Wie is wat aan het haken?

18-09-2011 20:37 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me gewoon af wat de haaksters onder ons aan het maken zijn. Ik ben vanavond aan dibbes draak uit amigurumi & more begonnen. Nadat ik vanmiddag polly van deliciouscrochet.com heb afgemaakt. Die is echt leuk geworden

(plaatje linken lukt me even niet)

Wat zijn jullie aan het maken
En als je er nu een laagje extra onder doet....zo'n isolerende laagje.... Dan is hij gegarandeerd warm
Lisette, daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Een fleecedeken-achtig iets er onder maken. Ik ga er overigens nog niet aan beginnen hoor, maar ik vroeg het me gewoon even af.

Hebben kleine wibra's ook wol? Ik kwam tot de ontdekking dat er hier in het mini winkelcentrumpje een mini wibra is. Dus daar kan ik eventueel ook nog voor je kijken.
Kaatje, ik zal morgen even langs de Wibra rijden hier op de Kruisstraat... Saskia lila toch he? En hoeveel bollen?
Wat je ook kan doen is de materiaal gebruiken die ze in quilts verwerken. Ik heb zo'n quilt en dat is best lekker warm. Kan je bij de betere handwerk winkels vinden
Oeh, een deken die aan ene kant gehaakt is en aan de andere kant een quilt. Dat is echt mooi.
Zeg maar Spijker.
PeetjeP, ik heb maar 1 bol nodig. Anders fiets ik vanmiddag wel even naar de grote wolwinkel hier, misschien hebben ze nog wel een wolsoort van een ander merk die er erg op lijkt...let's hope so.

Ben gisteren begonnen met een Cthulhu sleutelhanger. Vriend wil trouwens dat ik het hem ga leren want hij zag mijn boekje ''minihondjes haken'' en hij wil die gaan maken

Stoere vent he

En dit weekend ga ik aan een beardo beginnen voor een kennis van me. Hoop dat ik daar vanmiddag de juiste wol voor kan vinden.
Laat maar weten dan... ik ga met liefde en plezier even kijken voor je hoor, geen probleem!
Haha, kaatje. Inderdaad een stoere vent. De mijne kan breien (niet dat ie het doet overigens). Balen dat die bollen nergens meer te krijgen zijn. Kunnen ze er niet een voor je bestellen in de winkel?

Wat is een beardo?

Ik ga me nog wel even verdiepen in het upgraden/verhitten van een gehaakte deken. Aan de ene kant quilt en aan de andere kant gehaakt is inderdaad wel heel gaaf. Ik moet binnenkort toch langs de stoffenwinkel voor wiegbekleding en dan kan ik daar meteen even neuzen
Een beardo is een gehaakte muts met een gehaakte baard eraan vast

En nee, de Wibra kan geen wolkleuren bestellen...ze krijgen elke week vracht binnen maar weten nooit vantevoren wat daarin zit (logisch toch dat je zelf niet weet wat je voor je winkel bestelt??) Oh well, komt vast goed...ooit.
Ik heb van de Wibra wel een lichtpaarse/blauwige wol, maar dat vind ik niet echt lila.

Ik ben bezig met een giraf, een poesje en wil aan nog een giraf beginnen . O en Eend moeten eigenlijk nog een staart.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Oja, die beardo dingen heb ik voorbij zien komen op raverly. En heb mij toen serieus afgevraagd of mensen dat echt zouden maken.

Mijn col is eindelijk af (op wat losse draadjes na). Nu ben ik weer begonnen met mijn ripple en het verschil tussen naald 6 en 3 is echt veels te groot!!! Weer even wennen dus .

Droomz, weer heel veel projecten tegelijk aan het doen dus.....

Ik mag pas aan een nieuw project beginnen als mijn (tweede) lading oogjes binnen zijn. Dus tit die tijd "even" snel door met mijn ripple.
Onze wibra heeft nog wel lila wol!

Ik heb juist de donkere paarse wol nodig, en die kan ik dan weer nergens vinden...
Hoeveel bollen paars heb je nodig Isasue? Ik ga zo toch naar de Wibra voor Kaatje, kan ik voor jou eventueel ook meteen wel even kijken... ;)
Ik denk 4. Ik ben met een sprei bezig in de wool-eater steek, maar hij 'eat' inderdaad veel wool haha. Lief dat je dat wilt doen!
Ik was er intussen al geweest... paars genoeg... maar geen lila...

Wil van 't weekend nog wel bij een andere Wibra gaan kijken.

Isasue, in welke plaats woon je? Moet even iets bedenken om 't handig en zo goedkoop mogelijk bij jou te krijgen dan...

Dat zal wat moeilijker worden dan met 1 bol denk ik...
quote:Isasue schreef op 08 maart 2012 @ 17:30:

Ik denk 4. Ik ben met een sprei bezig in de wool-eater steek, maar hij 'eat' inderdaad veel wool haha. Lief dat je dat wilt doen!Die wool-eater heb ik geprobeerd, maar na het begin (de eerste kleur af) kom ik niet verder. Ik snap niet hoe ik de tweede kleur maken moet. Weet jij het simpel uit te leggen?
@ Peetje: oh dat geeft nog hoop. Mijn sprei is al 1.60 x 1.60 en hij moet echt naar de 2x2 en zou zonde zijn als ik 1 kleur moet laten vallen. Ik woon in het hoge noorden.. Wol prop je ook niet door de brievenbus he.

@ Saeva: ohjee ik vind het echt moeilijk uit te leggen haha. Even denken hoor. De eerste kleur af is dan 2 rondjes (toeren) denk ik? Je hebt dan een klavertje 4. En dan pak je de 2e kleur op tussen de 4e en 5e dubbele stokje van 1 blaadje. Volg je het nog? Dan haak je 5 lossen. Vervolgens ga je weer dubbele stokjes haken, dus eerst 2x draad omslaan, alleen die steek je dan van achter - naar voor- naar achter - draad om slaan - helemaal terug voorlangs naar achteren.

Dit valt gewoon niet simpel uit te leggen, dit moet je zien hahah.. misschien kun je een filmpje op youtube opzoeken?
Ik ga daar even zoeken.
Kaatje, is het nog gelukt bij de "normale" wolwinkel?

Ik ben vandaag nog even langs de zeeman gelopen en heb daar fluffy garen meegenomen. Die kan ik mooi gebruiken voor de beestjes van CK en mijn gelukspoppetjes (sinterklaas en de kerstman). Ik ben benieuwd of het er geschikt voor is. Iemand ervaring?

Ze hadden ook sparkle wol. Maar heb mij kunnen bedwingen omdat ik niet zo weten wat ik er mee moet maken
quote:Tumtummetje schreef op 09 maart 2012 @ 14:49:

Ze hadden ook sparkle wol. Maar heb mij kunnen bedwingen omdat ik niet zo weten wat ik er mee moet maken Ik heb ook een bolletje Sparklewol gekocht, bij de Zeeman. Donkerblauw. Ik gebruik het vooral in bloemen. Lijkt echt heel leuk.
Het is echt rustig hier de laatste dagen...

Ik heb gisteren een plannetje zitten maken voor m'n deken... bedacht me ineens dat alleen maar horizontale strepen wel saai zou gaan worden... 't wordt nu heel wat meer uitdaging:

Het plan....

En zo ver ben ik er nu mee:

De voortgang...

Alle foto's van m'n bezigheidstherapie zijn hier te zien
Peetje, te gek zeg!!! Maar wat een werk!! Heb je ook al een maand en jaarplanning gemaakt?

Als ik weer aan zo'n groot project begin zoals een ripple van 2,10m breed met haaknaald 3. Hou me dan alsjeblieft tegen!!! (of stel een garen voor van minimaal dikte 4)
De mijne is 1.75 breed ongeveer... en ik denk dat 'ie zo'n 2 meter lang gaat worden... ook met haaknaald 3...

Planning heb ik niet, ben nooit zo goed in plannen. Ik haak gewoon rustig verder en als ik er ff geen zin in heb, dan ga ik wel wat anders doen. ;)

Ben wel benieuwd of ik 't voor elkaar ga krijgen zoals ik 't bedacht heb... ben nu al aan 't puzzelen, want hij is 3 blokjes te smal... ;)
Wat een projecten allemaal.

Zelf ben ik nog bezig met een sprei voor het ledikant van mijn dochter. Ik heb al 11 Granny Squares af, nu de andere 181 nog...pfff.

Momenteel ook druk bezig met allerlei andere zaken dus ik hoop dat ie voor de volgende winter af is ;)
Weinig gehaakt vandaag. Ik ben wezen kijken naar een nieuwe bank. En ik ben dan zo'n type dat helaas een dure smaak heb. Ik probeer voor de wat minder prijzige versie te gaan, maar of het zit niet lekker. Ligt niet lekker etc.

En uiteindelijk zag ik de bank, bleek ik hem online ook al bewonderd te hebben. Hij is van het merk pode en hij heet edit. Het is van nederlandse bodem en ontwerper.... Nu eerst nog effe sparen. De volgende keer moet hij wel haakt die lekker test doorstaan.

Vanavond ga ik verder met ripple. Zit nu al op 1.20 meter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven