Gekke tics... Vertel vertel vertel! ;)

06-03-2012 15:53 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde laatst een topic op de radio over gekke tics! Mensen die 100 x iets checken of mensen die graag het volume van de radio op een even nummer zetten etc... Wat zijn jullie tics??

Ik heb mezelf laatst betrapt op iets raars en ook twee mensen hebben mij er apart van elkaar op attent gemaakt:

als ik voor het stoplicht sta doe ik echt een paar keer mijn versnelling even in zn vrij en terug naar 1 en weer naar vrij en weer naar 1... Heb het meestal niet eens door... Zo van: even checken of hij goed staat hahahah! Heel stom :S haha!

Jullie nog iets geks/grappigs/leuks?
Volume zet ik ook altijd op een even getal. Op tv, radio, enz.

Ik sla het kapje en het eerste sneetje brood standaard over en de laatste hoef ik ook niet (bij een half brood).

Altijd met de rechtervoet eerst trap op/af lopen.
Euhm, als ik met m'n pinpas iets betaald heb en ik loop de winkel uit, moet ik altijd checken of dat m'n portemonee in m'n tas zit, en of dat m'n pinpas er ook in zit.. iedere keer weer..

Op m'n werk alle ordners op kleur zetten.. en alle facturen moeten netjes (lees : recht) in een ordner zitten, anders maak ik er opnieuw gaatjes in zodat ze weer recht zitten..

Dat van de versnelling zie ik ook vaak bij m'n vriend haha!
Je bent niet de enige....http://forum.viva.nl/forum/Overig/Vreem ... 11705/last
Dat van die versnelling herken ik ook, ik moet dan altijd even zeker weten of hij echt in zn 1 staat

Even nadenken of ik nog meer gekke dingen heb
quote:sundream schreef op 06 maart 2012 @ 16:00:

Je bent niet de enige....http://forum.viva.nl/forum/Overig/Vreem ... 5/lastLeuk toch om weer een nieuw topic over te openen? Dan worden er weer nieuwe reacties geplaatst..
Voor ik naar bed ga ga ik naar de wc (duh) maar zodra ik in bed ga liggen heb ik alweer de drang om nog een keer te gaan, dus uiteindelijk kruip ik dan weer uit bed om toch nog een keertje te gaan (weet ook waar het vandaan komt: ik vind het gewoon storend als ik snachts wakker wordt en naar de wc moet!)

Als ik naast iemand in de auto zit (niet als ik zelf rijdt) dan moet ik met m'n tenen op de grond tikken tussen 2 lantaarnpalen in (dit heb ik al sinds dat ik klein was en nooit overgegaan)

De voordeur check ik 3 keer voor ik wegga, of ie echt wel op slot zit (er is een keer ingebroken en sindsdien doe ik dat)

En ik tel alles in 3en, voor zover dat gaat dan...
Haha grappig al jullie reacties!

Ik had als kind ook altijd dingetjes... Alles tot 4 tellen... Of 4 keer doen ofzo.. En als ik langs auto's fietste dan moest ik alle nummerborden lezen... hahaha heel raar, en vermoeiend!

Zebrapaden alleen op de witte strepen lopen..

Nootjes of M&M's probeer ik altijd per 2 of 4 te eten hihi!

Wel goed om te lezen dat meer mensen dat met die versnelling hebben :P
Het is sowieso fijn om te weten dat je niet de enige bent met rare tics Dat is goed voor mijn gemoedstoestand ;) Heb toch altijd het idee: als niemand het maar opmerkt, want het is zo vreemd...
Hahaha inderdaad! En ik durf vaak nooit tegen iemand te zeggen, omdat ik dan altijd denk dat die ander het maar raar vindt ;)
Knak knakker de knak knak! Altijd kraak ik mijn vingers..
Oh en 10 keer kijken of de auto wel echt in z'n 1 staat (voor het stoplicht)
Ik hevel geld over van de ene bankrekening naar de andere en stort spaargeld terug en neem het op om een rond getal te krijgen! Dus liever 5000 op de spaarrekening dan 5187 of zo. Ik stort dan dus 187 euro terug of 13 euro bij. 100 tallen gaat nog net maar liever 1000 tallen... ach zolang dat het enige is!!! hahah
Als ik op het punt sta om boodschappen te doen, ben ik zeker nog 10 minuten kwijt om te checken of ik wel alles heb. Wat altijd zo is, maar toch check check, dubbelcheck!

Ook met sloten ben ik een ramp, altijd 3 keer de sleutel omdraaien nadat ik de deur op slot heb gedaan. En als ik het nog niet geloof schijn ik 3 keer met een lampje of ik het slot zie zitten.

Zelfde als mijn telefoon; voor het slapen gaan, check ik 3 keer of mijn geluid uit staat en of ie op lock staat.

En dat van die versnelling, daar hebben zowel ik als mijn vriend last van
quote:ingrid1987 schreef op 06 maart 2012 @ 16:06:

Haha grappig al jullie reacties!

Ik had als kind ook altijd dingetjes... Alles tot 4 tellen... Of 4 keer doen ofzo.. En als ik langs auto's fietste dan moest ik alle nummerborden lezen... hahaha heel raar, en vermoeiend!

Zebrapaden alleen op de witte strepen lopen..

Nootjes of M&M's probeer ik altijd per 2 of 4 te eten hihi!

Wel goed om te lezen dat meer mensen dat met die versnelling hebben :P

Dat van die M&M's doe ik ook! Of van een handje alles eten tot er van elke kleur een even aantal over is.

En ik sta altijd met mijn rechtervoet eerst op de grond..

Verder kan ik zo snel niets bedenken...
Haha, zoiets heb ik ook. Alleen ik 'klik' bij elke lantaarnpaal, of bij elke boom, of bij elk hectometerpaaltje.

Dit klikken doe ik door heel zachtjes op mijn tong te bijten.

Verder ga ik altijd naar dezelfde wc als ik er op een ben geweest, ook al is die bezet en zijn er andere vrij.

Hmm, ik ben raarrrr
Grappig om te lezen!

Ik kan zo maar een ding bedenken en dat heb ik als ik aan het tanken ben. probeer altijd dezelfde cijfers te tanken, dus... 60,60, of 44.44 euro. :D
Alles moet altijd recht staan/liggen. Met het liefst dezelfde ruimte tussen hoeken. Vrèselijk! Zet ik het express eens niet recht neer, irriteer ik mij eraan. Daarnaast word ik weleens knettergek van mijzelf dat het in huis netjes moet zijn.
Hihi! Dat met geld overmaken doe ik ook! Moet altijd oop 00 eindigen hihi! En tanken probeer ik altijd rond te krijgen: 25 of 50 hahaha!
quote:valenta schreef op 06 maart 2012 @ 16:01:

Dat van die versnelling herken ik ook, ik moet dan altijd even zeker weten of hij echt in zn 1 staat

Even nadenken of ik nog meer gekke dingen heb

Grappig om te lezen dat ik niet de enige ben, ik krijg het ook niet afgeleerd

Handje pinda's pakken en dan eerst de hele exemplaren opeten, daarna de grotere halve, en zo terug naar de kruimels
Ik probeer altijd de was op te hangen met voor ieder kledingstuk 2 knijpers van dezelfde kleur, heb een heel ritueel als ik een openbare toilet gebruik zodat ik niks aanraak, kom alleen mijn bed uit als een rond getal op de wekker staat en nog veel meer.

Verder ben ik best flexibel, hoor.
quote:avanja schreef op 06 maart 2012 @ 16:02:

Als ik naast iemand in de auto zit (niet als ik zelf rijdt) dan moet ik met m'n tenen op de grond tikken tussen 2 lantaarnpalen in (dit heb ik al sinds dat ik klein was en nooit overgegaan)

Dit doe ik ook! Wat grappig, ik heb echt nooit gehoord van anderen die dit ook doen. Ik heb sinds een maand of twee mijn rijbewijs en was eerst bang dat ik me tijdens het rijden niet in zou kunnen houden Was gelukkig niet zo.

Ik eet ook graag pringles, en die eet ik altijd op elkaar gestapeld per 2. En m&ms per kleur, eerst de bruine.
Ik eet Blijkbaar veel dingen als een kind.

Patat eet ik zo; ik steek hem achter m'n tanden en dan klap ik hem naar achter.

Boterhammen eet ik altijd dubbel. Ik pluk er stukjes van en vorm die in een vorm voordat ik het eet.

En verder kan ik me niet concentreren omdat de man naast me in de trein maar blijft graven in zijn neus en het vervolgens opeet!

Ondanks dat ik al 3 keer meneer: Misschien dat u dit thuis kunt doen heb gezegd. Bah!!!
[quote]avanja schreef op 06 maart 2012 @ 16:02:

quote]

Oh heel herkenbaar. Het is zo'n automatisme geworden bij mij. Ik vind het een hele stomme gewoonte en zeg ook altijd tegen mezelf dat ik op moet houden als ik mezelf betrap, maarja ik doe het nog steeds.

Verder heb ik echt een hele lijst aan rare gewoontes. De wc-rol moet met het volgende blaadje naar voren hangen, bij m&m's eet ik eerst het chocolade er af en dan de pinda, bij borrelnootjes juist weer andersom, bij repen eerst het laagje chocolade er af en vervolgens de vullingen per onderdeel (bv biscuit en caramel) opeten. Bij avondeten eet ik alles gelijkmatig, op het einde houdt ik het liefste één hapje van alles over wat ik als laatste op kan eten. Ik heb een strakke volgorde van wat ik 's ochtends doe van opstaan tot de deur uitgaan. Alles heeft een vaste plek etc etc etc.

Ik ben een enorme neuroot.
Als mijn vliegtuig bij het landen remt, trap ik harder op de rem dan de piloot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven