Gouden walnoot topic

06-03-2012 12:16 1469 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het knusse topic waarbij de nootjes niet blijven staan.

Lekker kletstopic voor iedereen die bij elkaar kwam door het vinden van een eikeltje in het bos.

Houd je niet van eikels en alu-hoedjes maar ben je gek op walnoten en creatief koken of een goed gesprek op zijn tijd?

Join de "Gouden Walnoot"

Ons mandje
Ha Sri, mooi motto! Dat roep ik altijd als mensen echt gaan zeuren: "die Verhaltnisse die sind nicht so".

Molly, je keek al mysterieus, maar met deze noot is het helemaal compleet.

Druk dagje vandaag, kan helaas niet meetikken!
Angel, die droom heb ik ook wel eens gehad. Of een wijn-, kaas- en notenwinkeltje..

Groentesoep, ik grijp ook wel eens mis hoor. Maar zo'n ruime voorraadkast is handig en er staat dus van alles in. Ik probeer alles netjes bij elkaar te houden, ook handig voor de kinderen als ze hun tas willen vullen met drinken ed voor school.
Mooi motto inderdaad Sri! Ook leuk dat Duits is, das goed voor mijn talen.

Zojuist een Moeilijk Gesprek gehad met de juf van oudste (in die zin moeilijk dat juf en ik het roerend met elkaar eens zijn maar nu nog maar zien hoe we dochter tot onze inzichten weten te bekeren, want dat weten juf en ik dus allebei niet, daar waren we het ook al over eens ).

Zometeen spaghetti met tomaten-groentesaus, balletjes gehakt, ham en gerapste kaas. Geen inspiratie vandaag, helaasch.
Dank voor de complimenten! Ik hou van Brecht.

Vanavond toch weer sashimi, Japanse biefstuk, vietnamese loempiaatjes en thaise salade. Ik had me voorgenomen om dat minstens drie weken niet meer te maken, maar mijn verslaving won het van mijn voornemens .
Zometeen een boerenomelet. Wij zijn katholiek en er zijn maar weinig dingen waar mijn moeder zich aanhoudt: geen vlees op vrijdag..

Ooh, das wel uhm niet zo makkelijk dan.. Hahaha, en wat is de oplossing??
quote:sri schreef op 09 maart 2012 @ 17:26:

Dank voor de complimenten! Ik hou van Brecht.

Vanavond toch weer sashimi, Japanse biefstuk, vietnamese loempiaatjes en thaise salade. Ik had me voorgenomen om dat minstens drie weken niet meer te maken, maar mijn verslaving won het van mijn voornemens .Pfffff, ik zou het geen straf vinden jouw menu. Ik vind die vietnamese loempiaatjes nog wel lastig soms mooi te maken. Moet je het gewoon elke 3 weken doen dat het makkelijker gaat? Op de Pangsit moet ik ook nog meer oefenen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Vrijdag is toch ook visdag Angel of mag dat ook niet?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 09 maart 2012 @ 17:35:

[...]

Pfffff, ik zou het geen straf vinden jouw menu. Ik vind die vietnamese loempiaatjes nog wel lastig soms mooi te maken. Moet je het gewoon elke 3 weken doen dat het makkelijker gaat? Op de Pangsit moet ik ook nog meer oefenen.

Inderdaad MV, heeeeeel veel doen . Maar bij mij mislukken ze ook nog wel eens hoor. Het valt of staat met de rijstvellen. Als je ze iets te lang in het water laat liggen, gaat het al mis. Ze worden papperig en ze scheuren. Eruit halen als ze net plooibaar zijn, het achtergebleven water op de vellen blijft gewoon doorwerken.

Bij pangsit vind ik de vulling het meest kritisch (ik koop kant-en-klare pangsitvellen ). Ik kan me van jou wel foto's herinneren, die zagen er toch geweldig uit!
Eeehhh, wat is pangsit?

*holt weg met op haar hoofd een vergiet ter bescherming tegen de hete rijstvellen die haar nu toegeworpen worden*
quote:angel__ schreef op 09 maart 2012 @ 17:34:

Zometeen een boerenomelet. Wij zijn katholiek en er zijn maar weinig dingen waar mijn moeder zich aanhoudt: geen vlees op vrijdag..

Ooh, das wel uhm niet zo makkelijk dan.. Hahaha, en wat is de oplossing??

Wij waren thuis ook min of meer katholiek, maar wij hoefden alleen op Goede Vrijdag aan Vleesloos te geloven. Dan maakte mijn moeder altijd iets met kabeljauw, heel veel kabeljauw. En dan allerlei lekkere liflafjes erbij die we normaal nooit kregen (ik meen me iets te herinneren van rauwe witlofsalade met mosterdsaus en een berg eieren en aardappelpuree), soep vooraf en chipolatapudding toe.

Lekker vasten was dat hoor
quote:groentsoep2 schreef op 09 maart 2012 @ 18:40:

Eeehhh, wat is pangsit?

*holt weg met op haar hoofd een vergiet ter bescherming tegen de hete rijstvellen die haar nu toegeworpen worden*

Groentsoep, don't you worry!

Pangsits zijn een soort Indische micro-loepiaatjes die in een kunstzinnige krul gevouwen worden. De vulling bestaat uit een gehaktmengsel van (varkens)vlees, garnalen en kruiden. Het geheel, met loempiajasje, wordt gefrituurd en opgediend met een ketjap- of tomatensaus of, het allerlekkerste, een gembersaus. Jummie!
Oeh, dat lijkt me helemaal geen vervelend eten, vooral niet met die gembersaus .

Hoe frituur je die dingen, kan dat ook in de wok? En heb je een recept?

*Pavlov-kwijl tegen het scherm*
Ik heb een pizza gegeten. Helemaal zelf besteld. Dat had ik wel verdiend vond ik zelf nadat ik heel heel hard hard gewerkt(lees geinternet want er was geen zak te doen).
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Inderdaad, vis mag ook. Alleen had m´n moeder geen zin om te koken en mij vertrouwt ze het niet toe .

Hahaha, das lekker vasten. Hier aten we op Goede Vrijdag altijd kip.

Lekker zeg, die dingen die hier staan :-D
Wow, dubbel
anoniem_125983 wijzigde dit bericht op 09-03-2012 19:47
Reden: 2x iets teveel
% gewijzigd
Hi nootjes!

Ik lig lekker in mijn nestje, het was een zware dag. Deel 1 van de verbouwing van dit weekend.

Nieuwe vloer in de keuken, gang en toilet en trap bekleden. Wat een bende in huis.

Ga vroeg slapen vandaag.
Ik zou toch zweren dat ik vanmiddag nog wat gepost had.

Ik had een brief binnen. Mag helaas niet op gesprek. Jammer.

Vanavond lekker bankhangen met een wijntje en paaseitjes.
Das veel in 1 weekend Helene.
quote:Maja82 schreef op 09 maart 2012 @ 20:18:

Ik zou toch zweren dat ik vanmiddag nog wat gepost had.

Ik had een brief binnen. Mag helaas niet op gesprek. Jammer.

Vanavond lekker bankhangen met een wijntje en paaseitjes.Wat jammer Maja. Maar je zit tenminste niet zonder, toch? Veel plezier vanavond!
quote:Maja82 schreef op 09 maart 2012 @ 20:20:

Das veel in 1 weekend Helene.

Ik hoef het gelukkig niet zelf te doen.

Was vandaag veel schuiven en dingen aan de kant ruimen.
quote:sri schreef op 09 maart 2012 @ 18:51:

[...]

Groentsoep, don't you worry!

Pangsits zijn een soort Indische micro-loepiaatjes die in een kunstzinnige krul gevouwen worden. De vulling bestaat uit een gehaktmengsel van (varkens)vlees, garnalen en kruiden. Het geheel, met loempiajasje, wordt gefrituurd en opgediend met een ketjap- of tomatensaus of, het allerlekkerste, een gembersaus. Jummie!

Mmmm, goed verwoord. Mag ik zeggen dat ik persoonlijk de zoetzure saus het lekkerste bij pangsit vind? Komt ook wel omdat ik die zo lekker vind, heb een heerlijk recept daarvoor en heb in zon spuitfles zelfgemaakte saus, dat is echt het lekkerste.

Ps, ik heb de pangsit hier een beetje verkeerd gevouwen maar dat deed niets af aan de smaak, zo lekker was het. Moet nog even oefenen op het vouwen.

http://i1238.photobucket. ... lene_Valerie/P1013661.jpg
Succes vandaag Heleen met je vloer.
He ik lees het nu pas Maja, wat jammer van die afwijzing. Ik heb ook 2 grote afwijzingen deze week gehad dus mocht je er een traantje om laten dan doe ik met je mee.
Sri, maak jij ook eens een foto van je gerechten. Ik ben wel benieuwd. Je gerechten van gister lijken me ook heerlijk. En wil graag leren van loempiaatjes en pangsit vouwen natuurlijk.

Ik heb met oud en nieuw dan die pangsit gemaakt, vietnamese loempiaatjes met vulling van banaan, rode peper en boerenjongens.

En ik heb samosa gemaakt met die vulling maar dan met mango.

Erbij dus die zoetzure saus en ook zelfgemaakte mangochutney.

Dat is dit geworden, moet ik ook nog werken aan de vouwwijze;

http://i1238.photobucket. ... lene_Valerie/P1013679.jpg

Vulling;

http://i1238.photobucket. ... lene_Valerie/PC313573.jpg
Laatste hoor wat ik post want wil niet teveel spammen .

Mag ik iets plaatsen wat echt echt heel lekker is? Ik heb het gegeten met een forumster dus we hebben het getest. Er zitten walnoten in waardoor ik aan dit topic moest denken. Foto kan helaas alleen via link;

Salade met Peer, walnoten, gesmolten camembert en geroosterd krentenbrood

(wij hadden het als lunch)

Salade met Peer, walnoten, gesmolten camembert en geroosterd krentenbrood;

http://i576.photobucket.c ... eroosterdkrentenbrood.jpg

Ingredienten

1 grote zak gemengde slasoorten

2 grote, rijpe handperen

1 sjalotjeklontje roomboter

250 g gemengde paddestoelen

200 g Camembert

200 ml kookroom lightnootmuskaat

2 bakjes tuinkers

100 g walnoten

8 sneetjes krentenbrood

Een match made in heaven: paddestoelen, noten, peer en gesmolten, romige Franse kaas. Volwassen en rijk genoeg om als hoofdgerecht te serveren, in kleinere porties een geraffineerd voorgerecht. De herfst op een bordje!

Verdeel de sla over 4 diepe borden. Schil de peren. Snijd de peren in vieren en haal de klokhuizen eruit. Snijd de peer in dunne plakken en leg deze op de salade. Snipper het sjalotje en fruit het in de roomboter in een koekenpan. Veeg de paddestoelen schoon en halveer de grote. Bak ze in een paar minuten gaar. Bestrooi met zout en peper. Snijd de korst van de kaas. Verwarm ondertussen voor de dressing de room en laat er kleine brokjes camembert in te smelten. Breng de saus op smaak met zout, peper en nootmuskaat. Besprenkel de salade met de dressing. Maak af met de geknipte tuinkers en de walnoten. Serveer met plakjes geroosterd krentenbrood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven