Pffff...Tandjes

14-03-2012 09:14 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het even helemaal gehad. Mijn zoontje krijgt tanden en heeft hier voornamelijk 's nachts last van. Hij slaapt nu al een week slecht en ik slaap dus ook al een week minimaal. Het begint me nu behoorlijk op te breken en merk dat mijn lontje erg kort is.Ik ben moe,chagrijnig en heb totaal geen energie

Zoon krijgt iedere avond dentinox op de bobbels in zijn mondje. Dit helpt een paar uurtjes en word een paar keer per nacht wakker. Hij heeft ook al een paar keer paracetamol gehad, maar ik had niet het idee dat het veel uitmaakt. Heeft iemand de ultieme tip?!

Ik ben zo toe aan een rustig nachtje...En zoon volgens mij ook.
Wachten tot de tandjes er door zijn.... het is heel vervelend, maar hoort erbij. Overdag is er afleiding zat en heeft hij er niet zo'n erg in, 's nachts wel. Je zou chamodent nog kunnen proberen, zelfde idee als dentinox, maar misschien dat het wat langer helpt.

En verder als je een partner hebt, om de beurt nachtdienst draaien zodat de ander, desnoods met oordoppen in en op de logeerkamer kan slapen. Dat doen wij inmiddels al een maand of tien doorlopend, is de enige manier om nog een beetje slaap te krijgen.
Koude bijtring al geprobeerd? Er zijn hele fijne met een extra ring zodat je altijd een koude in de koelkast hebt liggen.

Verder geen tips, het is inderdaad een kwestie van doorbijten en hopen dat die tanden een beetje snel doorkomen.
Mijn man is bijna nooit thuis ivm werk. Dus ik sta er alleen voor. Vaak willen de opa's en oma's wel helpen door een nachtje voor zoon te zorgen, maar het is deze week lastig. Opa's en oma's moeten allemaal werken.

Ik ga zeker de chamodent proberen! Wie weet werkt het wat langer!
Als de eerste tandjes erdoor zijn volgt de rest meestal vrij snel. Mijn ervaring is dat ze meestal uit hun doen zijn bij de eerste tandjes maar het lijkt of er een soort gewenning optreedt als er meer doorkomen maar niet ieder kind is hetzelfde natuurlijk.
verba volant, scripta manent.
Acceptatie dat je weinig slaapt, helpt al.

Het is een fase waar kindje door heen moet en jij moet hem daarbij helpen, onder andere door het met minder slaap te doen als gewoonlijk.

Er zijn ook genoeg kinderen van die leeftijd die nog 5 keer per nacht standaard wakker worden en een voedingen hebben/willen.

Dus, bekijk het vanaf de zonnige kant, jij hebt nu pas een weekje weinig slaap.

Ik weet het, het is klote maar je moet er door heen en ooit slapen ze wel door, het komt echt goed.

Jongste kreeg hier in 1 week tijd 8 tanden, de stront zat tegen de muur, kind had een hele opgezette mond en rode wangen, och arme en niet slapen, gewoon helemaal niet.

Alle trucjes geprobeerd, maar de tanden zijn er gekomen en alles is goed gekomen.
Even doorbijten! Het is al zielig genoeg voor dat kleintje. Bij ons begon het Grote Leed pas bij het doorkomen van de kiesjes (en dat bij een kind dat tóch al standaard 3x wakker wordt). Als de tandjes door zijn kunnen jullie weer rustig slapen
Hier zitten er inderdaad een hele rij die door moeten komen.Er zitten zelfs blaren op! Heb al veel trucjes geprobeerd. Ook die van de koude bijtringen. Zoon is nogal een driftkikker dus de bijtringen werden de kamer doorgesmeten.

Ik heb net even in zijn mondje gevoeld. Er is nog maar een klein puntje door het tandvlees heen. Bij de eerste tandjes had hij trouwens nergens last van. Hij is ook wel laat met het krijgen van tanden. Hij kreeg met 11mnd pas zijn eerste tandje. Nu volgen er ineens een hele rij.
quote:MarianneDavids schreef op 14 maart 2012 @ 09:32:

Als de eerste tandjes erdoor zijn volgt de rest meestal vrij snel. Mijn ervaring is dat ze meestal uit hun doen zijn bij de eerste tandjes maar het lijkt of er een soort gewenning optreedt als er meer doorkomen maar niet ieder kind is hetzelfde natuurlijk.

Helaas, de eerste tandjes zonder problemen doorgekomen, en de rest is tot nog toe een drama. Al lijken de ondertandjes soepeler te gaan dan de boventandjes.

Bijtringen helpen hier niet, 's nachts al helemaal niet omdat ze ze na het geven meteen kwijtraakt in bed

Tsja, meer dan volhouden zit er niet op, wij doen het al 15 maanden met bijzonder weinig slaap, dus ik weet maar al toe goed hoe vervelend het is, maar ook maar al te goed dat je er verrekte weinig aan kunt doen.
@ilovemyshoes, als het puntje er eenmaal door is, is het ergste leed geleden. Maar ja, als hij nog een hele rij te gaan heeft...

@dragonmom, hier nog alleen tandjes, ik hou mijn hart vast voor de kiezen eerlijk gezegd...
Hij slaapt trouwens normaal ook niet heel goed helaas. Minstens 1 keertje wakker(beer kwijt of gedroomd), maar dat zijn we eigenlijk wel gewend.
Lekker laten kluiven op een boterham met een stevige korst? Tenzij hij niet wil eten omdat dat pijnlijk is, dan houdt het op.
verba volant, scripta manent.
@mariannedavids: Eten wil hij niet echt. Hij wil alleen de zachtere dingen. Ik had hem gister al een halve koude geschilde appel gegeven. Ik dacht dat ie dat wel lekker zou vinden om op te bijten, maar hij moest er niks van hebben.
Herkenbaar. En helaas ook geen andere tip dan hopen dat ze snel doorkomen.

Dochter heeft tot nu toe bij elke doorkomende kies (zijn er al 4 door) een (dubbele) oorontsteking gehad. De kiezen kwamen in 2 maand door, lekker na elkaar. Nu heeft ze 3 tandjes erna gekregen en dat zonder problemen. Ineens waren ze er.
quote:ilovemyshoes schreef op 14 maart 2012 @ 09:55:

@mariannedavids: Eten wil hij niet echt. Hij wil alleen de zachtere dingen. Ik had hem gister al een halve koude geschilde appel gegeven. Ik dacht dat ie dat wel lekker zou vinden om op te bijten, maar hij moest er niks van hebben.Wil hij wel ijsjes? Dan zou je ook danoontjesijsjes kunnen maken, krijgt hij toch iets binnen.
@soley, wij gaven ten tijde van het Grote Leed (ze heeft nu twee kiezen, maar die kwamen samen met 4 tandjes door) een week lang iedere nacht een zetpilletje. Dan ging het in ieder geval de eerste helft van de nacht goed

Het goede nieuws is overigens dat we hier al bijna 2 weken doorslapen.... (roept heel zachtjes hierperdepiep hoera)
@dragonmom, ik fluister een.zacht hoera voor jullie! Wij komen elkaar wel vaker tegen in de slecht slapende kindertopics inderdaad. Helaas, eigenlijk, maar ja. Hier is het nu een maand best aardig, op wat uitzonderingen na. Maar liever uitzondering dan regel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven