Mode & Beauty alle pijlers

FCC-outfit-tips-topic

05-02-2012 12:17 185 berichten
hier istie dan! Ojeetje, met de verkeerde titel Kan ik dat nog veranderen? Iemand?

Ga vandaag schaatsen dus: thermo legging, spijkerbroek, thermotop, wollen coltrui (zwart), lammy jack, wanten en muts. Fijne zondag allemaal!
@Sylphide 35,5 is inderdaad een lastige. Volwassen begint meestal met 37 en soms met 36. Gabor heeft ze en ik geloof ook Clarks, maar dat weet ik niet zeker. Maar met die merken kan je meestal wel lopen ook als ze iets te ruim zijn. Ze hebben er wel een paar leuke bij zitten en in leuke kleurtjes.

Ik kan zelf bij de kinderen en de volwassenen terecht, maar dan is de breedte nog een probleem. Jammer genoeg hebben ze, voor zover ik weet, alleen voor heren en kinderen smalle. Ik heb eigenlijk alleen maar een slanke enkel en voorvoet. De voeten die worden iets dikker als je ze veel gebruikt, maar de enkels nauwelijks. Ik heb de badstof zooltjes van de Hema ook, maar bij mij schuiven die en ook de zool van de schoen zelf heb ik wel eens moeten lijmen, omdat die begonnen te schuiven. Ik heb nu van de Scapino een paar schoentjes met hak gevonden die nog als echte Italiaanse wat smaller zijn, in leer en een kuiltje voor mijn hiel en een redelijk voetbed.

Kwaliteitskleding dat valt wel mee. Ik koop net zo lief bij H&M en de C&A als elders. Het begint vaak met voor erbij en dan draag ik het toch nog best wel vaak en kan ik meer dan een seizoen mee doen. Hoewel dat mooie blauwe shirt van H&M wordt toch wel snel minder mooi. Maar de rok van C&A die blijft wel mooi. Ik loop er soms even snel naar binnen, want van bepaalde merken vind ik de prijs gewoon te hoog naar verhouding. Alleen als het echt goed past en ik het mooi vind dan wil er wel extra voor betalen. Vaak koop ik wat bij de goedkopere zaken om wat relaxter te kunnen zoeken. Mijn oude jassen bewaar ik bijvoorbeeld voor uitjes waarbij ik het risico loop dat er aan het einde van een avond iets anders hangt dan waarmee ik kwam. Ja, ik houd niet van ruilhandel, want ik wordt er meestal niet beter van. Zo beperk ik de schade nog een beetje. Het is natuurlijk wel grappig als een dronken meneer met een damesjas thuis komt. Maar alleen voor die ander en dat is ook een vorm van zuinigheid.

Ik heb op dit moment wel nieuwe pyjama´s nodig, maar ik draag meestal gewoon een legging en sportief shirt. Daarvan heb ik toch stapels in de kast liggen.

Voor iedereen een prettig weekeinde en een fijne week verder.
Alle reacties Link kopieren
Slim om je oude jassen voor een "eventuele ruilhandel ter beschikking te stellen". Je baalt echt heel erg als je goeie jas door een ander is meegenomen.Schoenen blijven lastig, zeker met een beetje afwijkende maat. Ik loop graag op Gabor, zitten goed, passen goed en zijn van binnen ook goed afgewerkt. Voor mij heel belangrijk want ik krijg heel snel blaren.

Maar 35,5 zal echt heel lastig zijn Sylphide. Op vakantie naar Italie, daar hebben ze inderdaad kleinere en vooral smallere schoenen.

Vandaag helemaal "in" . Vond een redelijk hardblauwe (maar net niet te) legging in mijn kast, en een rood/roze jurk (maar ook net niet te..). Toch een beetje voorjaar....
@Phips: Hier misschien? ik weet niet of het op een rok of jurk past en verder heb ik niet gekeken. Zag alleen een sjaal en daar was deze aan gelinkt. Ik heb alleen niets nodig. Misschien bij Wehkamp? Verder kijk ik niet meer echt. Ik heb nog 3 zomerjassen en eentje is al 5 jaar oud. Dat model zie ik steeds opnieuw verschijnen en alleen met een nieuwe sjaal wordt weer leuk.

Nu is het echt prettige week verder!

EDIT: Ik zie hier nogal wat vreemde topics geopend worden de laatste tijd en kijk over een week wel weer. Vieze plaatjes zijn dan wel niet meer te zien, maar de rest vind ik eigenlijk net zo waardeloos. Degenen die reageren die worden gevolgd en dan worden die topics ook weer vervuild. Daar heb ik ook geen zin meer in. Soms kost dat toch weer moeite om niet toch te kijken... dus even geen forum meer voor mij. Heb ook een paar boeken en DVD's die ik moet afwerken dus heb ook geen tijd. Groetjes.
@pumps: ik ben ertoe overgegaan alleen op "ons" topic te kijken; om vreemde dingen niet te hoeven zien bedoel ik..

Tja, goed passende schoenen, wat een gedoe! Ik heb een gemiddelde maat 37, vrij hoge wreef en brede voet. 1 keer heb ik bij DUO schoenen besteld in een bredere maat. Mooie zwarte pumps met een goede hak, klein plateautje en in een "slangenprint"; helemaal leuk. En ze zaten de eerste paar dagen als pantoffels; ik was helemaal gelukkig en wilde meer paren bestellen (ondanks de pittige prijs). Maar..........na een week ging ik eruit slippen. Heb van alles geprobeerd: siliconen hieldingetjes, ouderwetse antislip hieltjes, siliconen kussentjes onder de bal van de voet, zelfs watten voorin de schoen ter voorkoming van naar voren glijden van de voet (tip van de schoenmaker). Het bleef niet lekker. Uiteindelijk heb ik zo'n badstoffen zooltje erin gedaan en nu loop het redelijk. Zooo jammer want dit schoenen zijn zooo leuk. Dan de blauwe sleehak pumps; zelfde verhaal. Enige schoen goed blijft zitten is een slingback pump, maar die zijn stom met panties erin.

Nou ja we doen het ermee dit jaar.
Hallo allemaal.

Is er nog plaats voor een nieuw lid? Ik wil ook de challenge aangaan maar dan voor een half jaar. Een heel jaar gaat me nog niet lukken. Ik kan dan de komende tijd nog wel wat support gebruiken. Ik heb eerst eens grondig opruiming gehouden in mijn kledingkast en nieuw ondergoed gekocht. Zo komen we op dat gebied in ieder geval niet voor verrassingen te staan. Hebben jullie tips over waar ik nog meer over de FFC kan vinden.
I love my poppetje
@pumps dank je voor de link. Leuke jas maar niet echt mijn stijl. Gelukkig maar, word ik ook niet in de verleiding gebracht:) Voorlopig kan ik mijn winterjas nog aan en wie weer wordt het zulk mooi weer dat ik geen jas nodig heb.

Lees ze en tot gauw hier hoop ik! Rare titels lees ik inmiddels ook niet meer en met reageren ben ik terughoudend!

@ jacobsbenen gelukkig had je niet nog drie paar erbij gekocht! Balen hoor, vind je leuke schoenen die goed zitten en dan dat....

@ missprrr welkom! Succes met opruimen. Heb je nog iets gevonden waarvan je niet meer wist dat je het had? Ik heb dingen die ik nooit aanhad (saai, beetje truttig) bij elkaar aan gedaan en wat bleek: helemaal leuk!

Gewoon maar wat proberen op een vrije middag:) Succes!
@phips ik ben inderdaad zaken tegen gekomen van voor mijn zwangerschap die ik vergeten ben. Wel leuk was dat ik ze nog steeds pas dus dat is meegenomen. Nu nog je tip van een middagje combineren eens toepassen.
I love my poppetje
Dag dames! Ik heb een heerlijk weekendje gehad met moeders, heb van haar 50 euro gekregen om te winkelen en die moest ik nuttig besteden van haar aan leuke kleding voor het voorjaar

Ik heb er een heel set kleding van gekocht!

*Een rode blazer van de Hema

http://www.hema.nl/winkel ... amesblazer-%2836330607%29

*Een felle blauwe broek bij de Streetone, was afgeprijsd van 50 euro voor 12!

*Twee shirtjes bij de H&M en nog een zomerjurkje, met allerlei codes via de website maar 12 euro inclusief verzenden.

Dus precies voor 50 euro helemaal geslaagd! Wat ook heel fijn is want heb komende week twee sollicitatiegesprekken .

Nu nog tot 1 april mijn eigen FFC!
Kom alleen maar even kort melden dat ik de nieuwe enkellaarzen retour heb gestuurd. Een week in huis doet heel veel voor het mooi vinden. Ze waren wel prettig aan de voeten, maar vond ze na een rondje in de winkels opeens minder mooi. Gewoon omdat er erg veel goedkope versies met naaldhak en kunststof stonden die er op leken. Heb ook nog een laars gepast en dat was knap waardeloos. Smalle schacht die net iets te krap was en met een riempje wat niet versteld kon worden en het elastieken inzet kon dus niet worden opgerekt. Bij de hiel veel te ruim en dat is toch jammer. Op zich was de laars wel leuk, maar toch geen vakmanschap. Het leer was wel echt. Zijn dus ook retour gegaan. (Van de foto die ik eerder had gepost.)

Bij duo heb ik nog nooit iets besteld. Ze hebben wel goede tabellen staan waarmee ik zelf kan opmeten dat alles te breed is voor mijn voet. Zelfs 2 maten kleiner zou nog te breed zijn. De hiel gaat bij mij vaak al slippen in de winkel, maar dan is die al door veel anderen gepast en het is net als met de banken bij Ikea voordat ze de ballenbak hadden... dan zie je gelijk welke je beter niet kunt kopen.

Groetjes.

EDIT: Best wel een leuke blazer die van de Hema. Heb van de Hema nog een aantal shirts met knoopjes en een wat dieper uitgesneden hals. Van Street One heb ik 2 jurken en een aantal shirts. Draagt heel lekker. Gekocht in de sale om dat merk te proberen. Die hebben soms best wel leuke dingen erbij hangen. Bijna overal hebben ze weer wat anders hangen.
Missprrrr, welkom! Leuk dat je meedoet.

Atelier, jij bent goed geslaagd!

Pumps, aan de ene kant jammer van je enkellaarsjes, aan de andere kant goed dat je erachter kwam en dat je ze dan waarschijnlijk minder zou dragen.

Syl, leuk dat je nu anders naar je kleding kijkt.

Ik ben er altijd al heel zuinig op geweest, vandaar dat m'n kast uitpuilt. Ik hoef eigenlijk weinig weg te gooien wat kapot is.

Ik had bv maandag hoge zwarte "Hollie Hobbie" laarzen aan met een veter aan de voorkant die ik al 14 jaar heb. Ze blijven zo mooi.

En lastige maat schoenen heb jij inderdaad. Ik heb ook kleine voeten, zeker voor mijn lengte. Ik ben 1,80 en heb maat 37. Krijg regelmatig de vraag of ik niet omval Maar het is een fijne maat: ik slaag meestal goed in de uitverkoop.

Ik heb me aan m'n woord gehouden en maandag en dinsdag naar m'n werk rokjes aan gedaan.

Vandaag had ik daar geen zin in en morgen werk ik thuis (joggingbroek)
Ja mijn challenge gaat beginnen. Ik heb deze week besteed aan de voorbereidingen zodat het wel te doen blijft. Ik heb de laatste keer geshopt en alle aanvullingen gedaan die ik na mijn zwangerschap nodig achtte. We kunnen er tegenaan en ik hoop dat ik het vol ga houden.

Hoe staat het eigenlijk met het repareren van zaken. Telt dat ook. Ik heb namelijk mijn lievelingstas die weer helemaal hip is dit jaar naar de schoenmaker gebracht om de rits te laten repareren. Dan kan ie weer een tijd mee en ik wilde er geen afscheid van nemen.
I love my poppetje
Tuurlijk is repareren helemaal ok! Ik heb ook een hele stapel kleding liggen die ik moet repareren of kleiner (joepie!) maken.
Welkom missprrr en heel veel succes, rust en creativiteit gewenst. Natuurlijk is repareren OK! Voor mij raakt dat de kern van deze hele exercitie:langer en meer doen met de dingen die je hebt.

@koreveen; goed zeg, kleding kleiner laten maken!!

Nu het voorjaar echt gaat beginnen heb ik zin in minder donkere kleding. Mijn kledingkast beschouwende verwacht ik dat dat een hoop creativiteit gaat vergen...... Het is niet meer (zoals een paar jaar geleden) alles zwart wat de klok slaat, maar over het algemeen wel donker. Wat wel hoopvol is: mijn la met hemdjes is erg vol; allerlei materialen en kleuren. Met de beschikbare vestjes moet het lukken om dit jaar door te komen denk ik, hoop ik.

Heb net bedacht wat ik mezelf kado ga doen als ik het dit jaar volhoud: een jurk van La Dress!

Ben een jurk aan het maken van een stofje dat ik nog had liggen; leuk om weer eens daarmee bezig te zijn...maar het haalt het niet bij La Dress.......
Dat staat bij mij ook nog op de planning van stof die ik nog steeds heb liggen een omslagsjaal maken naar ontwerp van frans molenaar. Maar ik zelf ben helaas niet zo handig op de naaimachine. Ik denk dat ik mijn moeder maar eens lief aan ga kijken.....
I love my poppetje
Ach, zelf aanpassingen doen aan kleding zodat het beter zit. Ja, dat is een uitdaging op zich. Maar ontzettend leuk als het goed is gelukt.

Ik kijk nog steeds op internet, maar zie eigenlijk niet zoveel dat ik echt zou willen en ook kan gebruiken. Over de terug gestuurde enkellaarsjes ben ik ondertussen zelfs blij dat ik ze niet gehouden heb. Heb nog wel andere geprobeerd en daar foto's van gemaakt.

Ik heb eigenlijk voor het moment gewoon genoeg schoenen.

Ik heb nu de luxe om alleen maar te hoeven kopen als het echt een perfecte pasvorm, de goede kleur en alle gewenste details heeft. Vorig jaar teveel schoenen gekocht. Als ik nu nieuwe koop dan blijven de andere staan. Volgens jaar dan kijk ik wel of diezelfde er nog staan of dat er andere staan die ik mooier vind.

Ben ik trouwens de enige die steeds diezelfde rij rode schoenen, handschoenen en handtassen van Zalando te zien krijgt? Ik heb ook een blauwe schoen in glanzend lak zien staan, maar die kan ik niet terug vinden als ik op de site kijk. (Ik wil alleen maar weten wat zoiets moet kosten. Ja ik moet natuurlijk wel prijsbewust blijven als een echte Nederlander.
Hoi allemaal! Heerlijk zonnetje vandaag hier, zalig! Gisteren voor het eerst een zomerjurk met vest aan, echt fijn! Weer eens iets anders aan je voeten dan laarzen:)

Vandaag weer wat warmers aan, weer tig keer op de fiets heen en weer naar school dus dat is dan wel weer nodig.

Leuk dat jullie zelf aan de slag zijn gegaan. Volgens mij heb ik op zolder ook nog stof liggen.(lappen stof dan, dat andere stof daar is het hele huis mee vergeven :() Ik moet eerst het huis een gigantische schoonmaakbeurt geven en als beloning mag ik dan de zolder op om te gaan kijken of er iets tussen zit waar ik iets leuks van kan maken. Dus ik ga nu maar gauw aan de slag, anders is het alweer herfst voordat ik aan die leuke zomerjurk mag beginnen... Geniet allemaal van het zonnetje vandaag!
Pumps, ik krijg dingen te zien die ik bekeken heb. Denk dat jij naar rode schoenen hebt gekeken. Cookies!

Phips, dat jij al een zomerjurk gedragen hebt!! Voor mij moet het een paar dagen mooi weer zijn voordat ik die stap neem. Heb er wel weer helemaal zin in om m'n zomerkleding aan te doen.

Leuk dat jij ook zelf kleding maakt.

Ik heb bij een vriendinnetje op haar zolder tussen de stoffen van haar moeder en oma gesnuffeld. Heb daar een paar prachtige (vintage) stoffen uitgehaald waar m'n handen van gaan jeuken. Ik wil weer achter de naaimachine kruipen.

Vandaag een nieuwe combi geprobeerd met een zwarte chino. Die heb ik net voor de start van de challenge gekocht en had hem nog niet gedragen omdat ik moeite had met de combi. Ik had inspiratie op het internet opgedaan. Nu met een knalroze bodyblouse in de broek gedragen en daaroverheen een kort zwart bolero-vestje. De pijp iets opgerold en zwarte hoge pumps eronder. Stond erg mooi en kreeg complimenten. Die combi blijft dus.

Hoe is het met jullie? Al iemand shop-jeuk gehad?
Ja, begin dat ook te geloven. Krijg soms een hele rij te zien van wat uitverkocht is. Ook erg handig als verkooptruc...

@Koreveen of wie er vroeg om voorbeelden

In Viva week 11 staan wat leuke trends/typeringen van kleding voor het komende seizoen. Zelf vind ik natuur en het blauw heel mooi. Woodstock ook mooi, maar de kleuren die er staan die passen dan weer niet bij mij. Misschien ook een mogelijke inspiratiebron voor nieuwe combinaties? Ik vind dat er veel in staat van wat ik al heb. Ik ben ook in winkels gaan kijken en daar heb ik hetzelfde, Het is wel leuk, maar ik heb al iets dat er veel op lijkt. Dat helpt wel om het toch te laten hangen. Ik heb het namelijk niet nodig.

Ik heb wel een paar pumps gevonden. Gewoon gezocht voor iemand anders om te zien of het onmogelijk was om voor heel weinig geld goede schoenen met hak te vinden. Het zijn wel lage met een bandje, maar met antishock in de hak en ze vallen smaller dan normaal. Ik heb ze eigenlijk niet nodig, maar is wel een aanvulling en voor een dumpprijs. Misschien houd ik ze wel. Ze zijn namelijk veel mooier dan wat ik heb staan en 20% van de prijs die ik voor de andere heb betaald.

Stom is dat. Ik zoek niet gericht en kom ze nu wel tegen.

Groetjes en misschien tot over een week.

P.S.: Ik heb ook een vest bij de Hema besteld, maar meestal stuur ik zulke kleding toch weer terug. Ik heb in het verleden al ooit twee jaren gehad dat ik bijna niets heb gekocht. Ik kon toen niets vinden. Dat was heel leerzaam.
@Koreveen: leuk dat je stof hebt gevonden en dat jij dus ook zelf kleding maakt! Ben benieuwd wat je er van gaat maken! Ik heb vandaag weer erg hard gewerkt in huis maar ik ben nog (lang) niet klaar dus ik mag niet gaan kijken of er nog iets leuks tussen ligt.

@Pumps: jij struint ook wat af op internet! Heb je de schoenen al binnen? Het is bij mij ook altijd zo: als ik ergens naar op zoek ben vind ik het niet. En een andere keer ligt het zo maar voor je neus. Zo wilde ik twee jaar geleden zo graag een leuke jurk, helemaal niets gevonden, het hele seizoen niet. En vorig jaar kwam ik ineens met vijf hele leuke jurken thuis..... Daar kan ik komende zomer nog wel plezier van hebben!

Nog niet echt shopbehoefte gehad, jullie? Kijk soms wel op internet en als ik dan iets zie wat ik leuk vind ga ik heel kritisch kijken wat ik er zo leuk aan vind. Model, stof? Tot nog toe kom ik tot de conclusie dat ik het de prijs niet waard vind, ga ik dan zelf wel maken als ik stof vind...
@Phips

Het valt eigenlijk best wel mee. Ik had die pumps bij de eerste shop waar ik keek al gevonden. Die hebben een selectie op prijs, materiaal en hakhoogte. Ik was niet serieus aan het zoeken en had niet verwacht iets te vinden. Ik heb nog steeds de nieuwsbrieven in mijn mail. Ik volg soms alleen bepaalde kledingstukken en merken.

De schoenen heb ik inderdaad binnen. Die leveren erg snel. Ik had ze niet meteen besteld en toen had ik ook nog de retourzendingen erbij. Ze hebben zo af en toe erg scherpe aanbiedingen. Verder verlanglijstjes aanmaken. Zoals jullie het nu doen. Dat doe ik bewust, omdat makkelijk is om miskopen te mijden. O en het vest van de Hema dat duurt zeker een week. Dat komt via het filiaal. Kijk ik af en toe op internet om te zien hoe de voorraad is.

Groetjes en tot volgende week.
@phips, ik moet bekennen dat ik wel degelijk shopbehoefte heb...tot nog toe weet ik het te bedwingen, maar het is moeilijk nu het echt voorjaar dreigt te worden. ben dus in therapie: vanmorgen alle winterkleding uit mijn kast naar zolder gedaan en nu bezig met een voorjaars/zomer inventarisatie. Beetje strijken, kijken of er nog nieuwe combi's te maken zijn. Vond een witte blouse met zo'n smoking frontje; minstens 4 jaar geleden aangeschaft, maar hoogstens 2 keer gedragen. Waarom? Hij is best leuk, staat niet verkeerd, zit comfortabel.......... Goed voor in de herkansing dus.

Hoe is met de andere dames?
Nou, ik heb gisteren een paar pumps ontdekt in mijn verzameling schoenen. Die hebben een hogere hak dan wat ik als laatste heb gekocht. Ik heb vorig jaar een aantal jurken gekocht en deze pumps passen er gewoon goed bij. Daar had ik nog niet aan gedacht.

Ik blijf kijken en heb ook wat besteld uit de nieuwe collectie via internet en bij het afhalen in de winkel zag ik al dat het toch niet helemaal is. Het gaat bijna allemaal terug. Ben soms ook wel opgelucht als mijn maat er niet meer hangt.

Ik werd eerst erg afgeremd bij het kopen van bepaalde kleding doordat ik er geen passende schoenen bij kon vinden. Nu ben ik blij dat ik bepaalde kleding gewoon kan laten hangen, omdat ik er niet zo makkelijk schoenen bij kan vinden. Ben nog steeds heel blij met een aantal jurken die ik vorig jaar heb gekocht. Nu heb ik er ook eindelijk de schoenen bij gevonden waardoor ik ze op meerdere manieren kan dragen.

Ik shop dus eigenlijk alleen maar om een soort van verlanglijstje aan te maken. Kijken, maar niet kopen
@Jacobsbenen: wat ontzettend goed van je dat je ondanks shopdrift thuis blijft en je kast herontdekt! Erg knap van je! Hou vol, mooie jurken hebben ze bij Ladress......(wel erg duur, jeetje...)

@ Pumps: jij bent ook erg sterk! Van alles in huis hebben en dan weer terug sturen!

Ik weet niet of ik zo sterk ben hoor. Alles wat ik tot nog toe heb gezien vind ik niet leuk, dus dat is makkelijk niet kopen. Ik heb wel patronen gekocht van een aantal jurken die ik erg mooi vond. Nu maar hopen dat er ook nog mooie stof op mijn zolder ligt, want anders wordt het jurken naaien van oude lakens en gordijnen.... Ik mag nog steeds niet gaan kijken hoewel ik al aardig opschiet. Nog wat gordijnen en beddenspul wassen en ramen zemen en dan mag ik!

Ik ben benieuwd hoe het met de anderen staat!
@phips, dank voor het compliment, maar het kost geen moeite om iets dat niet past toch terug te sturen.

Ik heb de pumps uit de sale wel gehouden, want voor dat geld kan ik zulke niet vinden. Het was het laatste paar. Ik heb ze al gedragen, omdat ze lekker lopen.
ik fietste gisteren langs mijn favoriete 2e hands winkeltje en werd naar binnen gezogen. Verslaving noem je dat geloof ik..... Eenmaal binnen zag ik veel teveel goede,leuke, onmisbare kleding natuurlijk. Uiteindelijk (een uur later) kwam ik naar buiten met een zwart rokje en een lichtblauw/zwart truitje, allebei van Marc Cain; voor 32 euro. Het zwarte rokje vervangt 2 "net niet" exemplaren (die ik ook meteen heb weggedaan), het truitje vervangt niets, maar is zooooo mooi en past bij zoveel andere items.....

Ik heb dus gezondigd. Wat nu?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven