Zevenblad terreur
zondag 11 maart 2012 om 19:53
Vorige zomer had ik zevenblad in de tuin. Vreselijk spul. Alle perken uitgegraven. Met roundup gespoten; worteldoek er overheen gelegd; nieuwe grond erop.
Veel werk, behoorlijke kosten, maar het resultaat was mooi. En zevenblad vrij.
Nu zit er dus weer overal zevenblad... Terror. We gaan natuurlijk nu niet weer alles er uit halen etc. Wat is het ultieme middel om zevenblad te verwijderen??
Of moet ik het maar 'mooi' gaan vinden
Veel werk, behoorlijke kosten, maar het resultaat was mooi. En zevenblad vrij.
Nu zit er dus weer overal zevenblad... Terror. We gaan natuurlijk nu niet weer alles er uit halen etc. Wat is het ultieme middel om zevenblad te verwijderen??
Of moet ik het maar 'mooi' gaan vinden
zondag 11 maart 2012 om 20:01
Ik zag dat je al round-up gebruikt had, dat was hier het laatste middel. Er kan bijvoorbeeld nog zevenblad tussen de wortels van een andere plant zitten. Zo was onze tuin zevenblad vrij totdat we een roos uit de tuin van vrienden kregen en daar zat het tussen de wortels. Niet gezien en nu kan ik ook weer van vooraf aan beginnen, wat een *#@ spul !
zondag 11 maart 2012 om 20:06
zondag 11 maart 2012 om 20:08
Ik heb nog zere knieën van al die wortels die ik uit de grond heb gehaald. Als ik nu ergens maar denk dat ik het zie spuit ik het gelijk dood. Oorlog aan het zevenblad !
Ik heb even gegoogeld en we moeten allemaal aan de kippen.
Die zijn gek op zevenblad lees ik net.
Je kan ook heel je tuin onder water zetten of bedekken met landbouwplastic, helpt ook
Ik heb even gegoogeld en we moeten allemaal aan de kippen.
Die zijn gek op zevenblad lees ik net.
Je kan ook heel je tuin onder water zetten of bedekken met landbouwplastic, helpt ook
anoniem_107486 wijzigde dit bericht op 11-03-2012 20:11
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
% gewijzigd
zondag 11 maart 2012 om 20:15
Het schijnt dat zevenblad niet tegen aardappelen kan, dus je tuin volpoten met piepers?
Wij hebben een Franse versie van Roundup gebruikt en worteldoek gespannen, met daar kiezels bovenop. Schijnbaar moet je dat tien jaar volhouden, dan zijn de wortels pas helemaal dood....
Wij hebben een Franse versie van Roundup gebruikt en worteldoek gespannen, met daar kiezels bovenop. Schijnbaar moet je dat tien jaar volhouden, dan zijn de wortels pas helemaal dood....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
zondag 11 maart 2012 om 20:20
Heb het ook gehad,al heb je je hele tuin omgespit,en alles gedaan wat je nog meer deed, er hoeft maar 1 cm wortel te zijn blijven liggen,en binnen een halfjaar zit je tuin weer onder.
Vreselijk spul is het!
Ik ben er vanaf gekomen door........... te verhuizen hahahaha..
Ja is echt waar...niet verhuisd door het zevenblad hoor,maar ben er wel 12 jaar tegen aan het vechten geweest.......
Vreselijk spul is het!
Ik ben er vanaf gekomen door........... te verhuizen hahahaha..
Ja is echt waar...niet verhuisd door het zevenblad hoor,maar ben er wel 12 jaar tegen aan het vechten geweest.......
zondag 11 maart 2012 om 20:23
quote:friezinnetje schreef op 11 maart 2012 @ 20:18:
deze heb ik in de tuin, is ook niet uit te roeien: Heermoesvreselijk onkruid
Dat heb ik op mijn volkstuin. Vreselijk!!!
In mijn siertuin (achter) heb ik veel haagwinde en zevenblad. Haagwinde vind ik niet zo storend en is gemakkelijk weg te halen.
deze heb ik in de tuin, is ook niet uit te roeien: Heermoesvreselijk onkruid
Dat heb ik op mijn volkstuin. Vreselijk!!!
In mijn siertuin (achter) heb ik veel haagwinde en zevenblad. Haagwinde vind ik niet zo storend en is gemakkelijk weg te halen.
zondag 11 maart 2012 om 20:29
zondag 11 maart 2012 om 20:29
Neem een goedkope fles azijn en prik een gat in de dop. Spuit het op het zevenblad als het een paar dagen achter elkaar droog is. Geef de azijn kans om tot in de wortel te komen. Herhaal dit als nieuwe scheuten de kop opsteken. Zo put je de plant uit. Als je nu begint, kun je er nog goed bij (moet je wel eerst de vaste planten terug knippen, maar daar is het nu ook de tijd voor).
Ik vind hier dingen van.
zondag 11 maart 2012 om 21:15