weer een paar sollicitaties verstuurd de afgelopen week, nu maar weer hopen op een positief bericht.

Als het zo druk is bij het UWV, kunnen we daar dan niet allemaal gaan werken

Ik overweeg ook om straks langs uitzendbureau's te gaan, eens kijken dat een mogelijkheid is. Moet nog wel even goed uitzoeken wat allemaal wel en niet mag met tijdelijk werk, wil niet mijn uitkering op het spel zetten. Geen idee nog hoe dat allemaal zit.
Aargh! had een leuke vacature gezien, er stond geen sollicitatietermijn in, maar hij is pas woensdag geplaatst... is ie gewoon verlopen! je moest via een formulier de boel insturen
@Flashy: dat had ik laatst ook.... derimerend is het.

Ik heb weer een inteessante vacature gevonden, ik ben benieuwd of het wat gaat worden.
quote:Oydis schreef op 01 maart 2012 @ 22:13:

Wow wat ik nu bij de hand heb...vanmiddag maar weer eens gekeken of ik niet via een uitzendbureau een tijdelijk baantje kon vinden oid. Nou heb ik een baan bij een klantenservice gevonden en contact opgenomen met t uitzendbureau. Opzich wilden ze me wel voorstellen aan de klant, maar ze vertelde erbij dat ik een intentieverklaring zou moeten tekenen waarin staat dat ik er minimaal een jaar ga werken op last van een boete. Wat? Verder zou het een flex contract betreffen waarbij je 30 uur beschikbaar moet zijn en maar 24 uur gegarandeerd krijgt. Er zit ook een volle dag assesment bij en er zou een fulltime inwerk traject van twee weken zijn. Het betaalt niet bijzonder goed..maar het is wel werk. Wat zouden jullie doen? Ik weet niet zeker wat te doen. Aan de ene kant wil ik niet een jaar verplicht daar blijven aan de andere kant zit al 5 maanden thuis zonder werk....

Zelf zou ik het niet doen, een boete systeem voor een klantenservice functie wil in mijn ogen alleen maar zeggen dat je dan in een gigantische klote werkomgeving terecht komt.

Bovendien verdien je en weinig en maak je weinig uren.
quote:bezzy schreef op 01 maart 2012 @ 22:44:

[...]

wat heb jij gestudeerd? Ik vond je reactie heel waardevol en heb er ook over nagedacht nog. En besloten toch meer brieven te gaan schrijven. Succes! ik zou trouwens dat uitzendbaantje niet doen omdat je dan meteen een jaar daar vast zit terwijl je daar niet voor bent opgeleid. En het is ook niet fulltime. Of je moet het een super leuke baan vinden.Ik heb Geschiedenis gestudeerd en dat is vragen om problemen ;) Haha, ik denk dat je veel meer kans hebt met een duidelijke opleiding zoals de jouwe.
Ok bedankt allen voor de reactie over dat boete contract. ik ben (nog) niet in de fase dat ik werk wil graan doen waar voor mij heel veel nadelen aanzitten en het enige voordeel is dat ik iets verdien, maar relevante ervaring doe ik er niet mee op. Dan ga ik nog liever voor nop een stage lopen bij een bedrijf/organisatie waar ik vaardigheden en kennis kan opdoen die aantrekkelijk is voor een werkgever waar ik wel aan de slag zou willen.

Zijn er trouwens mensen die zoiets gedaan hebben toevallig?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven