Ik word gek!
woensdag 7 maart 2012 om 17:40
Sinds twee maanden ben ik weer aan het solliciteren geblazen voor een bijbaantje. Bij mijn huidige bijbaan moet er erg worden gekort op uren, dus ben ik op zoek gegaan naar iets extra's.
Ik ga alle vacaturesites af, bijvoorbeeld: Trovit, Zoekbijbaan.nl, studentenwerk.nl, bijverdienen.nl en ga zo maar door. Ik reageer op de meest recente vacatures die op de site staan vermeld, schrijf een motivatie en upload mijn C.V. Ik heb nu ongeveer 15 keer op deze wijze gesolliciteerd.
Telkens krijg ik terug dat ik te laat ben met mijn sollicitatie en er al gesprekken aan de gang zijn! Aaaargh! Zelfs deze week heb ik gereageerd op een vacature die vanaf 1 maart op de site stond, ik heb hier eergisteren een bericht gestuurd en ja hoor...Helaas zijn er al gesprekken aan de gang, mocht er met de huidige kandidaten geen klik zijn, hoor je zo spoedig mogelijk van ons.
Ik word er zo moedeloos van! Waarom worden die vacatures dan niet offline gehaald! Zucht...
Ik ga alle vacaturesites af, bijvoorbeeld: Trovit, Zoekbijbaan.nl, studentenwerk.nl, bijverdienen.nl en ga zo maar door. Ik reageer op de meest recente vacatures die op de site staan vermeld, schrijf een motivatie en upload mijn C.V. Ik heb nu ongeveer 15 keer op deze wijze gesolliciteerd.
Telkens krijg ik terug dat ik te laat ben met mijn sollicitatie en er al gesprekken aan de gang zijn! Aaaargh! Zelfs deze week heb ik gereageerd op een vacature die vanaf 1 maart op de site stond, ik heb hier eergisteren een bericht gestuurd en ja hoor...Helaas zijn er al gesprekken aan de gang, mocht er met de huidige kandidaten geen klik zijn, hoor je zo spoedig mogelijk van ons.
Ik word er zo moedeloos van! Waarom worden die vacatures dan niet offline gehaald! Zucht...
woensdag 7 maart 2012 om 18:28
Vergis je niet in sommige sites. Ik plaats ook vacatures op onze eigen website en je wilt niet weten hoeveel reacties ik krijg via andere websites. Zij kopieren onze vacature door op hun eigen site. Laatst een sollicitant via Werk.nl daar hebben ze zelfs een afwijkende sluitingsdatum neergezet. Die week wel een meer dan 2 weken af met onze sluitingsdatum.
woensdag 7 maart 2012 om 19:06
Je kunt beter bij bedrijven rechtstreeks op de site kijken.
Zo heb je ook veel meer een beeld van wie of wat ze zoeken, en vaak heb je ook een emailadres die relevanter is.
Solliciteren via zo'n site komt toch vaak gemakzuchtiger over dan dat je moeite doet voor het zoeken op sites en uitvinden naar wie hij gericht moet worden.
Zo heb je ook veel meer een beeld van wie of wat ze zoeken, en vaak heb je ook een emailadres die relevanter is.
Solliciteren via zo'n site komt toch vaak gemakzuchtiger over dan dat je moeite doet voor het zoeken op sites en uitvinden naar wie hij gericht moet worden.
woensdag 7 maart 2012 om 19:08
quote:wordtel schreef op 07 maart 2012 @ 17:53:
@Bianca: Dat ga ik maandag doen, heb al een stapeltje C.V's klaarliggen.
Voor horecazaken kun je beter niet op maandag op pad gaan.
Maandag is bestellingdag bij bedrijven die open zijn, en vele andere bedrijven zijn gesloten.
Je kunt beter op een andere dag rond een uur of 15.00 gaan denk ik.
@Bianca: Dat ga ik maandag doen, heb al een stapeltje C.V's klaarliggen.
Voor horecazaken kun je beter niet op maandag op pad gaan.
Maandag is bestellingdag bij bedrijven die open zijn, en vele andere bedrijven zijn gesloten.
Je kunt beter op een andere dag rond een uur of 15.00 gaan denk ik.
woensdag 7 maart 2012 om 19:20
Mijn ervaring is dat solliciteren op vacatures ouder dan een dag bij uitzendbureaus vaak te laat is. Dus houd dagelijks de rechtstreekse sites bij van uitzendbureaus. Kijk welke nieuwe vacatures ze die dag hebben en als je dan diezelfde dag nog reageert ben je meestal op tijd. Soms ben je zelfs dan nog te laat! Ik heb wel eens meegemaakt dat een vacature nog maar een paar uur geleden was geplaatst op de site van Randstad UZB. Toen ik naar Randstad belde was ik al te laat en waren ze net bezig de vacature offline te halen omdat ze al overstelpt waren met sollicitaties!
woensdag 7 maart 2012 om 19:22
quote:kusunum schreef op 07 maart 2012 @ 19:06:
Waarom zou dat gemakzuchtiger overkomen? Ik weet niet welke bedrijven vacatures hebben openstaan, daarom zoek ik juist via zo'n site.
Callcenter gaat niet lukken, in mijn omgeving vragen ze om een minimale beschikbaarheid van 20 uur in de week. Dat red ik niet met mijn opleiding.
Verzorgingstehuizen en verpleeghuizen zoeken meestal mensen in de zomervakantie, ik heb op dit moment eigenlijk een extra bijbaantje nodig. Maar in de zomervakantie ga ik weer naar het verzorgingstehuis waar ik elke zomervakantie naast mijn andere bijbaan werk.
Waarom zou dat gemakzuchtiger overkomen? Ik weet niet welke bedrijven vacatures hebben openstaan, daarom zoek ik juist via zo'n site.
Callcenter gaat niet lukken, in mijn omgeving vragen ze om een minimale beschikbaarheid van 20 uur in de week. Dat red ik niet met mijn opleiding.
Verzorgingstehuizen en verpleeghuizen zoeken meestal mensen in de zomervakantie, ik heb op dit moment eigenlijk een extra bijbaantje nodig. Maar in de zomervakantie ga ik weer naar het verzorgingstehuis waar ik elke zomervakantie naast mijn andere bijbaan werk.
woensdag 7 maart 2012 om 19:30
Heb je al een rondje uitzendbureaus gemaakt om jezelf voor te stellen? Op die manier ben ik aan mijn eerste (schoonmaak)bijbaantje gekomen, als oproepkracht maar okee het is beter dan niks. En toen ik eenmaal in het 'schoonmaakwereldje' zat ging het eigenlijk vanzelf, ondanks de conjunctuur zit er nu zelfs een vaste aanstelling aan te komen. Inderdaad voor 20 uur per week, want meer kan ik met de zorg voor de kinderen en mijn bedroevende CV niet hebben .
woensdag 7 maart 2012 om 19:50
Met gemakzuchtig bedoelde ik dat het op een bedrijf over kan komen dat je solliciteert om het solliciteren.
Op zo'n site krijg je alles op een presenteerblaadje aangedragen, helaas kloppen de gegevens en data niet altijd.
Mocht je op zo'n site een vacature tegen komen, ga dan even naar de site van die vacature. Kijk naar wie je de brief moet mailen etc. ipv een standaard formuliertje in te vullen op een vacaturesite.
Op zo'n site krijg je alles op een presenteerblaadje aangedragen, helaas kloppen de gegevens en data niet altijd.
Mocht je op zo'n site een vacature tegen komen, ga dan even naar de site van die vacature. Kijk naar wie je de brief moet mailen etc. ipv een standaard formuliertje in te vullen op een vacaturesite.