8 handperen over
donderdag 8 maart 2012 om 17:46
Je kunt er best perenmoes van maken, het wordt wel een beetje veel maar je kunt het goed invriezen. Gewoon opzetten met een bodempje water (of een scheutje cognac of whisky), suiker hoef je niet toe te voegen, een klein beetje kaneel.
Je kunt er ook een lekker toetje van maken, pocheren en overgieten met warme chocoladesaus. Die maak je ook heel makkelijk, een flinke scheut kookroom, een dikke reep pure chocolade, in de magnetron zetten, na een halve minuut doorroeren, dan nog een halve minuut en klaar.
Je kunt er ook een lekker toetje van maken, pocheren en overgieten met warme chocoladesaus. Die maak je ook heel makkelijk, een flinke scheut kookroom, een dikke reep pure chocolade, in de magnetron zetten, na een halve minuut doorroeren, dan nog een halve minuut en klaar.
verba volant, scripta manent.
donderdag 8 maart 2012 om 18:24
Klinkt ook jammmie!! Helaas nu geen blauwe kaas in huis...
Maar ik ga em zeker een keer maken, thanks!
quote:sri schreef op 08 maart 2012 @ 17:51:
.Doe er een toetje met peer en blauwe kaas bij. Gouden combinatie!
Edit: even in de oven de kaas een beetje laten smelten, nog lekkerder.
Edit2: zelfde foutje als elaine, sorry ! Maar ik zou het echt even proberen
Maar ik ga em zeker een keer maken, thanks!
quote:sri schreef op 08 maart 2012 @ 17:51:
.Doe er een toetje met peer en blauwe kaas bij. Gouden combinatie!
Edit: even in de oven de kaas een beetje laten smelten, nog lekkerder.
Edit2: zelfde foutje als elaine, sorry ! Maar ik zou het echt even proberen
donderdag 8 maart 2012 om 18:26
Jij ook thanks Marianne, ik denk dat ik dus perenmoes ga maken, alleen heb ik geen cognac of whisky, dus dan kook ik het gewoon met een beetje kaneel?
Weet je ook hoe lang het op moet staan?
quote:MarianneDavids schreef op 08 maart 2012 @ 17:46:
Je kunt er best perenmoes van maken, het wordt wel een beetje veel maar je kunt het goed invriezen. Gewoon opzetten met een bodempje water (of een scheutje cognac of whisky), suiker hoef je niet toe te voegen, een klein beetje kaneel.
quote:MarianneDavids schreef op 08 maart 2012 @ 17:46:
donderdag 8 maart 2012 om 18:27
En deze ga ik ook onthouden!
Ik 'moet' wel moes maken omdat ik de komende dagen niet thuis eet en ik het dus in moet kunnen vriezen, vandaar...
Dank voor alle tips!
quote:eleine schreef op 08 maart 2012 @ 17:44:
5 eetlepels suiker op 75ml water. Goed roeren. 2 theelepelsKaneel erdoor.
Oven voorverwarmen op 180c.
Peer in partjes snijden en in ovenschaal leggen. Kaneelmengsel erdoor mengen en 10 a 15 minuutjes in de oven!
Ik 'moet' wel moes maken omdat ik de komende dagen niet thuis eet en ik het dus in moet kunnen vriezen, vandaar...
Dank voor alle tips!
quote:eleine schreef op 08 maart 2012 @ 17:44:
5 eetlepels suiker op 75ml water. Goed roeren. 2 theelepelsKaneel erdoor.
Oven voorverwarmen op 180c.
Peer in partjes snijden en in ovenschaal leggen. Kaneelmengsel erdoor mengen en 10 a 15 minuutjes in de oven!
donderdag 8 maart 2012 om 18:31
quote:Ruby-Ann schreef op 08 maart 2012 @ 18:26:
Jij ook thanks Marianne, ik denk dat ik dus perenmoes ga maken, alleen heb ik geen cognac of whisky, dus dan kook ik het gewoon met een beetje kaneel?
[...]
Kwartiertje ongeveer, handperen zijn snel gaar.
[...]
Kwartiertje ongeveer, handperen zijn snel gaar.
verba volant, scripta manent.
donderdag 8 maart 2012 om 19:45
Tjonge ik ben goed bezig, al zeg ik het zelf...
Eerder vanavond zelf aardappelpuree gemaakt (met 1kg aardappels dus genoeg voor de komende tijd in de vriezer) en nu staat de perenmoes te pruttelen...
Wist niet dat het zo leuk was bepaalde dingen zelf te maken ipv kant en klaar te kopen!!
En de perenmoes ruikt ook nog es heul lekker!
Eerder vanavond zelf aardappelpuree gemaakt (met 1kg aardappels dus genoeg voor de komende tijd in de vriezer) en nu staat de perenmoes te pruttelen...
Wist niet dat het zo leuk was bepaalde dingen zelf te maken ipv kant en klaar te kopen!!
En de perenmoes ruikt ook nog es heul lekker!
donderdag 8 maart 2012 om 22:39
Ja graag!! En idd, het smaakt ook veel beter!
En zoveel meer tijd kostte dit ook niet, kwestie van juiste ingredienten en recepten in huis hebben..
Leve het viva forum!!
quote:desteny schreef op 08 maart 2012 @ 21:55:
sterker nog,alles smaakt ook veeeeel beter!!!
leuk dat je aangestoken bent, welkom bij de echte kookgekken?
En zoveel meer tijd kostte dit ook niet, kwestie van juiste ingredienten en recepten in huis hebben..
Leve het viva forum!!
quote:desteny schreef op 08 maart 2012 @ 21:55:
sterker nog,alles smaakt ook veeeeel beter!!!
leuk dat je aangestoken bent, welkom bij de echte kookgekken?
zaterdag 10 maart 2012 om 11:13