Mode & Beauty alle pijlers

Ooglidcorrectie

17-01-2012 15:50 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat hier al het één en ander over geschreven is, heb oude topics ook door zitten spitten, maar wil toch een nieuwe openen. Ik ben van plan om in februari een boven ooglidcorrectie te laten doen. Ben voor een intake gesprek geweest in Maarssen. Mijn indruk was positief. Heeft iemand ervaringen met deze kliniek? Alle tips zijn welkom! Ik zie er behoorlijk tegen op (de herstelperiode), maar mijn oogleden zijn heel zwaar en ik heb dus altijd een vermoeide blik. Verder trek ik ook mijn voorhoofd heel veel op waardoor ik hier lelijke rimpels krijg. Misschien zijn hier meer mensen die het overwegen?
Ik heb het in 2000 laten doen bij de Bergman Kliniek in Bilthoven en ben er (nog steeds) heel erg blij mee. De pijn tijdens de operatie viel erg mee, maar ik was wel bloednerveus. Bij mij heeft het overigens wel lang geduurd voordat de blauwe plekken waren verdwenen en alles "weer normaal" voelde (toch wel een paar maanden), maar toch ben ik reuze blij dat ik het heb laten doen!

Eindelijk verlost van die vermoeide uitdrukking en zwaar gevoel op mijn ogen. Ik was toen trouwens 35. De boel begint nu wel weer een beetje te verzakken, maar daar was ik al voor gewaarschuwd. Voorlopig laat ik het zo, maar als het in de toekomst nog erger wordt, laat ik het misschien nog een keer doen. Ik geloof dat je het iets van 2x kunt laten doen.

Kortom, ik zou het doen als ik jou was. Het maakt zo'n verschil en ik weet zeker dat je blij bent met het resultaat.
Goedemorgen allemaal. Ik heb nu een afspraak voor een intake gesprek bij de plastisch chirurg. Ik kan begin februari terecht. De kosten daar zijn 1250,- terwijl het in Maarssen 800,- kost. Echter, het prijsverschil is voor mij niet doorslaggevend. Ik heb er voor gespaard en heb altijd rekening gehouden met ca. 1400,-

Het belangrijkst ik dat ik mij goed voel bij de arts. Ik ben heel benieuwd en hou jullie op de hoogte! Het lijkt nu of die oogleden steeds zwaarder worden trouwens ... Fijn dat het bij jullie allemaal zo goed is gegaan en ook dat jullie er allemaal van zijn opgeknapt trouwens.
Even uppen. Ik heb vandaag een consult gehad bij de plastisch chirug; ik heb een heel goed gevoel bij deze arts en heb dus een datum vastgezet! begin maart gaat het gebeuren. Ik hou jullie op de hoogte over het verloop.
quote:sunflex schreef op 02 februari 2012 @ 15:36:

Even uppen. Ik heb vandaag een consult gehad bij de plastisch chirug; ik heb een heel goed gevoel bij deze arts en heb dus een datum vastgezet! begin maart gaat het gebeuren. Ik hou jullie op de hoogte over het verloop.Super dat je doorzet. Ik denk dat je er geen spijt van krijgt, ik ben er enorm van opgeknapt! Succes. Zorg dat je een week of 2 voor de operatie elke dag 1000mg vitamine C slikt en arnica druppels slikt om de genezing te versnellen. Heb ik ook gedaan en ik ben eigenlijk alleen een beetje geel geweest, heb de blauwe plekken fase overgeslagen.
Spannend hoor sunflex. Ik heb geen medische last van hangende boven-oogleden, maar in de loop der jaren zakken ze wel wat verder en wil ik het om cosmetische redenen laten doen.

Dus laat je weten hoe het is gegaan? Sterkte!
Even een update, a.s. vrijdag gaat het gebeuren! Begin nu beetje nerveus te worden....

Ben inmiddels begonnen met arnica, Vitamine C slikte ik al.

Als er verder nog mensen zijn met tips om het genezingsproces te versnellen, hou ik mij aanbevolen!

Ik hou jullie op de hoogte
Spannend!!!! Sterkte vrijdag!
quote:sunflex schreef op 06 maart 2012 @ 10:56:

Even een update, a.s. vrijdag gaat het gebeuren! Begin nu beetje nerveus te worden....

Ben inmiddels begonnen met arnica, Vitamine C slikte ik al.

Als er verder nog mensen zijn met tips om het genezingsproces te versnellen, hou ik mij aanbevolen!

Ik hou jullie op de hoogteKoop een zakje diepvrieserwten. Kleine hoeveelheid in boterhamzakjes verpakken zodat je die op je ogen kunt leggen, zakt mooi in de kuiltjes en houdt de zwelling tegen. Ik zette een wekkertje: 3 kwartier rommelen en dan weer een kwartier liggen met diepvriesdoperwten. Speciaal daarvoor had ik een luisterboek geleend bij de bieb, voor de afleiding. Beviel mij prima! Veel succes vrijdag, je zult hopelijk blij zijn met het resultaat (net als ik)!
Iemand ervaring in het Catharinaziekenhuis in E'hoven?

Ik "vergeet" elke keer te bellen want vind het doodeng.

Ook moet ik nog een bril halen want ik heb begrepen dat de eerste week geen lenzen mogen. iemand daar ervaring mee?

Succes Sunflex ;rose:
Spannend Sunflex! Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Ik heb zelf ook zware oogleden en heb hierdoor heel vaak oog/hoofdpijn en een zwaar vermoeid gevoel in mn hoofd. Ik denk er al jaren over om er iets aan te laten doen (ben nu 30). Maar heb het tot nu toe niet aangedurft. Al mijn tantes (die zware oogleden zitten in de familie) en een aantal collega's van mij hebben deze ingreep gedaan en zij hebben goede ervaringen. Ik vind ook meteen dat men er minder moe/frisser uitziet. Heel veel succes en hou ons op de hoogte!
Bedankt voor je tips, zonnebloempje! en bedankt voor jullie goede wensen. Ik ben van plan om foto's te maken, zodat ik voor mezelf het genezingsproces een beetje in kaart kan brengen. De diepvrieserwtjes liggen in de vriezer!

Ik begin nu wel een beetje nerveus te worden, heb deze week toen ik niet kon slapen met mijn stomme kop zitten googelen. Dan kom je toch horrorverhalen tegen (mislukte operaties) en foto's van mensen die er uitzien alsof ze als voetbal zijn gebruikt.

Ik zie het meeste op tegen de herstelperiode, ik hoop vurig dat het bij mij mee zal vallen en dat ik na een weekje toch weer enigszins toonbaar zal zijn!

Ik hoor jullie op de hoogte en thanks voor de support!
Zo, daar ben ik weer. Afgelopen vrijdag was het zo ver. Ik was niet nerveus, alleen toen ik op de behandeltafel lag, kreeg ik de bibbers. Ik voelde de prikken behoorlijk, maar dit is maar even. Daarna vond ik het best eng. Je voelt natuurlijk heel goed dat er aan je oogleden gewerkt wordt. Ik was blij dat het achter de rug was!

Na de ingreep had ik last van nabloeden, niet heel erg, maar toch...

Eenmaal thuisgekomen had ik een behoorlijke hoofdpijn, dus wat paracetamol genomen. Verder heel rustig aan gedaan.

Danzij de tip van zonnebloempje had ik ook mijn ipod met muziekje e.d. bij de hand. Ik ben doorgegaan met arnica slikken (1 tabletje per uur).

Ik heb gekoeld met demakeup-pads uit de koelkast. Alle andere koelingsmiddelen (zakje met erwtjes, koelingsmasker) waren veel te veel op mijn oogleden.

Gelukkig goed geslapen, ook al moest ik op mijn rug liggen met een extra kussen. De volgende dag voelde ik me al een stuk beter. De pleisters zijn heel dicht op de wimperrand geplakt, dus het voelt behoorlijk strak allemaal. Ik ben nog niet blauw, een paar hele kleine plekjes, verder niets te zien.

Straks gaan de hechtingen eruit en krijg ik lymfedrainage en een oogmasker. Ik ben heel benieuwd!

Tot dusverre is alles meegevallen, behalve de ingreep zelf, dit vond ik best eng en onprettig.

Ik meld me later over het (voorlopige) resultaat.
Succes met het herstel, fijn dat het achter de rug is. Nu even geduld voor het uiteindelijke resultaat!
Snel nog even een berichtje - ik ben nu al blij! De pleisters en hechtingen zijn eruit, alleen nog kleine pleistertjes bij de buitenste ooghoeken. Het ziet er nu al mooi uit, terwijl het pas 4 dagen geleden is gedaan!

Ik kan er niet over uit, wat een verschil! Ik had altijd een norse uitdrukking, nu een open blik.

Ik kan niet wachten tot ik mijn lenzen weer mag dragen en mij mag opmaken, nog even geduld ....

Zonnebloempje, ik zie aan je posts dat wij heel veel overeenkomsten hebben - heel apart!

Ik ben vorig jaar ook begonnen met Start to Run (ga na de herstelperiode weer beginnen), heb ook operatie aan Myoom gehad en dus nu ook een ooglidcorrectie.

Tot zover mijn relaas, ik ben voorlopig heel erg blij en ga er vanuit dat het alleen maar beter wordt.

Dank jullie voor alle tips.
De afspraak is gemaakt. Aankomende vrijdag kan ik al terecht voor de intake, youpieee.

Wat fijn dat je hier bij houdt hoe het met je gaat want dat stemt mij minder angstig alhoewel ik goed besef dat het herstel bij iedereen anders is.

Waar ik heel benieuwd naar ben is hoe de lenzen zometeen bevallen.

Heb jij voor nu een bril? Ik vrees dat ik er ook één moet aanschaffen en dat lijkt me een kostbaar iets maar dat moet dan maar
Hoi Kwallenbal,

Ik heb normaal gesproken zachte lenzen. Zoals mijn ogen nu voelen denk ik niet dat ik problemen ga krijgen (ogen zijn niet droog, maar tranen ook niet ofzo). Ik heb inderdaad een bril, omdat ik zeer slechte ogen heb.

Succes aankomende vrijdag!

Ik denk dat bij mij de arnica heel veel geholpen heeft, normaal gesproken heb ik heel snel blauwe plekken.

Ik mag begin volgende week de lenzen weer gaan dragen, ik hou je op de hoogte hoe dit gaat.

Groetjes, Sun
Ook ik wil graag een ooglidcorrectie laten doen.

Maar..ik durf niet, echt niet.

Ik heb een aantal keer zware operatie's gehad aan mijn buik,dus wat operatie's betreft ben ik geen leek..

Maar aan mijn gezicht lijkt mij doodeng.

Komt bij dat het niet onder narcose plaats vindt, en dat lijkt mij echt heel eng..

En toch doe ik het..

Mijn ogen voelen zwaar.

Ik trek heel vaak met mijn vingers mijn oogleden op, zodat ik de zwaarte niet voel..

Als ik foto's van mijzelf zie, zie ik een boos en nors iemand, terwijl ik dat niet ben..

Mijn voorkeur gaat naar de bergmann kliniek..

Voelt goed..

Ik zal eens bellen komende week..
Wauw Sunflex dat zijn goede berichten! Fijn dat je al direct verschil ziet/voelt. Kwallenbal; spannend! Ik blijf hier meelezen, aangezien ik zelf ook al lange tijd aan een ooglidcorrectie denk. Maar natuurlijk...veeeeeels te bang ben. Nadanni; wauw. Ik wou dat ik me over die grens kon zetten, heb je al een afspraak gemaakt?
Oh sorry, te snel gelezen! Zie dat je komende week gaat bellen :-) ik zat ook te denken aan de Bergmankliniek als ik het dan zou laten doen...
Ik wil ook graag een ooglidcorrectie laten doen. Bij ACCZ kost het nu 800 euro. Ze zijn bij verschillende organisaties aangesloten. Maar ik hoor graag wat ervaringen over deze kliniek. Misschien iemand ervaring hiermee.
Dankjewel voor je reactie Sunflex. Nog even en alles is weer normaal alleen nu mooier en minder klachten.

Nadannie, ook ik heb buikoperaties gehad met ruggeprik weliswaar maar vind een ooglidcorrectie tig keer enger.

Ik ga er vanuit dat alles goed gaat en mijn klachten heel wat minder worden en als het moment daar is dat ik dan niet in paniek raak want dat is mij helaas niet vreemd

Vrijdag om 13.30 de afspraak in ziekenhuis 1 en over een maand in ziekenhuis 2.

Als het vrijdag goed voelt ga ik overigens niet meer naar ziekenhuis 2. Het blijft mensenwerk dus een fout maakt iedere chirurg alleen maar hopen dat het niet bij mij is.
hoi Nadanni/kopje thee/kwallenbal,

Ik vond het ook eng hoor, maar je hebt je ogen dicht tijdens de procedure, je voelt natuurlijk wel dat de arts bezig is. Ook ruik je een brandlucht als de vaatjes worden dichtgeschroeid. Het is niet pijnlijk, maar je voelt het wel.

Tijdens de operatie wordt er wat gepraat met je (koetjes en kalfjes) en dat is prima, dan kun je je zinnen een beetje verzetten.

Morgen mogen de kleine pleistertjes in de buitenste ooghoeken eraf. Het begint nu allemaal een beetje te jeuken (teken van genezing). Blauw ben ik nog steeds niet, de oogleden zijn nog wat gezwollen, maar het ziet er allemaal rustig uit.

Voorlopig kan ik allen maar zeggen: niet twijfelen maar doen!

Succes allemaal met je beslissing!
@kwallenbal..

Ik begrijp denk ik wat je bedoelt, dat die oogoperatie's veel enger lijken.

Je gezicht is zo kwetsbaar..brr..

@Sunflex..

Ik denk ook als je het eenmaal hebt ondergaat dat je achteraf zegt dat het enigzins meeviel?

Fijn dat je zo happy ermee bent..

Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat..

Ik begrijp trouwens niet waarom die prijzen zo ver uit elkaar liggen.

Bij bergmann is het 1375, en bij ACCZ 800,00?

Hoe kan dat?
quote:sunflex schreef op 13 maart 2012 @ 15:29:

Zonnebloempje, ik zie aan je posts dat wij heel veel overeenkomsten hebben - heel apart!

Ik ben vorig jaar ook begonnen met Start to Run (ga na de herstelperiode weer beginnen), heb ook operatie aan Myoom gehad en dus nu ook een ooglidcorrectie.

Tot zover mijn relaas, ik ben voorlopig heel erg blij en ga er vanuit dat het alleen maar beter wordt.

Dank jullie voor alle tips.Dat is inderdaad heel toevallig, sunflex. Hopelijk kun je straks na je oogcorrectie weer lekker gaan rennen in dit mooie weer! Ik vind het hardlopen nog steeds heerlijk, al ga ik niet hard, maar kan het wel lang volhouden.
Vandaag geweest en ik voelde mij erg op mijn gemak bij de chirurge dus ik ga niet naar E'hoven.

Zij heeft meteen de zorgverzekeraar om toestemming gevraagd en binnen 2 weken zal de beslissing vallen. Als het niet van de verzekering mag gaat zij en anders ik een bezwaarschrift schrijven.

Als alles gaat zoals het moet gaan kan ik eind maart, begin april al terecht dus dat is snel

Net een bril uitgezocht en kwam uiteindelijk bij de kinderbrillen terecht (klein koppie) en volgende week ogen opmeten want je mag een nacht en liefst een paar uur daarna geen lenzen in en dan is dat ook geregeld.

Ik mag zeker een week niet werken (sport) wel natuurlijk instructie geven maar aangezien ik mij zelf ken is het beter om maar iets anders te gaan doen. Administratie en zo

Sunflex, jij hebt je lenzen weer in of wacht je er nog even mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven