Werk & Studie alle pijlers

Wie solliciteert momenteel ook? deel 2

06-03-2011 19:54 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel 2 van het algemene sollicitatietopic

"Wie solliciteert momenteel ook?" ooit opgestart door Akkies:

quote:Akkies schreef op 08 juli 2009 @ 17:35:

Ik ben op zoek naar mensen die momenteel ook druk bezig zijn met solliciteren en die hierover ervaringen willen delen. Over alles wat erbij komt kijken! Denk aan openingszin brief, voorbereiden op gesprekken, afwijzingen, frustraties Misschien brengen we elkaar op ideeën!Ik heb de vrijheid genomen om het tweede deel hiervan te openen omdat het de bedoeling is dat topics na 3000 posts worden gesloten.
quote:Oydis schreef op 04 maart 2012 @ 22:28:

[...]

Ik heb Geschiedenis gestudeerd en dat is vragen om problemen ;) Haha, ik denk dat je veel meer kans hebt met een duidelijke opleiding zoals de jouwe.

Geschiedis klinkt wel leuk heb je dat op Uni gedaan?

net weer een brief gestuurd hopelijk hoor ik snel of ik op gesprek mag komen
10 minuten nadat ik de brief had gestuurd werd ik gebeld door iemand die mijn cv had gezien en een leuke vacature voor mij had gevonden. Ook hier ga ik op reageren.

en daarna kreeg ik een berichtje van een eerdere sollicitatie dat ik op gesprek mag komen. Dit gesprek zal via de webcam gaan heeft een van jullie ervaring daar mee vind het erg spannend allemaal.
Waarom zijn sommige bedrijven zo geheimzinnig? over het vrijgeven van salaris en het soort werkzaamheden? (nav adv krant en andere nav website) voor meer info moet je bellen ( het was al een vaag iets) en bij de ander begin je met een lager basissalaris maar kun je dat door functie groei opbouwen... ik wil geen lager salaris! ik heb al jaren ervaring godsamme.. draai niet om de pot heen maar geef me een richtlijn :-S
@Bezzy: geen ervaring mee maar ik zou me kunnen voorstellen dat je zorgt dat je webcam zo opgesteld staat dat de achtergrond niet afleidt. Een witte muur ofzo. Verder, gewoon netjes gekleed/verzorgd, zorg dat je je papieren makkelijk kunt bekijken tijdens het gesprek, en zet een glaasje water klaar. En zorg dat je internetverbinding goed is!
Idd! een haperende internetverbinding lijkt mij echt irritant, dus als je dat weet dan even de boel nakijken.

En ook zorgen dat er geen dieren/kinderen op de achtergrond te zien zijn of er lawaai (blaffende hond) te horen is.
Zouden jullie in mijn geval werk aannemen dat niet echt leuk is en dat minder betaalde dan het vorige werk? Ik zou dan minimaal 4 uur per week meer moeten werken voor iets meer salaris. (blijft heel weinig allemaal ivm het kleine aantal uren) Iemand enig idee hoe dat zit als je in de proeftijd ontslagen wordt, ga je er dan ook qua uurloon op achteruit?(qua ww dus) ( het is een sales functie, niet echt callcenter maar wel pure verkoop) tegen minimumloon....

Ik krijg trouwens half april bericht van het uwv, straks ligt er wel een envelop op de mat als het goed is, want officeel ben ik pas 31 maart werkeloos.
Als je daarnaast moet blijven solliciteren ivm ww zou ik het denk ik niet doen. Geen leuk werk, meer uren, marginaal meer verdienen... Dan zouden het de nieuwe collega's moeten zijn, en de contacten die je ermee opdoet, die je over de streep moeten trekken. Of dit interessant is kan je alleen zelf beoordelen.

Dat met dat uurloon weet ik niet.
Dames: gisteren intern sollicitatiegesprek gehad. Niet geworden, maar het heeft me wel wat opgeleverd. Ik ga een intern opleidingstraject in waarmee ik op termijn wel de baan kan gaan doen en krijg binnenkort urenuitbreiding, whoei! Blinkie is blij!
Wat goed Binkie! Super fijn!
@Flashy: alleen als ik of het geld heel hard nodig had (als in niet rond kunnen komen anders) of als het heel goed op mijn c.v. staat en ik op basis daarvan meer kans maak op andere banen. Je bent officieel nog niet eens werkloos, ik zou eerst nog even wat meer eisen houden.
Net even gebeld naar aanleiding van een vacature. Leuk gesprek gehad met de leidinggevende. Ik wil die baan! Dus nu even heel hard broeden op een goede sollicitatiebrief (in de tijd van de baas..... pomtidom)
Gefeliciteerd blinkie!!

Kaaatje je hebt gelijk. Ik heb net op een normale functie gesolliciteerd (receptioniste) ik heb gehoord dat ze daar ook nog wel eens studenten voor aannemen, al schaar ik me daar met deeltijd niet echt onder en ik heb administratieve en telefonische ervaring genoeg, dus wie weet. ( Dit zijn wel functies waar zo 300 brieven op komen)
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 07 maart 2012 @ 10:04:

Net even gebeld naar aanleiding van een vacature. Leuk gesprek gehad met de leidinggevende. Ik wil die baan! Dus nu even heel hard broeden op een goede sollicitatiebrief (in de tijd van de baas..... pomtidom)Succes!! ik zit nog steeds te broeden op een ludieke presentatie van mijn cv en brief voor een vacature......
Hoe ludiek is ludiek flashy?
Ja geen idee, het zal wel iets creatiefs moeten worden. Het is nogal een creatieve instelling. En ze vragen er specifiek om.
Dag dames, ik weet niet of ik ooit meegeschreven heb, maar als bijna werkloze doe ik graag mee.
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 07 maart 2012 @ 10:04:

Net even gebeld naar aanleiding van een vacature. Leuk gesprek gehad met de leidinggevende. Ik wil die baan! Dus nu even heel hard broeden op een goede sollicitatiebrief (in de tijd van de baas..... pomtidom)Merkt ie toch niks van, je hebt een goeie pokerface toch? Als ze hier eens wisten hoeveel tijd ik druk ben geweest met epibreren...
@Dapperedoda! Koel... nog nooit van gehoord.

Nu nog even mijn c.v. naar een recruiter/headhunter iets sturen en dan is het weer klaar voor vandaag.

Morgen weer een dag om te solliciteren ;), ik zal eens geld gaan verdienen voor de baas.
quote:Flashy schreef op 07 maart 2012 @ 10:35:

Ja geen idee, het zal wel iets creatiefs moeten worden. Het is nogal een creatieve instelling. En ze vragen er specifiek om.Kan je misschien iets met een MindMap of met 't programma Prezi? (eigenlijk voor presentaties, maar als je in 1 scherm werkt kan je dat printen) Of een soort moodboard over jezelf en je werk?
Moodbord had ik ook al aangedachht, prezi zal ik eens naar kijken, thx voor de tip!
@flashy: misschien heb je hier wat aan? Ludiek solliciteren
Bedankt, die had ik al gezien idd...

Maar stel dat de werkgever dat topic ook leest... ik verwacht al een reactie of 300 op de vacature....
Ik ben nu al bijna 3 jaar aan het solliciteren.

Ben in totaal 5 keer op gesprek geweest, voor de rest krijg ik alleen maar afwijzingen.

-Je past niet in ons profiel

(ze hebben je dan niet gezien of gesproken, dus het is een typische, standaard afwijzing)

- Je hebt te weinig ervaring.

(ook al heb je 10 jaar ervaring, dus gewoon afgewezen zonder dat er naar je brief/cv is gekeken.)

- We zoeken een jonger iemand (goedkoper dus, maar dan voel je je als bijna 31-jarige zwaar bejaard)

Sta ingeschreven bij 5 verschillende uitzendbureaus, 4 verschillende online vacaturewebsites, spit kranten uit en loop winkels en kantoren na of er vacatures zijn. Ik voel me echt zo duf, maar ik wil gewoon werk.

Ik heb geen uitkering en leef dus van mijn zuurverdiende spaarcentjes. En dat is niet luxe.

Als ik in de supermarkt sta of in het voorbijgaan mensen hoor zeuren over hun baan, wil ik het liefst tegen ze schreeuwen dat ze blij mogen zijn dat ze een baan hebben.
In augustus meegeschreven met dit topic en wil me nu weer aansluiten. De functie die ik heb bevalt wel, maar het is een klein bedrijf met de nodige problemen.. Dus op zoek naar een nieuwe baan..
Ik ben nu al een tijd aan het solliciteren. Ik moest vijf maanden wachten op een herkansing en werd dus niet uitgenodigd. Nu er staat dat ik deze maand mijn diploma krijg, nodigen ze me wel uit.

Helaas zonder baan nog; ik heb te weinig ervaring. Dat kunnen ze ook op mijn cv zien, maar dat is dus het excuus dat ik bij iedereen krijg. Ik blijf stug doorgaan en hopelijk heb ik binnenkort een leuke baan. Ik merk wel dat ervaring een hele grote rol speelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven