Knoflooksaus maken

04-03-2012 17:13 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor vanavond pita-broodjes met shoarma op het menu. Ik wil zelf graag de knoflooksaus maken. Ik heb op internet wel een aantal recepten gevonden, maar ik heb geen yoghurt/creme fraiche/zure room in huis.

Ik vond ook recepten met melk of olijf olie bij mayonaise. Weet iemand de verhoudingen die ik ongeveer moet gebruiken?
Ik maak het altijd zo:

Ik pak een puddingschaaltje en vul die voor de helft met mayonaise (3 eetlepels).

Scheutje water erbij, dan wordt ie iets dunner.

Geperst teentje knoflook erbij of een scheutje knoflookpoeder.

Beetje peterselie erbij, vers of gedroogd.

Roeren en klaar!
Ik doe mayo, peterselie en/of bieslook, dopje whiskey, water om iets dunner en witter te krijgen en heel veel teentjes knoflook

Heb nog in de koelkast staan maar moet morgen werken dus helaas geen knoflooksaus voor mij.
Als ik moet kiezen tussen vrede of gerechtigheid dan kies ik voor gerechtigheid.
neem 1 deel mayo 1/2 deel melk en 1 deel slasuas.

Doe er naar smaak geperste of heel fijngesneden knoflook er doorheen ( ik doe altijd heel veel knoflook )

Een beetje zout en peper erbij doen naar smaak

Doe dan een beetje bieslook en peterselie door de saus heen ( geeft er nét even een beetje extra smaak aan )

Als je een beetje pittige saus wil kan je er een beetje sambal doorheen doen,dat hoort niet maar is wel lekker.

Omdat de slasaus ook een beetje zurig is mis je de yoghurt of andere zure ingredienten niet zo,vind je het toch te zoet kan je een klein beetje azijn meemengen, wel heel goed proeven !

Als je deze saus in grotere hoeveelheden maakt ( of over hebt ) kan je het in een pot gieten en afsluiten met een stukje vershoudfolie dan het deksel er op en het blijft wel een tijdje goed.

Het is een eigen creatie en buiten hier nergens op internet terug te vinden
Mayo, citroensap, water, peterselie, verse knoflook, snufje zwarte peper, beetje suiker.
1/2 pot olijvonaise, aantal teentje knoflook, beetje olie of melk (dat laatste ken ik nog niet zo lang), wat citroensap, peterselie of bieslook en wat zwarte peper.
Ik ga die van dunschiller proberen. Slasaus klinkt als een goed idee.
Ik doe het ook altijd met yoghurt. Wordt 'ie lekker fris van. Maar daar heb je nu natuurlijk niks aan
Hij is lekker, alleen volgens mij heb ik wat te veel slasaus. Hij heeft een flink zure nasmaak. Kan ik daar nog iets aan doen?
Geen slasaus, alleen mayonaise gebruiken.
Oh, het zit er al in Ehm...toch nog wat mayo erbij?
Klein beetje poedersuiker?
quote:thee schreef op 04 maart 2012 @ 17:25:

1/2 pot olijvonaise, aantal teentje knoflook, beetje olie of melk (dat laatste ken ik nog niet zo lang), wat citroensap, peterselie of bieslook en wat zwarte peper.Deze dus. En als je hem een paar uur van te voren maakt, trekt de knoflook lekker in de mayo. Peterselie of bieslook in dit soort sauzen verdient sowieso een prijs!
quote:Tinkeldel schreef op 04 maart 2012 @ 17:52:

Hij is lekker, alleen volgens mij heb ik wat te veel slasaus. Hij heeft een flink zure nasmaak. Kan ik daar nog iets aan doen?wat mayo, peper erbij en evt. extra teentje knoflook?
Ik doe altijd yogonaise (maar in jouw geval dus mayonaise), gedroogde peterselie, citroensap 1 knijpje uit zo'n plastic citroen, zout, peper, knoflookpoeder (vind ik lekkerder) en een beetje water.
quote:Tinkeldel schreef op 04 maart 2012 @ 17:52:

Hij is lekker, alleen volgens mij heb ik wat te veel slasaus. Hij heeft een flink zure nasmaak. Kan ik daar nog iets aan doen?Beetje suiker erbij.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Hij was erg lekker. Met poedersuiker werd hij uiteindelijk wat zoeter. Bedankt!
Voor de volgende keer

Turkse yoghurt, mayonaise, knoflook, zwarte peper.

Verder niks. Heerlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven