hoe vaak dweilen/stofzuigen

06-03-2012 14:51 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon nu een half jaar samen met mijn zoontje in een leuk huis.

Wat ik me afvraag hoe vaak het nodig is om te dweilen achter/onder koelkast/fornuis en achter/onder kasten bijv. Mijn huis is verder hartstikke schoon en gewoon dweilen doe ik iedere week en boven 1x 2 weken, overal ligt laminaat. Maar hoe vaak moet je bovenstaande eigenlijk doen?
Volgens mijn schoonmoeder elke week. Totdat haar koelkast door zijn poten zakte. Nou ja ze braken af door het vele heen en weer geschuif.

Zelf doe ik zulke dingen alleen als je het stof gaat zien van achter of van onder de kast.

Onlangs iets in huis opgekapt en toen moest de kast wel van de kant na ongeveer vijf jaar. Viel reuze mee hoeveel stof zich in die vijf jaar daar verzameld had! Kijk, na een tijdje ligt/hangt er zoveel stof achter dat er niets meer bij kan. Dus of je het nu jaarlijks doet of eens in de vijf jaar er komt echt niet meer stof.
Wanneer jij vindt dat het nodig is, toch? Hier kan ik niet onder koelkasten/fornuis/kasten dweilen, dus dat is mooi makkelijk. Verder zuig ik elke dag en dweilen 1 x per 2 weken ofzo.
Onder banken en kastjes die makkelijk van hun plek kunnen, stofzuig ik elke week. Dweilen nooit, het is hooguit wat stof dat zich eronder ophoopt. Zware kasten etc. laat ik gewoon staan, daar zuigen ik nooit onder. Gewoon stofzuigen doe ik elke dag, dweilen eens per week.
En tot nu toe zijn we elke 2 tot 3 jaar verhuisd, dus langer dan dat heeft het nooit geduurd
@ orangecowgirl

Wow, bestaan ze echt? Echt als irl bedoel je. Mèèèn, die hebben echt geen leven! Dan heb je aan 24 uur in 1 dag toch nog niet genoeg. Zonder hulp en zonder nanny? Ooooh, ik ben echt lui!!!
Yep, die bestaan echt! Zoals ik al zei, de klassenmoeder is echt zo'n huisvrouwtje! En ze woont hier in de straat dus ik zie haar redelijk vaak. Eerst dacht ik dat ze haar huis zo keurig netjes maakte elke keer als er bezoek verwacht werd maar ik sta dus ook soms onverwacht/ongepland voor de deur en dan is het net zo netjes!

En nee, 24 uur in een dag is niet genoeg om alles gedaan te krijgen dus de minder belangrijke dingen moeten maar wachten. Zo is haar dochter bijv. zelden op tijd op school en de jongste zit vaak een uur in de kinderstoel te wachten tot ze weer tijd voor hem heeft want ja, je kan moeilijk een dreumes vermaken en tegelijkertijd de vloer boenen eh?

Maar lang niet alle LDS vrouwen zijn zo, ik heb een vriendin die al 3 jaar bezig is met de Grote Schoonmaak en vorige maand voor het eerst in minstens 5 jaar haar vloerbedekking heeft laten reinigen (terwijl dat eigenlijk toch echt elke lente en herfst moet!). Haar huis is eigenlijk nooit echt netjes maar ze heeft wel tijd om haar zoons met een waterpistool achterna te zitten. Ligt er maar net aan wat je belangrijk vindt in het leven eh?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven