troep groep 8

02-03-2012 20:48 63 berichten
close
Alle reacties Link kopieren
Voeten vegen? Schoenen uit? ;) Troep laten liggen tot er schoongemaakt wordt? Veegcorvee direct na de pauze?
Doet de gemeente ook niets dan? ook niet na veel bellen, brieven schrijven?

Dan toch maar bij toerbeurt poep scheppen vrees ik...
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Wijkagent?
Leer ze op hun handen te lopen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Waarom noem je de naam van de vaste docente.

Laten controleren of de schoenen schoon zijn en als ze vies zijn schoonlaten maken, voordat ze naar binnen gaan lijkt mij de makkelijkste oplossing. Hondenpoep is vies en hondenbezitter smoeten het gewoon opruimen, maar in groep 8 moet het toch ook voor die kinderen eigenlijk al logisch zijn dat je niet met poep aan je schoenen door de hele school gaat banjeren..
Mijn kinderen uit de klas dragen sloffen! Allemaal! En ik (als juf) soms ook. Lekker huiselijk en ideaal. We hebben vloerbedekking in de klas en t wordt nooit vies! Schoenen staan in de gang in een schoenenkast.
Oh en de rest van de school ook. Dus kinderen van gr 1 t/m 8. De kids uit groep 8 dragen vaak slippers of crocs.
close
vrydagen?
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Ben je LIO stagiaire?

Zo niet, dan mag je niet eens alleen verantwoordelijk zijn voor een groep.

Maar dat even terzijde, ik zou de kinderen zelf betrekken in een oplossing. Maak er desnoods een prijsvraag of wedstrijd van. Met prijs natuurlijk
close
Ben jij echt aan het leren voor juf? Of klassen-assistent?
Doe jij stage??? En hebben de klaslokalen ler last van? Gelukkig dat mijn klaslokaal er niks over te zeggen heeft!!!

Goed voeten vegen. Leerkrachten bij de ingang (na de pauze) om te checken. En vooral in een groep 8, eigen verantwoordelijkheid hiervoor! Heb je poep onder je schoen? Zelf opruimen!
De hoofdletters waren ook op op vrydag.

Maar voeten vegen voor dat de kinderen de klas binnenkomen zou toch afdoende moeten zijn? Ik vind de sloffen ook wel een goed idee, doen ze op de creche ook
Lieve hemel, waar loop je stage voor ?

Van de conciërge en de schoonmaker op Snoezekinds school heb ik een hogere pet op dan van jou.

Leer eens Nederlands !!!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:sannyy schreef op 02 maart 2012 @ 20:56:

[...]

ik had het nog met andere collega's erover, maar die zeiden waar ik me druk over maak is niks. maar ik vind het wel zo fris, als ik in een fatsoenlijk schoon lokaal les kan geven. maar aantallen van jewelste: deze week bijvoorbeeld per dag van de 26 leerlingen, 2/0/4/1/5. Dus op vrijdag lopen 5 verschillende kinderen met poep aan hun schoenen het lokaal binnen, terwijl het al de hele week een probleem is. Meestal merk je wel als je in de poep bent getrapt en als het een bekend probleem is kunnen ze toch standaard even hun zolen inspecteren voordat ze naar binnen wandelen? Wij moesten op de basisschool altijd onze voeten goed vegen voordat we naar binnen gingen, lijkt me eigenlijk niet meer dan logisch.
Wat ik me, gezien de topictitel, wel afvraag: speelt dit probleem alleen in groep 8? Ik kan het me nauwelijks voorstellen eerlijk gezegd.

Waarschijnlijk is het een breder probleem en dan hoef je het dus als stagiaire niet samen met de juf op te lossen. Schakel de directeur in zou ik zeggen.

En for the time being zou ik (in samenspraak met de directie) inderdaad een poepschepcorvee instellen. Dat vinden die koters van groep 8 misschien nog wel leuk ook .
quote:sannyy schreef op 02 maart 2012 @ 20:56:

[...]

deze week bijvoorbeeld per dag van de 26 leerlingen, 2/0/4/1/5. Voor een 'gewone' schoolweek vind ik dat veel Ben jij niet een beetje geobsedeerd?
Wat een raar probleem, vroeger lag er veel meer hondenpoep op straat en het gebeurde zelden dat er iemand poep onder zijn schoenen had.

Spelen ze op een poepveldje ofzo??

Maarre, degene die poep onder zijn schoenen heeft kan het toch zelf opruimen? Dan gaan ze er echt wel beter op letten.

Aarde en vuil zou ik me niet druk om maken, gewoon vegen na een dag les.
close
Sanne, ik ga je een geheimpje vertellen. Voor de lange ij kun je gewoon een i en een j gebruiken... die y is zoooo 1458!
http://www.omroepzeeland. ... denpoep-rondom-school-beu
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
close
quote:groentsoep2 schreef op 02 maart 2012 @ 21:13:

Sanne, ik ga je een geheimpje vertellen. Voor de lange ij kun je gewoon een i en een j gebruiken... die y is zoooo 1458!En de rest van het Nederlands is ook erbarmelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven