Een wondertje in 2009?

05-03-2008 11:19 31521 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik zou graag een nieuw vers topic openen. Voor iedereen die mee wil doen. Er zijn al aardig wat groepjes voor meiden die zwanger willen worden. Alleen bij de ene groep is 75% al zwanger (hartstikke mooi) en bij het andere groepje is er een ledenstop ingelast. En bij weer een ander groepje, "Zwanger worden na een miskraam" waar ik zelf helaas ook bij hoor is er een hoop pijn en verdriet en helaas telkens weer. Ik wil graag een nieuwe start en ik ben zeer benieuwd of er mensen zijn die met me mee willen doen?

Groetjes Aruba

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Het is erg rustig. Volgens mij kunnen wij wel wat nieuwe leden gebruiken!

Naam:Lft:Start:NODMeer...Rits28April 2008 UD feb.1e kindjeVibeke30 UD 24-61e kindjeGuppie30Maart 2008 UD 24 juni2e kindjeSanna7632Maart 2008 BD 4 jan. 1e kindjeMaxem31Okt/Nov 2007 BD 31 dec. 3e kindjeSurface30Maart 2008 UD 10-71e kindjeVeertje38Maart/April2e kindjeDeerne31Jan. 2008 UD 27 april 1e kindjeSyennaj27Mei 2007 BD 3 feb. 2e kindjeMarloussie28 1e kindjeShyte31UD 30 April 2e kindjeRing198127April 2007 UD 4-71e kindjeAllis30Jan. 200824ste1e kindjeAruba23Jan. 2008 UD 29 Augst.1e kindje

En Roque Engime Allis Jetjekadetje en Tamara schrijven ook gewoon gezellig met ons mee!
Wat een rotmuis.....

Alles komt de hele tijd 2x

Vriendlief eens vragen of hij een nieuwe haalt...

(En nee, dat doe ik niet zelf, zijn computer, heel goed)
@Aruba, lees net je berichten. Het is helemaal niet raar dat je je zo voelt en ook niet dat je niet lang wilt wachten met weer proberen zwanger te worden. Je schreef zelf al eerder dat het nooit meer onbezorgd zal zijn, dat klopt, maar probeer dat te accepteren, want jezelf ertegen verzetten heeft geen zin. Probeer van het positieve uit te gaan en jezelf niet druk te maken wat er gaat gebeuren mocht een tweede zwangerschap ook niet goed verlopen. Je hebt nu veel positieve energie nodig! Vergeet niet dat het heel ingrijpend is wat je hebt meegemaakt, daar kun en hoef je niet zomaar overheen te stappen. Ik heb al weleens gezegd dat mijn miskraam van einde vorig jaar was, nou ik heb nog bijna dagelijks verdriet met dikke tranen en al, dus neem er gewoon de tijd voor.

@Vibeke, leuk om te horen over hoe de dingen gaan in Dubai. Heb je nou wel of geen positief gevoel over het gesprek? Een kwartiertje is natuurlijk niet lang, maar ja, misschien wilden ze je alleen nog even "voor de zekerheid" zien en hoor je zondag dat je 't geworden bent! Is het voor jou een baan die je heel leuk lijkt?

@Sanna: goed om weer van je te horen. Valt niet mee vaak weer ongesteld, hopelijk is het ergste zo voorbij...
Aruba, Ik herken helemaal wat jij schrijft. De miskraam is nog zo kort geleden maar de tijd dat ik zwanger was, ik was zó gelukkig met ons kindje. En nu zó leeg...

Dat wil ik snel weer terug. En inderdaad ook ik blijf me leeg voelen. Ik maak weer plannen en probeer positief te zijn maar zo fijn als zwanger zijn wordt het niet. Ik denk dan ook dat wij ook snel weer ervoor gaan. En dan komen de zenuwslopende weken weer tot je de 12 weken grens voorbij bent. Ik zie er nu al tegenop, maar wil ook niets liever..

Sanna wat vervelend die kramp en bloedverlies. Is het zwaarder dan een gewone menstruatie? Jullie gaan er ook weer voor, wat een spannende tijd wordt dat.

Vibeke ik zal duimen voor je sollicitatie. Kan me voorstellen dat dat soms eenzaam is, vanuit huis werken. Vooral als je collega's zo ver weg zijn.
Wat zijn we lief voor elkaar, leuk. (nou ja, jullie dan, wat ik hier gepost heb is alleen nog maar over mezelf gegaan)

@Aruba, moeilijk he? zo vlak na alle narigheid nog. Je was inderdaad in het begin al zo stoer, weer werken, nieuw topic... Maar geef nog maar even toe aan het verdriet hoor. Het is toch ook moeilijk! Ik werk nog steeds niet fulltime, bouw het langzaam op. Mijn baas heeft er gelukkig begrip voor (al wordt dat ook minder merk ik al). Maar laat je niet gek maken door wat een ander ervan zegt. Iedereen heeft zijn eigen tijd nodig.

@ Simpel, knuffel voor jou, voor je oppeppende woorden, al heb je het zelf ook nog afentoe zo moeilijk!

@ VIbeke, leuk dat er ook iemand bij ons is van buiten onze landsgrenzen. Raar eigenlijk dat je dat niet verwacht. Maar goed dat het kan.....

En AUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAU, voor de kramp. Sorry hoor. herinnert me ook niet aan goeie tijden.

Leuk dat je ook schildert Aruba. Ik doe het ook. Al maak ik niet echt iets, zet meer mn gevoelens op papier, met kleur, vormen, ik zie wel wat het wordt. Ik vind het nu heerlijk om crea bezig te zijn. Schilderen, schrijven, zingen, stoelen opknappen etc. Dat verzet mn zinnen een beetje. Ik probeer te genieten van alle goede dingen, de rottigheid komt vanzelf.

Ik ben zelf ook bang voor een volgende zwangerschap, maar ondanks dat we weer net zoveel kans hebben op een miskraam, hebben we ook net zoveel kans op een goeie zwangerschap.

Het zou idd leuk zijn om de eerste zwangere te verwelkomen. (Al wordt het dan geen 2009 kindje! haha.) Zet m op allemaal!
He Rits, We waren gelijk aan het schrijven denk ik. Ik vind mijn menstruatie niet veel heftiger, wel iets. Het is raar, maar het is net of ze over een oude wond heen aan het schrapen zijn in mijn buik. Dat is ook wel een beetje zo denk ik. De kramp is dus wel meer, het bloedverlies hetzelfde ongeveer, al begon ik nu niet met oud bloed. Maar het is bij iedereen anders denk ik. Ik hoop dat het snel weer beter wordt iig. Wanneer verwacht jij dat je weer een menstruatie hebt? X Sanna
Sanna wat lijkt mij dat vervelend die kramp. Schrapen over een oude wond, oeh dat lijkt mij erg pijnlijk. Maar wel een fijn idee dat je hormonen weer werken naar behoren. Hopelijk is die kramp snel over.

Hoe lang geleden is jou miskraam eigenlijk? (en die van jou Aruba?) Sorry ben erg nieuwschierig en we hebben natuurlijk hetzelfde meegemaakt.

Wat jij schrijft over genieten van de goede dingen, de rottigheid komt vanzelf. Dat is ook zo, je slaat echt de spijker op z'n kop. Je kunt maar beter genieten want voor je het weet is ineens alles anders.

Ik verwacht mijn menstruatie over twee weken denk ik. Ik heb het gevoel dat ik net een eisprong heb gehad dus... Gek idee als dat allemaal weer gewoon doorgaat in mijn lijf terwijl ik net een kindje verloren ben (voor mijn gevoel).
Rits, mijn curretage was 15 februari, na 10,5 week zwanger te zijn. Daarvoor was ik wel al begonnen met zelf alles los te laten, maar na 2 weken wachten, kramp, pijn en bloedverlies hebben ze me toch gecurreteerd. Het is dus nu bijna 4 weken geleden. Ik ben dus al na 3,5 week ongesteld geworden, terwijl je zo vaak lees dat het maanden kan duren. Nou ja, je lichaam is geen machine, het komt als het komt en als het er klaar voor is. Vlak na mijn MK voelde ik me ontzettend leeg, ook al wist ik dat het niet goed was, het zat er tenminste nog.... raar, maar ik wilde het toen zelfs nog beschermen en koesteren. Misschien dat ik het daarom niet los kon laten, letterlijk. Met mij gaat het al veel beter. Ik merk echt dat het elke week al zo veranderd met hoe ik me voel, hoe moe ik ben en wat ik aankan.... het gaat al beter, maar doe rustig aan.

Ik denk er nog wel heel vaak aan, dat kan ook niet anders. Maar ik probeer wel weer te gaan genieten. Het wordt nooit meer hetzelfde, we zijn nu ouders geweest, al was het nog zo kort. Wij hebben er ook goed afscheid van genomen door een roos in de zee te doen. De zee is voor ons een plek waar we naar dierbare overledenen toe kunnen gaan. Misschien helpt het als je het voor jezelf en je vriend/man/partner symbolisch een beetje kan afsluiten. Succes met verwerken. Het is moeilijk nu, maar de goede tijden komen er voor jou ook weer aan. Enne... als het helpt, schrijf alles maar van je af hier, helaas zijn er enkele ervaringsdeskundigen, maar die kunnen je misschien een beetje door de moeilijke weken heen helpen.
@Rits en Sanna, hoe herkenbaar jullie gevoel. Besef goed dat dit waarschijnlijk een van de meest ingrijpende dingen is die je kunt meemaken in je leven. Het is ook onomkeerbaar. We wensen allemaal een lief kindje en dan gebeurt er zo iets.... Niet te bevatten. Zelf had ik er nooit bij stilgestaan dat het mij ook zou kunnen gebeuren. Nou dan val je toch wel heel hard van je wolkje!

@Sanna, zo mooi dat jullie op die manier afscheid genomen hebben, lijkt me op 't moment zelf alleen wel heel heftig en erg verdrietig. Wel fijn om te lezen dat je alweer menstrueert, dat is volgens mij toch een teken dat je lichaam al behoorlijk aan het herstellen is. Weet even niet wat er in de tabel staat: wacht je deze cyclus nog af en gaan jullie er dan weer voor? Of is dat nog te vroeg? Of is de wens toch al weer heel erg groot?
@Alle lieve meiden hier, ik heb weer een vergadering nu, dus ik hou het voor gezien. Eet smakelijk voor straks en maak er een fijne avond van. Veel liefs van Simpel
Zow er is weer aardig wat geschreven. Ik had het net ineens heel erg druk. (wist niet wat me overkwam) !

Rits: Bij mij is het op de natuurlijke manier gegaan een beetje als een hevige menstruatie en dat is precies 2 weken geleden begonnnen en was na een weekje over. Dus ik denk (hoop) over 2 weken ongesteld te worden. Als het een beetje regelmatig is/blijft. Ik had gisteren ook een paar steekjes, zou heel goed mijn eisprong kunnen zijn. (hoop het)

Sanna: jij gaat er over 2 weekjes weer voor toch? Gewoon een beetje op de gok of ook temperaturen/testen? We hebben inderdaad net zoveel kans op een goede zwangerschap. Alleen jammer dat het niet zo is dat wij zeker weten dat we onze 10% al gehad hebben!.

Simpel: Ik heb er ook helemaal niet bij stil gestaan. Misschien heel naief maar echt niet...

Dan even iets heel anders. Ik ben vandaag bij een zorginstelling geweest waar ik gesolliciteert heb. (ivm de carriereswitch) Ik ga gewoon de helft minder verdienen... Had me er op voorbereid maar dat is wel een hele achteruitgang.. Ga van het weekend maar eens met manlief rekenen.

Iedereen is zeker al naar huis? Ik zit hier in me uppie op het kantoor... Wel alle ruimte om te schrijven
He Aruba en Simpel, Wij gaan er gelijk weer voor, ben er ook weer aan toe. Het zal wel moeilijk enzo zijn, de spanning en angst, maar de kinderwens was groot, en is alleen maar groter geworden. Mijn menstruatie was heel regelmatig, dus was niet aan het temperaturen, het was ook snel 'gelukt'. Dus we zien wel. Ik neem de tijd, als het niet gelijk lukt kan ik altijd nog verder kijken wat te doen. Ik hoop gewoon zo dat het voor iedereen lukt zo snel mogelijk. Vooral voor de meiden die al lang proberen, zet m op! XXX Sanna
Hier vond ik het ook heel rot dat ik toen der tijd een miskraam had en daarna nog een. Je gaat dan ook zo twijfelen. Alleen heb ik nooit het gevoel gehad een kind te verliezen. En echt als jullie straks een gezond kindje in handen hebben dan wordt het slechts een vervelende herinnering.

Bij mijn zoontje moest hij na 2 dagen terug naar ziekenhuis omdat hij zo slap als een vaatdoek was en allemaal insulten kreeg. Na een E.E.G, hersenscan, lumbaalpunctie en urineonderzoek wisten wij na 3 maanden dat het gelukkig goed kwam. Waar ik heel bang voor was was een kind dat niets kon en alleen spastisch in een rolstoel kon zitten. En dit gevoel was echt met geen pen te beschrijven. Maar we mogen niet klagen want na 3 maanden bleek hij een onrijp brein te hebben gehad en de achterstand volledig ingehaald te hebben. Maar al die uitslagen afwachten dan wordt je echt gek.

Maar neemt niet weg dat het ongelooflijk klote is zo'n miskraam en ik ben mijn zwangerschappen lang bang geweest dat het alsnog misging.

Als jullie weer snel zwanger worden, ik duim i.i.g. voor jullie, dan zou ik gewoon de situatie uitleggen en aandringen op een vervroegde echo. I swel zo fijn voor je gemoedsrust.

Ben wel benieuwd wie de eerste zal zijn met een mooi lief gezond kindje. En ik ga nogsteeds voor allemaal tegelijk. Wel zo eerlijk want wij verdienen het zo hahahahaha.

En de meiden die het nu moeilijk hebben een hele dikke knuffel.
Sanna, ik maak een soort van "herdenkingsboekje" met alle kaartjes, echofoto's en dat zit in een mooie doos. Ook probeer ik alles op papier te zetten wat er is gebeurt, hoe blij we waren bij de zwangerschapstest, het hartje, de echo enzovoort. Zo probeer ik het een beetje af te sluiten. Maar is erg moeilijk. Als ik terugdenk aan het moment van de positieve test dan springen de tranen weer in mijn ogen, zo gelukkig was ik toen.

Maar we gaan voor een positieve toekomst!

Aruba voor jou is het ook nog maar kort geleden. En ook weer positief. Echt dapper hoor meid. Voor mij is het morgen drie weken geleden.

Bij wat voor instelling heb je gesolliciteerd? Ik werk ook in de zorg (gehandicaptenzorg), maar niet als verpleegkundige. Ik heb SPW als opleiding.

Maxem, ik weet het, het klinkt gek als ik zeg dat het voelt of ik mijn kindje ben verloren.

Maar wij hadden een goede echo gehad, kloppend hartje, schoppende beentjes. Het voelt dan of je al een beetje een kindje hebt. Je hebt je kindje gezien! Dus heel raar maar zo voelt het.

Wat jij met je zoontje mee hebt gemaakt is erg zeg. Lijkt me echt moeilijk als je net een kindje hebt dat er dan zoiets gebeurt. Gelukkig maar dat het allemaal is goed gekomen, je zult flink in de rats hebben gezeten. Hoe oud is hij nu?
Er moet me nog iets van het hart:

Als ik jullie verhalen zo lees vind ik het echt knap dat jullie ook allemaal zo positief er tegenaan gaan. Knap hoor!

Iedereen heeft hier al heel wat rottigheid meegemaakt en toch zo positief blijven. Echt super.
Rits ik wil ook absoluut jouw gevoel niet baggataliseren. En als je eerst een goede echo hebt gehad is het heel erg. Je hebt je kindje al gezien je houd er al van. Dat snap ik echt wel hoor. En je hebt ook recht op je verdriet. En als erover hebben helpt moet je het zoveel doen. Als je wilt ik zal er altijd naar luisteren want het is niet niks. Mijn zoontje wordt al bijna 3. Het is een heel lief grappig mannetje en bovenal helemaal gezond en geen concequenties voor de toekomst. Ik voel me ook heel rijk met mijn 2 gezonde kindjes.

Ik hoop ook stiekum bij de 3e eindelijk een keer een leuke kraamtijd te hebben. Maar mag niet klagen hoor.
En Ris 3 weken is zo onwijs vers. Waarschijnlijk komt nu het gemis en besef.
Ik ga nu slapen. Morgen check ik weer meteen. Iedereen veel sterkt en dikke knuffel.
Rits: Ik heb sollicitaties lopen bij vier verschillende zorginstellingen. De wat bekendere: zorgstroom en allevo. Misschien ook bij jou bekend?

Maxem: Heb jij de mk achter elkaar gehad? Dat van je zoontje is vast een rot tijd geweest zeg. Hoe meer je van iets/iemand houd hoe meer pijn het doet als je het eventueel kwijt zou kunnen raken. Ja wat je zegt rits er zit hier een sterk stel meiden en ook nog eens met een heel goed hart.
Ja voor mijn 1e 2 zwangerschappen eindigden in een miskraam. De eerste was wel heel vervelend. Tijdens controlle in ziekenhuis bleek buitenbaarmoederlijk. Moest meteen blijven en zou in het slechtste geval eierstokken kunnen verliezen en nooit meer zwanger worden. Gelukkig bleek dit een cyste te zijn die op mijn eierstok zat en niets stond ons in de weg om voor een kindje te gaan. Daarom waren wij vooral opgelucht. Tuurlijjk hadden wij er de pest in dat ik een miskraam kreeg maar het had veel erger kunnen zijn. De 2e is dat ik een test had gedaan, was 5 weken. Had ik de test niet gedaan had ik gewoon gedacht dat ik later als normaal ongesteld was geworden. Maar daardoor ben ik wel veel angstiger geworden en heb ik niet van mijn zwangerschappen genoten. Maar misschien krijg ik nog een kans.

Ja was echt walgelijk. Maar achteraf teken je ervoor we hebben nu een gezond mannetje en meisje. Maar daar op de couveuse heb ik wat afgejankt. Lees stress, verdriet, onzekerheid en kraamtranen you get the picture. Gelukkig was mijn vriend heel nuchter en rustig.

Maar goed ik ga er nu vanuit dat iedereen snel zwanger raakt en we met z'n allen lekker kunnen genieten.

Op dit moment ben ik er wel mee bezig aangezien ik misschien zaterdag al ongesteld moet worden. Dit is geen leuke tijd.
@Alle meiden, hallo ben ik ook weer even. Het is hier zo reuze druk en ik ren van de ene bespreking naar de andere. Nou ja, niks doen is ook niets en dan duurt het ook allemaal zo lang. Heb net even bijgelezen, lees toch wel tussen de regels door dat onze miskramen de gemoederen behoorlijk bezighouden.

@Aruba, hoe voel je je vandaag? Het zou wel heel fijn zijn als je nu alweer een goede cyclus zou hebben, dan kun je er de volgende maand wel helemaal voor gaan! Voel jij je eisprong altijd? Wat betreft die baan, hoe moet ik me dat voorstellen: je gaat naar school en doet dan direct in de praktijk ervaring op? En betekent dat in het begin minder salaris maar nadat je je diploma hebt gehaald weer wel een goed salaris krijgt, dat niet zover afligt van wat je nu verdient?

Misschien om het open te breken: wat als je die carrièreswitch nu eens aan de kant gooit, die andere opleiding gaat afmaken en bij meeus gaat werken? Kun je voor 40 uur aan de slag (regelmaat), je bent redelijk bekend met wat je moet doen (minder stress en een kleinere aanslag op je broodnodige energie) en je gaat een regelmatig leven tegemoet (in de zorg zijn de uren natuurlijk anders dan op kantoor en Aruba-man werkt ook al in verschillende diensten). Of breng ik je nu in de war, da's natuurlijk niet de bedoeling...

@Rits, mooi hoor dat herdenkingsboekje, dat zal zeker helpen om je verdriet een plekje te geven. Schrijft Rits-man zijn dingen er ook in, of heeft hij daar minder behoefte aan? Voor een man voelt het natuurlijk anders, niet minder erg maar anders, dan voor ons als vrouw... Maar ook als je boekje af is, zal er nog best weleens verdriet zijn. Maar wellicht is er tegen die tijd wel weer iets heel moois om naar uit te kijken.

@Maxem, jeetje, jij hebt het ook niet bepaald cadeau gekregen. Maar wel mooi wat je schrijft over dat een miskraam meer een nare herinnering wordt en dus naar de achtergrond verschuift wanneer er een ander kindje in je leven komt. Hoop voor jou natuurlijk ook dat het nu vlot en vlekkeloos gaat verlopen en dat je lekker in je eigen bedje met de nieuwe spruit naast je van alle aandacht en verwennerijen kunt gaan genieten. Kraamtijd is zo bijzonder, dat moet echt een feestje zijn!

@Sanna, hoe voel je je vandaag, hopelijk wat beter en heb je minder pijn. Bedenk maar zo: je lijf is zich weer aan het voorbereiden voor een nieuwe ronde! Ga je dit keer (wel) temperaturen? Of vertrouw je erop dat je weer een hele regelmatige cyclus krijgt?
Is er ruimte voor nog een schijfster op dit topic? Ik hoor het wel.
@Surface, hoewel Aruba dit topic heeft geopend, denk ik dat ik vanuit haar maar ook vanuit de andere meiden spreek als ik zeg: WELKOM! Wel horen we graag wat meer van je (leeftijd, wat doe je, heb je al kinderen...., zoveel als je zelf wilt natuurlijk). En Aruba is onze tabel-master , dus als je daar in wilt, moet je 't even aangeven.
Hoi allemaal,

Wat schrijven jullie allemaal veel zeg Ik kan het haast niet bijhouden.

Oh en wat begrijp ik jullie gevoelens allemaal goed! Mijn vriend en ik kunnen ook echt niet wachten tot er een gezonde kleine spruit tussen ons in ligt. Ik probeer niet te veel bezig te zijn met zwanger worden, want dan wordt het zo beladen. En gezien onze geschiedenis zal de zwangerschap ook al beladen worden.

Als mijn cyclus weer als normaal wordt dan zou ik volgende week ongesteld moeten worden. Ik hoop natuurlijk van niet, maar als het wel zo is dan in ieder geval niet zo heftig als de eerste keer na de bevalling.

Sanne: fijn dat je zo snel weer ongi bent geworden na de curretage. Lijkt me een goed teken van je lijf!

Aruba: ik snap dat je eigenlijk niet wilt wachten tot mei/juni!

Vibeke: wauw in Dubai! En trouwen wat leuk en dat weet ik als geen andere. Wij gaan namelijk zelf ook trouwen Na het overlijden van ons zoontje heeft vriendlief mij in een emotioneel moment ten huwelijk gevraagd. Zo proberen we toch nog naar iets moois uit te kijken. In mei is jouw grote dag al (die van ons in juli). Trouw je in NL of daar??

Maxem/Aruba: Dat lege gevoel herken ik als geen andere. Mijn hele mooie zwangere buik weg en dan ook nog een leeg bedje. Ik mis zijn getrappel in mijn buik en de gesprekjes die ik met hem voerde.

Allemaal: de komende zwangerschappen zullen voor de meeste toch spannender zijn dan normaal. Zeker omdat het bij de meeste al een keer is misgegaan. Maar we moeten proberen met zijn allen positief te zijn (zeg dit zeker ook tegen mijzelf hoor) en als er dadelijk iemand zwanger mocht zijn, dan is het de bedoeling dat die persoon de zwangerschapshormonen gewoon via het forum verspreid

Met mij gaat het redelijk, pff wat is dat zwaar, rouwen. Over 2.5 week loopt mijn zwangerschapsverlof af en dan wil ik graag weer aan het werk. Heb een erg intensieve baan, dus wil met de arboarts afspreken dat ik rustig aan op ga bouwen.
Leuk dat ik mee mag schrijven!

Ik ben 30 jaar, doe onderzoek en ben projectcoordinator. Mijn vriend en ik zijn nu 4 jaar bij elkaar, en in mei gaan we trouwen. Ik ben begin december 2007 gestopt met de pil, en werd in januari weer ongesteld, en daarna eigenlijk vrij regelmatig.

We gaan voor de eerste.
@Guppie, fijn dat je er weer bent. Goed van je dat je enerzijds weer zin hebt om te gaan werken maar aan de andere kant ook beseft dat je het echt rustig aan gaat doen. Zie je er tegenop om weer naar je werk te gaan? Al die vragen, opmerkingen, blikken etc... Of ben je in de tussentijd al wel een keer op je werk geweest? Dat zou de drempel volgens mij wel kleiner maken.

Leuk dat jullie trouwplannen hebben, en ook al zo snel! Ga je het groots aanpakken? Of ben je meer van de kleinere, intieme feestjes.

Kan me wel voorstellen dat je hoopt dat je niet ongesteld wordt, dat zou natuurlijk helemaal geweldig zijn. Ik duim voor je in ieder geval. Lukt je dat trouwens, er niet teveel mee bezig te zijn? Zeker omdat jullie wens en verlangen zo groot is....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven