abortus regristratie

11-03-2012 16:25 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

zou iemand me kunnen helpen met het volgende.

ik heb twee jaar geleden abortus laten plegen., nu blijk ik weer zwanger te zijn. dit is ook ongewenst, kan ik het in een andere kliniek laten weghalen zonder dat ze weten dat ik het al eerder heb gedaan. ik vind het namelijk een enorme schaamte. wie kan mij vertellen of ze dit kunnen nagaan.

alvast bedankt
Ik gok (want ik weet het echt niet) dat het nergens geregistreerd staat, maar dat het vanwege de medische kant toch echt beter is wanneer je eerlijk bent dat dit de tweede keer is.

Net als wanneer je zwanger wordt en het kind wel wil houden, je het aantal eerdere zwangerschappen ook op moet geven (en daar tellen deze 2 dus bij).

Ik lees dat je je schaamt. Ben je gewoon onvoorzichtig geweest dan , dat je nu voor de 2e keer in deze situatie zit, of wat is er aan de hand?
Misschien kun je hier terecht met je vraag?

http://www.siriz.nl
Femke de mensen die de abortus uitvoeren zijn proffesionals. Je hoeft je niet te schamen tegenover hen!
Oh, ik zie dat het wel voor jonge (to-be-or-not-to-be-)moeders is, maar wellicht kunnen ze je doorverwijzen als je niet tot de doelgroep zou behoren...
Wat een rotsituatie!! Als je zelf niets zegt, weten ze het in de kliniek ook niet , of doen ze iig of ze van niets weten. Maar de mensen die daar werken zullen echt geen oordeel over jou hebben hoor! Sterkte!
Medici in een abortuskliniek zullen jou echt niet veroordelen om je keuze, hoor. Sterkte.
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
Ik heb enige tijd geleden voor een abortuskliniek gewerkt, daar werden alle dossiers bewaard voor een x aantal jaar. Zo kon je ook zien hoeveel abortussen iemand had gehad. Dit was in Amsterdam en daar heb je ook meerdere klinieken (toen 4). Tussen de klinieken is een beperkte samenwerking, mocht er geen plek voor je zijn of een bepaalde behandeling niet worden uitgevoerd dan wordt er doorverwezen en krijg je het dossier mee of wordt deze opgestuurd. Er was geen algemene administratie dus als je naar een andere kliniek gaat weten zij niet van een vorige abortus. Dit wordt je wel gevraagd tijdens de intakeprocedure (of je eerder een abortus hebt ondergaan) maar dan kan je ervoor kiezen hier niets over te zeggen.

Ik wens je veel sterkte toe!
Ik zou toch eerlijk zijn, ook al schaam je je ervoor.
Een abortus kan altijd complicaties met zich meebrengen. Wellicht dat bij een tweede abortus de risico's (wat) groter zullen zijn? Ik zal in ieder geval niets gaan verzwijgen, een arts kan je alleen maar op adequate wijze helpen als ze je hele medische voorgeschiedens weten. Je kan via je huisarts evt. vragen om een andere abortus kliniek als je dat zelf fijner vindt. Bovendien hebben alle medici een zorgplicht en een geheimhoudsplicht. Ze zullen je echt niet veoordelen. Zal als ik jou was wel wat verstandiger omgaan met anticonceptie in het vervolg. Ga voor een spiraaltje of implalon als je langere tijd veilig wil zijn, en gebruik daarnaast nog een condoom. In ieder geval veel succes.
Ze zullen er heus niemand om veroordelen, maar misschien kun je wel gelijk 'n sterilisatie laten doen als je zegt dat je vaker ongelukjes hebt gehad.
Indd.. zorgen dat je niet meer zwanger word, dan hoef je je ook niet te schamen.
quote:elninjoo schreef op 11 maart 2012 @ 18:59:

Ze zullen er heus niemand om veroordelen, maar misschien kun je wel gelijk 'n sterilisatie laten doen als je zegt dat je vaker ongelukjes hebt gehad.Goede tip!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Elninjoo, het is misschien moeilijk te begrijpen voor je maar er zijn mensen die kinderen willen. Ook mensen die een abortus laten doen.
quote:pyridine schreef op 11 maart 2012 @ 19:06:

Elninjoo, het is misschien moeilijk te begrijpen voor je maar er zijn mensen die kinderen willen. Ook mensen die een abortus laten doen.Uit het verhaal van to maak ik op dat ze geen kind wil en dus weer abortus laat doen
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:pyridine wrote on 11 March 2012 @ 19:06:

Elninjoo, het is misschien moeilijk te begrijpen voor je maar er zijn mensen die kinderen willen. Ook mensen die een abortus laten doen.
quote:elninjoo schreef op 11 maart 2012 @ 18:59:

Ze zullen er heus niemand om veroordelen, maar misschien kun je wel gelijk 'n sterilisatie laten doen als je zegt dat je vaker ongelukjes hebt gehad.

Eens.

TO, wees gewoon eerlijk en ben in het vervolg voorzichtiger alsjeblieft. Ik word altijd een beetje misselijk van dit soort berichten..
De medewerkers van abortuskliniek zullen je niet veroordelen, je nergens op aan spreken...

Tip: abortus en gelijk Mirena laten plaatsen
quote:calvijn1 schreef op 11 maart 2012 @ 19:09:

Uit het verhaal van to maak ik op dat ze geen kind wil en dus weer abortus laat doenMisschien later wel, dat maak ik er niet uit op.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Och, ik ben het eigenlijk ook wel met Elninjoo eens..

Ik ken de situatie van TO niet, maar ik word altijd zo boos om mensen die zo makkelijk een kindje weg laten halen.. alsof het niks betekent. Natuurlijk krijg je dan het commentaar dat het ook heel moeilijk is om te beslissen tot een abortus, maar toch, abortus is wel een hele makkelijke weg. Geen verantwoordelijkheid hoeven nemen voor wat je doet. Wel ff ongemak, maar dan ben je er weer vanaf...
Ze wil nu geen kind. Dat wil niet zeggen nooit een kind. Misschien is ze wel 16. Weet jij veel!
Je kan meteen een spiraal laten plaatsen.

Overigens als je een keer pech hebt, kan dat ook twee keer natuurlijk. Geen abortuskliniek die je hier om zal veroordelen.

Schaamte is nutteloos, altijd eigenlijk.

Verspil je energie niet aan wat anderen van je zouden kunnen denken. Je hebt er toch geen invloed op.
quote:pyridine schreef op 11 maart 2012 @ 19:18:

Ze wil nu geen kind. Dat wil niet zeggen nooit een kind. Misschien is ze wel 16. Weet jij veel!

Tja, en toch heb ik er moeite mee dat het al voor de tweede keer is.. Hoe jong of oud je ook bent, als je 1 keer voor zo'n keuze komt te staan, dan zorg je er wel voor dat het geen tweede keer gebeurd lijkt me.

Maar goed, dat is een hele andere discussie waar TO waarschijnlijk niet op zit te wachten, dus ik ga weer op mijn handen zitten.
quote:maryni83 wrote on 11 March 2012 @ 19:17:

Och, ik ben het eigenlijk ook wel met Elninjoo eens..

Ik ken de situatie van TO niet, maar ik word altijd zo boos om mensen die zo makkelijk een kindje weg laten halen.. alsof het niks betekent. Natuurlijk krijg je dan het commentaar dat het ook heel moeilijk is om te beslissen tot een abortus, maar toch, abortus is wel een hele makkelijke weg. Geen verantwoordelijkheid hoeven nemen voor wat je doet. Wel ff ongemak, maar dan ben je er weer vanaf...Wie zegt dat het makkelijk is voor TO? Jij hebt achtergrondinformatie? En hoe weet jij eigenlijk dat abortus plegen 'een hele gemakkelijke weg' is?...
De tip van de Mirena vind ik wel een hele goeie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven