Mode & Beauty alle pijlers

Moisturizer gel

04-03-2012 11:19 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nogal een droge huid.

Ik weet niet waardoor dat komt. Heb het nu zo'n anderhalf jaar. Ik dacht misschien hormonen, maar heb mijn anticonceptie niet recentelijk gewijzigd.

Misschien omdat ik ouder wordt? Het versnelt in ieder geval de rimpelvorming helaas.

Ook make-up zou nog invloed kunnen hebben. Ik gebruik stay true van Clinique, welke goed (maar natuurlijk) dekt. Maar die is niet voor een droge huid, dus dacht dat als ik een andere zou kiezen voor droge huid dat dat beter zou zijn. Toen heb ik perfectly real van Clinique gekozen, maar die is toch niet zo goed als mijn vaste foundation. De vrouw in de winkel zei ook dat ik niet mijn foundation moest veranderen, maar beter moest moisturizen...

Dat heb ik gedaan. Mijn lievelingscreme is moisture surge van Clinique. Dat is een soort van gel, trekt snel in, voelt alsof ik weer kan ademen, en kan ook nog eens over make-up heen. Maar ik vraag me af: is er niet iets vergelijkbaars voor een betere prijs? Dat spul is echt veel te duur!

Ik ben niet echt van de Garnier, Olaz, v/d Hoog etc. Want dat irriteert mijn huid. Ik ben op zoek naar iets dat op moisture surge lijkt. Iemand een idee? Ik dacht aan een aloe vera gel of die slakkengel.
Vaseline parafine bij de apotheek halen.

Insmeren als je nog nat bent van de douche en dan droogdeppen en laten drogen.

Mijn moeder is heel ziek en heeft ook last van haar huid daardoor en dit werkt heel goed voor haar.

Er zitten geen stoffen in die kunnen irriteren en het trekt goed in maar is wel vet.
Internagelaktisch
Dit: http://www.eucerin.com/nl ... ge-en-schilferige-huid/1/
paula's choice
Van Clarins; daily energizer cream gel. Komt in de buurt van de moister surge en is een stuk goedkoper (afhankelijk van de drogist tussen de E17 en E19,50).
Vaseline is wel heel vet toch? Denk dat dat weer kan doorslaan, dat ik daar weer puistjes van krijg?

Eucerin is ook duur, zag ik.

Clarins wil ik wel eens probtrn, maar ik dacht meer aan een nog goedkoper huis-tuin en keuken middel zeg maar. Zo'n grootmoeders middeltje.

Ook paulas choice is duur.
Ik gebruik Vichy Aqualia Thermal serum.

Ben er heel tevreden over. Misschien kun je eerst wat proefjes bij de apotheek vragen. Ik heb er toen best een hoop mogen proberen (vichy, la roche possay, ROC, etc.
Die van vichy heb ikal eens geprobeerd, maar dan is het effect bij mij snel weg. Dus moet ik blijven smeren.
La roche posay is 17 euro (creme, geen gel)

anders lanette creme van de apotheek, kost een paar euro.
Misschien eens kijken of je reiniging producten niet te "agressief" zijn... dat was bij mij het geval.

Plus, je kan zoveel crème smeren als je wilt, maar als je lichaam niet genoeg vocht binnen krijgt kun je een droge huid niet voorkomen.

Beginnen dus met thee en water meer als je normaal drinkt!
ow en ik vergat het belangrijkste, body shop carrot mooist. crème 5 euro
Paula's Choice
quote:indigoblue schreef op 04 maart 2012 @ 14:32:

Paula's Choiceis al genoemd!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven