Forummer van de maand

20-02-2012 15:00 3276 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de tijd dat ik hier alleen meelas, weet ik dat er ooit een verkiezing is van "forummer van de maand".

Zou het niet aardig zijn om zoiets te herintroduceren? Het kan ook een variant zijn, zoals een soort sterrensysteem of ranking per poster. Of een team van een of twee of drie forum-aanvoerders. Of een poster van het jaar.

Los van hoe het precies wordt uitgewerkt (via zelfnominering, via nominering door anderen, door het aantal posts, etc.), zie ik de volgende voordelen:

1. Het geeft een incentive voor posters om goede, inhoudelijke bijdragen te plaatsen (in plaats van anderen af te zeiken of off-topic te gaan).

2. Nieuwe posters weten meteen wie een beetje de gerespecteerde/belangrijke posters zijn. Als een meisje bijvoorbeeld met een probleem zit en twee reacties krijgt (een van een viva-autoriteit en iemand met minder gezag), dan weet je beter hoe je die adviezen moet wegen/beoordelen dan wanneer je blijft zitten met een 1-1 gelijkspel.
Sinds wanneer zijn de criteria die martin noemt, criteria voor 'de intellectueel'? Ik heb gegoogled maar ik kreeg die criteria niet naar boven.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Martin, Martin, Martin, waar haal je die intellectuele meetlat nou weer vandaan? Optelsommetje van je keuzevakken of zo ? Ik kan je met de hand op het hart zeggen dat ik op de overgrote meerderheid ja kan antwoorden (uitzondering: ik wordt niet onpasselijk van Lingo en mijn kennis van klassieke muziek is beperkt;-) ), maar dat ik geen intellectueel ben en iemand die hieraan voldoet ook zeker niet per definitie zo zou noemen.

Waarom hecht je hier zo verschrikkelijk aan? Ik zie je zo vaak mensen in hokjes duwen obv jouw inschatting van hun intelligentie of ontwikkeling. Alsof dat de enige meetlat is om iemand te beoordelen...
quote:Pompadoer schreef op 05 maart 2012 @ 17:49:

[...]

Jawel Chickie, jij bent uiteraard die knappe die niet kan debatteren. Anders stort zijn beeld van het stereotype Vivavrouwtje in.

Uiteraard. Maar ik ben wel een klassieke schoonheid. En als ik dan het debatkanon zou zijn, mocht ik nog steeds niet arrogant zijn, want in Martin zijn tijd... O wee o wee.

Als ik de goede richting uit denk met wie Martin is, is hij zowel geen klassieke schoonheid, als geen debatkanon. Maar ja, aangezien ik dat niet weet, oordeel ik maar vanaf de zijlijn, als preutse, vrouwelijke klassiekeling met een donnay joggingbroek.

Mijn haar is erg vies. Misschien toch maar eens onder de douche.
haha mrsstanleywalker, het viel jou ook op. Volgens mij heeft Martin zichzelf voor het gemak maar als uitgangspunt genomen.
quote:UCchick1990 schreef op 05 maart 2012 @ 17:55:

[...]

Uiteraard. Maar ik ben wel een klassieke schoonheid. En als ik dan het debatkanon zou zijn, mocht ik nog steeds niet arrogant zijn, want in Martin zijn tijd... O wee o wee.

Als ik de goede richting uit denk met wie Martin is, is hij zowel geen klassieke schoonheid, als geen debatkanon. Maar ja, aangezien ik dat niet weet, oordeel ik maar vanaf de zijlijn, als preutse, vrouwelijke klassiekeling met een donnay joggingbroek.

Mijn haar is erg vies. Misschien toch maar eens onder de douche.Op de een of andere manier val ik niet echt van mijn stoel van verbazing.
quote:missverrektekoekwaus schreef op 05 maart 2012 @ 17:37:

[...]

En daar gaat het de laatste hoop van Martin op enig intellect hier.. Wat ben jij hardvochtig

En leuk

Dank u, dank u.

Ik kan trouwens op een aantal van de vragen van Martin volmondig ja zeggen. Of "in ontwikkeling".
Hilarisch topic dit. Werkelijk lachwekkend.

Martin, je overtreft jezelf. Keer op keer.

Gewoon doorgaan Knul, je bent goed bezig om hier het niveau wat omhoog te krikken!

Iedereen die iets van rechten in zijn opleiding heeft gehad weet het verschil tussen natuurrecht en rechtspositivisme. Dat is echt een 'Duh!'-vraag.
quote:missvivaesque schreef op 05 maart 2012 @ 18:05:

Hilarisch topic dit. Werkelijk lachwekkend.

Martin, je overtreft jezelf. Keer op keer. I rest my case... En weer is het een ander die het zegt!
Iedereen die kan googelen weet het verschil ook zo. Dat is geen criterium.
quote:Pompadoer schreef op 05 maart 2012 @ 18:06:

Iedereen die iets van rechten in zijn opleiding heeft gehad weet het verschil tussen natuurrecht en rechtspositivisme. Dat is echt een 'Duh!'-vraag.Toch wekken de meeste juristen de indruk dat ze het onderscheid niet kennen. In 99% van de discussies, komen juristen op enig punt met positief-rechtelijke argumenten. Zoooooo vermoeiend altijd.
Maar goed, Martin. Dat je vrouwenhumor niet juist weet te interpreteren was mij al duidelijk.
quote:martin81 schreef op 05 maart 2012 @ 18:09:

[...]

I rest my case... En weer is het een ander die het zegt!Ach jochie toch...... Als ik een aardiger persoon was zou ik bijna met je te doen hebben.

[...]

I rest my case... En weer is het een ander die het zegt!

Ik durf ook best te zeggen dat ik je topics best interessant vind, een aantal ervan dan. En dat ik in sommige gevallen de discussie heel boeiend vind.

Maar: dat vind ik van andere topics ook. Wat ik vervelend vind aan jou is het feit dat je jezelf direct op een voetstuk zet, zelf enorm bevestiging zoekt. Dat je denigrerend bent naar andere mensen, en veroordelend. Dat je al mijn oprechte opmerkingen over communicatie negeert. Zonde, want voor de rest, kan ik best met interesse je topics lezen.

[...]

I rest my case... En weer is het een ander die het zegt!

Als je steeds door een ander bevestigd wilt zien dat je intellectueel zou zijn, dan twijfel je daar blijkbaar zelf aan.

Los daarvan, ben ik oprecht nog niemand tegengekomen hier die je intellect heeft bevestigd.

Sterker nog, ik vind echt dat je krampachtige pogingen om intellectueel over te komen een bepaalde naieve perceptie uitstraalt.

En dan die taalfouten steeds, tenenkrommend. Je maakt fouten die mijn jongste nog niet eens meer maakt.
quote:martin81 schreef op 05 maart 2012 @ 18:10:

[...]

Toch wekken de meeste juristen de indruk dat ze het onderscheid niet kennen. In 99% van de discussies, komen juristen op enig punt met positief-rechtelijke argumenten. Zoooooo vermoeiend altijd.Maar de meeste juristen zijn dan ook niet meer dan gemiddeld intellectueel, Martin. En ik kan het weten

[...]

I rest my case... En weer is het een ander die het zegt!Ik begin steeds meer te snappen waarom jij een boek als The Game nodig hebt.
quote:Pompadoer schreef op 05 maart 2012 @ 18:11:

[...]

Ach jochie toch...... Als ik een aardiger persoon was zou ik bijna met je te doen hebben. Pssst Martje vind het niet prettig als je hem jochie noemt. Hij was zeer op zijn lange tenen getrapt toen ik hem jochie durfde te noemen
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:missverrektekoekwaus schreef op 05 maart 2012 @ 18:13:

[...]

Als je steeds door een ander bevestigd wilt zien dat je intellectueel zou zijn, dan twijfel je daar blijkbaar zelf aan.

Los daarvan, ben ik oprecht nog niemand tegengekomen hier die je intellect heeft bevestigd.

Sterker nog, ik vind echt dat je krampachtige pogingen om intellectueel over te komen een bepaalde naieve perceptie uitstraalt.

En dan die taalfouten steeds, tenenkrommend. Je maakt fouten die mijn jongste nog niet eens meer maakt.Inderdaad.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
.

[...]

I rest my case... En weer is het een ander die het zegt!Ach gossie... komt de boodschap misschien helderder over als ik je Martje noem?

Maar ik begrijp hieruit dat tussen de regels lezen zò niet intellectueel is...
@UCChick: vertel eens iets over je liefdesleven.
quote:martin81 schreef op 05 maart 2012 @ 18:21:

@UCChick: vertel eens iets over je liefdesleven.Waarom is dat relevant?
Je bent interessant en amusant op dezelfde manier als een docu-soap over hele vreemde mensen. Ik kijk ernaar en denk "hoe is het mogelijk?" en "wat is echt en wat is in scène gezet?". En dan zap ik weer door naar een ander kanaal.
Omdat dit het viva-forum is, en de belevingswereld (m.n. op het terrein van de liefde) van vrouwen daar centraal staat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven