Gouden walnoot topic

06-03-2012 12:16 1469 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het knusse topic waarbij de nootjes niet blijven staan.

Lekker kletstopic voor iedereen die bij elkaar kwam door het vinden van een eikeltje in het bos.

Houd je niet van eikels en alu-hoedjes maar ben je gek op walnoten en creatief koken of een goed gesprek op zijn tijd?

Join de "Gouden Walnoot"

Ons mandje
Heel grappig, ik zit te googlen op een lekker plaatje van ontbijt met walnoten. Ik hou zelf niet van crushli of mushlie en andere ontbijtjes met melk of yoghurt. Maar kom ik wel iets lekkers tegen die ik zo ga proberen omdat ik het toevallig in huis heb. Ik denk dat de rest dit pas als lunch lekker zullen vinden. Moge trouwens.

http://www.urbanwasted.com/im/recepten/ ... n_brie.jpg

Tosti noten-brie (bij mij heet iets alleen een tosti als er nog een broodje op ligt)

Ingrediënten: 4 witte boterhammen, 180 gram brie, 25 gram gepelde walnoten, 4 eetlepels honing, tijm - brunch voor vier personen

Bereiding: Snijd de brie in plakjes en beleg hiermee de boterhammen. Hak de walnoten met een mes in groffe stukken. Strooi de gehakte noten over de boterhammen. Schenk de honing hier over uit. Bestrooi tenslotte met een klein beetje tijm. Bak de tosti's 8 minuten op een bakplaat in de oven op 220 graden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Vraagje mede-gouden-walnootjes;

Wie weet waar je die bakjes kan kopen die je krijgt als je Chinees eten haalt? (die bakjes waar je eten in zit he)

Helaas heb ik op dit moment geen pasje van de macro of hanos of de Ven. En ook geen kennissen met pasje.

Het moet wel goedkoop zijn
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Kom je uit Amsterdam of omgeving?
Ja Missy
Ik ben dan geen walnootje, maar toch.

In A'dam heb je in west een gele Chineze winkel die heet daily style.

Het is een allegaartje aan spullen, maar zij verkopen ook ritsen van die bakjes. Diep en klein en groot en....

Ook bordjes, bekers met deksel etc.
O, er zit er voor zover ik weet eentje bij bos en lommer en eentje in Osdorp.
Oh oke, weet je toevallig een naam?

(je kan altijd een walnootje worden hoor )
Ja, zei ik net: daily style.

Het is een gele winkel met rode letters.

Maar ik hoef geen walnoot te zijn hoor. Dankjewel.
Missy, zodra je je in dit topic vertoont ben je een walnootje, daar is helaas niks aan te doen. Je mag wel incognito blijven als je dat graag wilt, dat vinden we niet erg.
Groentje.

Dank je Missy, ik ga googlen en bellen hoe duur die zijn.
Ik ben topic-hopper.

Ik hop graag meerdere groepjes langs
Waar is Garnaaltje? We moeten nog een ava hebben om de Mods aan te bieden.
Een kat kip met rode saus zien eten? Hmm, knappe kop als je dat voor elkaar krijgt..

Ik ben weer wakker.. Beetje spierpijn, maar moet als Walnoot wel goed in vorm blijven.. (schrok wel van de weegschaal )
Er was gister toch ergens een walnoot met vleugeltjes.

Goedemorgen trouwens.
quote:angel__ schreef op 09 maart 2012 @ 08:35:

Een kat kip met rode saus zien eten? Hmm, knappe kop als je dat voor elkaar krijgt..

Ik ben weer wakker.. Beetje spierpijn, maar moet als Walnoot wel goed in vorm blijven.. (schrok wel van de weegschaal )

Dan valt het nog mee. Mijn weegschaal schrikt juist altijd van mij.

Goeiemogguh trouwens Engeltje!
Nou, ik schrok van de cijfertjes.. Het waren er teveel ..

Had eerder op de sportavond al een hoge hartslag, tis dat ik snel van de weegschaal afstapte.. Maar is wel een extra motivatie (heb me een jaar niet gewogen:$)

Morning!!
Morning

MV, die halve tosti ziet er lekker uit!!
quote:missy_acy schreef op 09 maart 2012 @ 08:32:

Ik ben topic-hopper.

Ik hop graag meerdere groepjes langs

Ik ben ook een topic-hopper en je kunt me dus bijna overal wel tegenkomen (behalve op sex, daar ben ik sporadisch) maar dit is eigenlijk het enige "groepje" waar ik als ik inlog altijd even kom kijken .

Ik zeg "groepje" omdat iedereen op elk moment kan meepraten en aansluiten of niet.

Goedemorgen trouwens, iedereen!
Ik ga vandaag een hoop opruimen en lekker rommelen in huis, gestimuleerd door het heerlijke zonnetje dat hier naar binnen schijnt. De kinderen naar school, lekker muziekje aan en hop aan de slag.

Hahah, ja gelukt, hier de 2 afleveringen, is maar 5 min hoor.

Poezenworst;

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1044844

Bordje leeg;

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1049661
Zeg MV, nou je het over je katten had: is het eigenlijk weer helemaal goed gekomen met Kane na die narigheid van vorig jaar?

Missy, mag ik je nog een keer smeken om het recept van je soto ayam? Ik probeer het ultieme recept te vinden. Maak jij hem helemaal zelf, bouillon en al? Als ik veel haast heb, maak ik nog wel eens een cheat-versie met een blik kippensoep , maar heel succesvol is dat niet.

Ik ben weer wakker.. Beetje spierpijn, maar moet als Walnoot wel goed in vorm blijven.. (schrok wel van de weegschaal )Ben je door een notenkraker gepakt?
quote:sri schreef op 09 maart 2012 @ 09:12:

Zeg MV, nou je het over je katten had: is het eigenlijk weer helemaal goed gekomen met Kane na die narigheid van vorig jaar?

Wat leuk dat je het nog weet. Het gaat goed met hem maar het gaat maar met moeite. Hij moet speciaal voer hebben en dat lukte steeds met opdrachten van Bo-Ghi. Nu zijn er al 4 opdrachten niet doorgegaan. Ik heb nog een optie open waar hij voor in de race zit voor een film.

Dus het is steeds maar kiele kiele kiele. Hij heeft wat last van zijn stofwisseling ook nu dus ik heb veel zorgen om hem, en of ik het allemaal red om dat voer te kopen. Maar Bo kan niet zonder hem en wederzijds. Deze week 2 opdrachten voor Bo die niet zijn doorgegaan dus ik hou mijn hart vast. En duim dat het lukt die andere opdracht. Volgende week weer nieuw voer voor Kane kopen.

Hij is nu ietsjes dikker omdat het niet lekker gaat met zijn stofwisseling maar is het geen dotje? Het is een heel dromerig katje. Die zon angst heeft voor alles dat hij als een kitten achter Bo aan gaat en ook zo op hem ploft maar hij is de helft groter nu dan hem en is zeker 7 kilo, dat heeft hij totaal niet door.

Kane;

http://i576.photobucket.c ... ylenevalerie/P7242882.jpg

http://i576.photobucket.c ... ylenevalerie/PC072428.jpg
Ja, moest wel hard lopen, maar heb hem afgeschud in het eikenbomenbos. Kan hij achter eikeltjes aan. Heb hem er ook bij gezegd van mijn lieve soortgenoten af te blijven..

Iemand een nuttig tijdsverdrijf (op het werk, mogelijkheid tot internet )
quote:Mylene_Valerie schreef op 09 maart 2012 @ 09:11:

[...]

Hahah, ja gelukt, hier de 2 afleveringen, is maar 5 min hoor.

Poezenworst;

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1044844

Bordje leeg;

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1049661

Ik heb net poezenworst gekeken. Wat een leuke serie en wat zit hij lekker in die boom hahaha

Wat een lekker ding is het toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven