kat plast op bed!?
zondag 4 maart 2012 om 13:36
Vraagje... Mijn kat plast sinds een paar maanden elke keer in mijn bed!? Nu doe ik wel mijn slaapkamer deur dicht maar als ik even niet oplet en ze glipt er door heen is het raak helaas deze week alweer 2x heeft iemand enig idee hoe dit komt en wat ik eraan kan doen? Vind t namelijk zo vies!!!
ps het is een vrouwtje...
zondag 4 maart 2012 om 13:45
Inderdaad, erg vies! Mijn kat, ook een vrouwtje, deed het ook weleens, maar is er gelukkig mee opgehouden sinds ik een nieuw bed heb.
Ik neem aan dat je de kattenbak regelmatig verschoont?
Wat ook kan helpen is schoonmaakazijn over de plek gooien, dat vinden katten ook smerig. Het stinkt inderdaad ook erg, maar lang niet zo als kattenplas!
Succes!
Ik neem aan dat je de kattenbak regelmatig verschoont?
Wat ook kan helpen is schoonmaakazijn over de plek gooien, dat vinden katten ook smerig. Het stinkt inderdaad ook erg, maar lang niet zo als kattenplas!
Succes!
zondag 4 maart 2012 om 13:52
zondag 4 maart 2012 om 13:55
Die van mij heeft het wel eens gedaan toen ik in bed lag. Ze pieste zo bovenop me.
Toen was ze wel heel boos op me.
Wat Vinyl zegt: even naar de dierenarts om iets lichamelijks uit te sluiten.
Als ze het al een tijd doet, dan zit de geur van haar urine in je dekbed. Een nieuw dekbed kan helpen het gedrag te doorbreken.
Toen was ze wel heel boos op me.
Wat Vinyl zegt: even naar de dierenarts om iets lichamelijks uit te sluiten.
Als ze het al een tijd doet, dan zit de geur van haar urine in je dekbed. Een nieuw dekbed kan helpen het gedrag te doorbreken.
zondag 4 maart 2012 om 13:55
Urine laten onderzoeken op een eventuele blaasontsteking.En mijn kater deed het ook maar dat was dus omdat 1 van de poezen voor de kattenbak ging zitten en hij er niet meer uit kon. Sindsdien deksel van kattenbak afgehaald en hij heeft het daarna nooit meer op bed of op andere plaatsen gedaan!
Succes
Succes
zondag 4 maart 2012 om 14:04
quote:asje10 schreef op 04 maart 2012 @ 13:55:
Urine laten onderzoeken op een eventuele blaasontsteking.En mijn kater deed het ook maar dat was dus omdat 1 van de poezen voor de kattenbak ging zitten en hij er niet meer uit kon. Sindsdien deksel van kattenbak afgehaald en hij heeft het daarna nooit meer op bed of op andere plaatsen gedaan!
Succes
Wat een secreet!
(en zielig voor je kater)
TO, er zit nu een luchtje in je bed, waardoor poes er steeds weer opnieuw op zal plassen. Je hebt een spulletje, Ecodor, om die specifieke lucht af te breken.
Maar eerst inderdaad een lichamelijke oorzaak laten uitsluiten. En: is er iets veranderd in huis, iets waar poes stress van kan krijgen?
Urine laten onderzoeken op een eventuele blaasontsteking.En mijn kater deed het ook maar dat was dus omdat 1 van de poezen voor de kattenbak ging zitten en hij er niet meer uit kon. Sindsdien deksel van kattenbak afgehaald en hij heeft het daarna nooit meer op bed of op andere plaatsen gedaan!
Succes
Wat een secreet!
(en zielig voor je kater)
TO, er zit nu een luchtje in je bed, waardoor poes er steeds weer opnieuw op zal plassen. Je hebt een spulletje, Ecodor, om die specifieke lucht af te breken.
Maar eerst inderdaad een lichamelijke oorzaak laten uitsluiten. En: is er iets veranderd in huis, iets waar poes stress van kan krijgen?
zondag 4 maart 2012 om 14:54
quote:mclean72 schreef op 04 maart 2012 @ 14:36:
Nee, Oogappeltje.
Je wilt nooit een kat.
Met mijn hond heb ik nooit dit soort problemen.
Klopt, honden zijn een stuk makkelijker in veel opzichten! Helaas is het nu net zo dat er in ons gebouw geen honden mogen maar wel katten.
Sterkte TS, ik zou het ook echt smerig vinden. En als een kat bewust uit boosheid op mijn hoofd zou gaan plassen zoals iemand hierboven schrijft, zou dat beest toch echt wel een probleem hebben met mij. Getver.
Nee, Oogappeltje.
Je wilt nooit een kat.
Met mijn hond heb ik nooit dit soort problemen.
Klopt, honden zijn een stuk makkelijker in veel opzichten! Helaas is het nu net zo dat er in ons gebouw geen honden mogen maar wel katten.
Sterkte TS, ik zou het ook echt smerig vinden. En als een kat bewust uit boosheid op mijn hoofd zou gaan plassen zoals iemand hierboven schrijft, zou dat beest toch echt wel een probleem hebben met mij. Getver.
zondag 4 maart 2012 om 15:54
Ja ik heb ook een hond en die is inderdaad een stuk makkelijker!
Ik maak elke week de kattenbak helemaal leeg en schep elke dag het "vuil" eruit dus daar kan het niet aan liggen.
Heb al een nieuw dekbed gekocht dus dat kan het ook niet zijn en ze is pas voor controle naar de da geweest....
Ik ga nu toch is mijn matras schoonmaken dan met azijn miss ruikt ze dat wel... Iig bedankt voor jullie reacties!
Ik maak elke week de kattenbak helemaal leeg en schep elke dag het "vuil" eruit dus daar kan het niet aan liggen.
Heb al een nieuw dekbed gekocht dus dat kan het ook niet zijn en ze is pas voor controle naar de da geweest....
Ik ga nu toch is mijn matras schoonmaken dan met azijn miss ruikt ze dat wel... Iig bedankt voor jullie reacties!
maandag 5 maart 2012 om 03:32