Een wondertje in 2009?

05-03-2008 11:19 31521 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik zou graag een nieuw vers topic openen. Voor iedereen die mee wil doen. Er zijn al aardig wat groepjes voor meiden die zwanger willen worden. Alleen bij de ene groep is 75% al zwanger (hartstikke mooi) en bij het andere groepje is er een ledenstop ingelast. En bij weer een ander groepje, "Zwanger worden na een miskraam" waar ik zelf helaas ook bij hoor is er een hoop pijn en verdriet en helaas telkens weer. Ik wil graag een nieuwe start en ik ben zeer benieuwd of er mensen zijn die met me mee willen doen?

Groetjes Aruba

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Het is erg rustig. Volgens mij kunnen wij wel wat nieuwe leden gebruiken!

Naam:Lft:Start:NODMeer...Rits28April 2008 UD feb.1e kindjeVibeke30 UD 24-61e kindjeGuppie30Maart 2008 UD 24 juni2e kindjeSanna7632Maart 2008 BD 4 jan. 1e kindjeMaxem31Okt/Nov 2007 BD 31 dec. 3e kindjeSurface30Maart 2008 UD 10-71e kindjeVeertje38Maart/April2e kindjeDeerne31Jan. 2008 UD 27 april 1e kindjeSyennaj27Mei 2007 BD 3 feb. 2e kindjeMarloussie28 1e kindjeShyte31UD 30 April 2e kindjeRing198127April 2007 UD 4-71e kindjeAllis30Jan. 200824ste1e kindjeAruba23Jan. 2008 UD 29 Augst.1e kindje

En Roque Engime Allis Jetjekadetje en Tamara schrijven ook gewoon gezellig met ons mee!
3 dagen per week aan de slag als als dierenartsassistente. Maar daar heb ik geen diploma's voor en daar is ook nauwelijks werk in te vinden. Mijn hart gaat uit naar het helpen van dier of mens. En ik zit nu in het verzekeringswezen Ach ja als ik kijk naar wat realistisch is en me gelukkig zal maken is: 'gewoon' een gezinnetje en en een parttime baan van 2-3 dagen met leuke collega's. Dat is dan toch meer voor 'erbij' want je grootste job is je gezin.

Als je het kan zou ik toch nog even wachten met testen. Gaat dat lukken?
Hallo meiden!! Ben ik weer, jeetje wat is hier veel geschreven zeg, gezellig!

Ben gisterochtend thuisgekomen en meteen mijn bed ingedoken, 's middags werd ik wakker met koorts..

Voel me nog steeds niet helemaal o.k., beetje rillerig enzo, net maar een paar antigriepinne ingenomen en hoop dat het morgen weer over is! Ga nu eerst maar eens 7 pagina's bijlezen als dat lukt..
@ Maxem, wat spannend zeg! Ik denk zelf dat ik niet zou kunnen wachten met testen! Wel knap hoor.

Over die ovulatietesten, ik heb ze ook. Werd op een gegeven moment zo gek van dat er niets gebeurde dat ik ze maar in huis heb gehaald.. Krijg al weken lang een heel licht streepje

Nu alweer bijna twaalf weken en er is nog steeds geen menstruatie in zicht..
Reeba beterschap. Vervelend.

Aruba: dat is bij mij ook zo het werk doe ik erbij. Maar het is wel leuk als je voldoening hebt van je werk. Dan ben je er echt even uit. En nut als jou wil ik me dan ook het liefst echt nuttig voelen. Dat heb ik in mijn huidige niet echt altijd maar ja dat verdient weer heel goed.
Reeba wat vervelend zeg. Sprak gisteren mijn vriendin zij had precies hetzelfde. Zij is zelfs in 5 maanden een keer ongesteld geweest. En knap dat ik nog niet getest heb is het niet. Ze zijn op en heb expres geen nieuwe besteld. En die in de winkel vind ik zo duur. Want het is waarschijnlijk toch niet raak.
Pardon Reeba echt? Niet om je gek te maken ofzo maar ik hoorde ook dat de testjes reageren op hcg. Zo las ik ook van iemand op het forum dat ze continu positief op de ovu testte en daarna bleek zwanger te zijn. Of heb je al eerder op hcg getest?
@ Maxem, wel positief blijven, je weet maar nooit

Heb zelf van die dipsticks gekocht (ovulatie en zwangerschapstesten) via internet, echt niet zo duur!
@ Aruba, haha, nee denk niet dat ik zwanger ben. De testjes zijn heel licht positief op LH. Volgens de gebruiksaanwijzing is het dan negatief... Heb er trouwens in die 12 weken best al wat zwangerschapstesten tegen aan gegooid.. en bij de HA hebben ze ook nog een test gedaan!
@ Maxem, had die vriendin ook een mk gehad? Vijf maanden is wel heel lang...
Wat leuk zoveel mensen met trouwplannen! Wij hebben het er ook over gehad toen ik zwanger was, gewoon een kleine intieme bruiloft, maar op dit moment geen concrete plannen!

Kijken jullie ook naar 100 het huwelijk?
anoniem_59569 wijzigde dit bericht op 14-03-2008 12:20
Reden: typefoutje..
% gewijzigd
Ow jammer.... Ik had graag een nieuw tabelletje voor je gemaakt. Wat had je huisarts erop te zeggen eigenlijk? En hoe was je cyclus daarvoor dan reeba? Ja wat je zegt volgens mij hebben we dan dezelfde. Ook van Matcare? Zo'n zwanger worden kit is niet zo prijzig.
Beterschap Reeba, gelukkig is het bijna weekend, hopenlijk knap je snel op! Wat vervelend dat je steeds negatief test voor je ovulatie...

Merken jullie eigenlijk nog verschil in goedekopere testen die je via het internet koopt, en de duurdere zoals clearblue?
Aruba, heb de ovulatietesten en zwangerschapstesten van sensitest! Inderdaad niet zo duur. Ben jij ook bezig met de ovulatietesten, of wacht je eerst ongesteld af?

Ben heel lang aan de pil geweest en volgens mij was mijn cyclus vroeger wel regelmatig. Huisarts zei dat het vrij normaal was na een natuurlijke miskraam dat het een aantal maanden kan duren. Heb zelf veel op internet gezocht en nergen gehoord dat mensen 3 maanden of langer moeten wachten voordat ze weer ongesteld worden?! Mag pas weer terug komen voor uitgebreider onderzoek als het 6 maanden is geweest
Surface: voor de ovulatietest heb ik goedkopere gebruikt. En toen ik zwanger was heb ik ook met die dipsticks getest. Deze waren alleen zo vaag dat we er toch een digitale van CB tegen aan hebben gegooit. Die van zwanger/niet-zwanger. Op zich was het heel fijn omdat je dan niet meer loopt te twijfelen maar aan de andere kant zijn die van bijvoorbeeld CB ook héél erg gevoelig. Stel je bent heel kort zwanger geweest dan kan het dus ook een hele erge teleurstelling zijn.
He Surface! Welkom hier, leuk dat je meeschrijft!

Heb eigenlijk nog nooit een dure test gekocht, dus kan eigenlijk niet veel zeggen hierover! Ben jij ook bezeg met testen?
6 maanden... wat lang :(
Reeba. Daar hoor ik ook goede verhalen over ja. Wij zijn nu niet aan het testen. Ik was eerst 1 menstruatie af. Ik heb zelf het idee dat ik over 2 weken wel ongesteld ga worden. Maar jou lichaam heeft ook 12 weken echt gedacht zwanger te zijn misschien is het daarom ook zo van slag. Ja prietpraat je hebt er weinig aan. Ik hoop dat je snel ongesteld word!!!
Ik heb pas ovulatie testen van de clearblue gekocht, maar schrok toch wel enigzins van de prijs van die dingen!

Maandag moet ik ongesteld worden, daarna ga ik beginnen met testen.
Dank je wel Aruba ! Ben je nu aan het werken? Moeilijk hoor die keuze voor je carriere, maar gelukkig heb je nog even voordat je een beslissing gaat nemen? Soms werkt het om het los te laten en dan komt de beslissing vaak vanzelf! Weet je al wat je precies wilt gaan doen?
Ja ben nu aan het 'werken'. Werkelijk nog niks gedaan.

Nee ik weet nog niet wat ik ga doen maar ik heb inderdaad ook wel een beetje die instelling van het loopt zoals het loopt en onderweg vallen er vaak al een aantal opties af dus we zien het wel.

Surface: Ja CB is duuuur!

Heb Simpel al even niet gehoord. Pas maar op Simpel straks heb je zoveel om in te halen!
@ Reeba: Nee ze heeft geen mk gehad. Is in oktober gestopt met de pil. In januari ongesteld geworden en nu wacht ze op de 2e menstruatie. Had haar toevallig gisteravond aan de telefoon. Zij gaat nu ook beginnen met ovulatietesten.

Qua zwangerschapstesten heb ik er heel veel gebruikt. Eigenlijk merkte ik geen verschil tussen goedkoop of duur. Ovulatietesten heb ik alleen goedkoop gedaan dus dat kan ik niet vergelijken. En CB en predictor zijn super duur.
@Surface maar dan kan het toch ook dat je eventueel maandag zwanger blijkt te zijn?
Haha Aruba, dan kunnen we elkaar vandaag de hand schudden... Er zijn nog maar een paar nuttige dingen uit mijn handen gekomen vandaag. Ik had gister een etentje, en ik was later thuis dan gepland
Oh ja mijn nichtje die al 4 jaar bezig en 7 ivf-pogingen heeft gehad heeft haar 1e 6 weken echo gehad. Alles was goed ze heeft nu 90% kans dat deze zwangerschap goed gaat komen. Werd er helemaal blij van. Zo onwijs knap van haar elke keer als er een kindje geboren werd was zij er weer ondanks haar eigen verdriet. Maar nu mogen wij hopelijk over 7.5 maand naar haar baby komen kijken.
@Alle meiden, wow dit gaat ff snel zeg, heb even moeten bijlezen. Wel gek dat jullie allemaal al echt aan het knutselen zijn en ik nog op de bank zit. Grrr, nou ja, hopelijk is het zo zomer...

@Maxem, dus als ik het goed begrijp dat had je zondag 4 weken geleden je laatste menstruatie die pas dinsdag echt doorzette. Dan zou ik denk ik uitgaan van NOD 18-03 (dus dinsdag) en als je het dan nog niet bent, ff testen. Spannend!

@Reeba, rot dat je je zo voelt. Hopelijk knap je snel op . Kan het niet ook een beetje zo zijn dat die menstruatie eraan zit te komen en dat je daar ook niet lekker van bent? Zo balen dat je in ieder geval nog 3 maanden moet wachten voordat je naar de dokter terug kunt als je dan nog niet ongesteld bent geweest....

Gewoon een vraagje: wat kosten die testen eigenlijk, geen idee, had zelf maar 1 zw-test nodig om te concluderen dat er een grote verrassing op komst was.

@Aruba, fijn dat je nog tot eind van de maand een beslissing over meeus kunt nemen. Snap wel dat het een hele lastige beslissing is, ook twee uitersten natuurlijk!!!

Tot later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven