Mode & Beauty alle pijlers

Suede pumps uitlopen, tips

05-03-2012 09:58 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Had laatst al een topic over anti-slip in deze schoenen, werkt goed! Maar nu... moet ik ze beginnen met uitlopen.

Klein stukje lopen resulteert al in open hielen en blaren i.v.m met de stugge hiel van de schoen, maar ook op mijn wreef krijg ik schuurplekken.

Ik draag ze nu maar af en toe in huis en op mijn werk, maar heeft iemand tips om het proces te versnellen?

Ik lees overal over natte sokken, spiritus, douchen met schoenen aan e.d. maar dat ga ik dus écht niet doen met suede...
Waarom koop je niet gewoon goed passende en lekker zittende pumps?
Er is van dat speciale spray te krijgen bij de schoenmaker.

Werkt perfect!

Collonil heeft bv. stretchspray.
Of ze gewoon laten oprekken bij de schoenmaker.
Ik heb deze voor schoenen die op een bepaald punt irriteren:

http://www.hansaplast.nl/ ... zorging/Anti-druk-patches

In de zomer zitten ze standaard in mijn handtas omdat ik nogal snel blaren krijg als het warm is.
oh ja! Vergeten in de OP: Ik ben al bij de schoenmaker geweest.

Maar oprekken durfde ik (en de schoenmaker) eigenlijk nog niet aan... met name omdat ze nogal benadrukken dat het op eigen risico is, en ik hele smalle voetjes heb en ik bang ben dat het dan te slap/te wijd wordt.

Die hansaplast patches zal ik eens bekijken! Bedankt!
Als schoenen in eerste instantie niet lekker zitten, moet je ze niet kopen.
quote:sinaasappellikeur schreef op 05 maart 2012 @ 10:01:

Waarom koop je niet gewoon goed passende en lekker zittende pumps?Daar is het nu te laat voor(voor deze schoenen) Ik ben ook van het idee afgestapt:Dat ze nog uitlopen. Dat doen ze dus niet, of op de verkeerde plekken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Is de voering van je pumps wel van leer?

De tips als hierboven van de spray, de spiritus, natte sokken etc. gelden nl. alleen maar als de voering van de schoenen ook van leer is.

Veel schoenen nl. hebben een synthetische voering en die is veel stugger en ongevoelig voor allerlei vloeistoffen.
Volgens het plaatje in de schoenen is het allemaal leer.

Zal die stretchspray ook eens bekijken!
quote:valerie__ schreef op 05 maart 2012 @ 11:08:

Volgens het plaatje in de schoenen is het allemaal leer.

Zal die stretchspray ook eens bekijken!Ik denk dat je dat beter niet op suede kunt gebruiken. Zelfs als je de binnenkant van je schoen heel voorzichtig insprayt, komt er toch iets op het suede terecht.
of een poosje in huis, met dikke sokken erin lopen. Daarna zitten ze vaak als gegoten.
quote:valerie__ schreef op 05 maart 2012 @ 09:58:

Ik draag ze nu maar af en toe in huis en op mijn werk, maar heeft iemand tips om het proces te versnellen?

Ik lees overal over natte sokken, spiritus, douchen met schoenen aan e.d. maar dat ga ik dus écht niet doen met suede...En die nattigheid, bvb. natte kranten, is tóch hetgeen wat werkt. Trek ze na een nacht nattigheid dan gewoon aan overdag. Daar krijg je klamme en koude voeten van, maar dan vormen ze precies naar jouw voeten.
Hm, misschien is dat voor de binnenkant wel te doen met kranten of natte sokken. Niet dragen is ook zonde.

Ik vind het jammer om niets te proberen want qua maat zijn ze op zich goed (en mijn schoenmaat is een drama, dus ben altijd erg zuinig op mijn schoenen). Ze mogen alleen niet breder worden en daar ben ik bang voor als ik naar de schoenmaker ga.
quote:amarna schreef op 05 maart 2012 @ 11:54:

[...]

Ik denk dat je dat beter niet op suede kunt gebruiken. Zelfs als je de binnenkant van je schoen heel voorzichtig insprayt, komt er toch iets op het suede terecht.In principe zou het ook aan de buitenkant moeten kunnen bij suede (althans, ik heb de gebruiksaanwijzing bekeken op internet). Maar voor de zekerheid dek ik het wel af zodat het alleen in de binnenkant komt..!
Ben gisteren naar de schoenmaker geweest, voor 5,50 een flesje Walk-Away gekocht.

Ook geschikt voor suede, dus ook buitenom aldus de schoenmaker. Wel even getest op een onopvallend plekje maar ging goed. Insprayen en meteen aantrekken, 5 minuutjes lopen en klaar.

En het werkt goed zeg! De twee knelpuntjes (hiel en randje op de wreef) zijn veel minder stug!

Kan nu eindelijk de schoenen gaan gebruiken, bedankt voor de tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven