Wie is wat aan het haken?
zondag 18 september 2011 om 20:37
woensdag 14 maart 2012 om 19:00
@ kaatje: je hoeft alleen maar te kopiereen en je mailen
Geachte heer/mevrouw,
Een van mij grootste passies is haken en ik maak dan ook graag gebruik van u mooie wol 'Saskia'. Onlangs ben ik begonnen aan een neushoorn die je als een jachttrofee aan de muur kunt hangen. Tot mijn grote schik kom ik wol tekort, namelijk de kleur lila. Via een forum hebben al divere haaksters in nederland bij diverse wibra's gekeken voor de lila wol, maar helaas heeft geen van alleen ook maar een bolletje gevonden.
Vandaar mijn mail aan u, ik vroeg me namelijk af of u eens in het grote Wibra magazijn kijken of er daar toevallig nog 1 bolletje lila wol ligt. Zodat ik mijn neushoorn af kan maken.
Met vriendelijke groet,
Kaatje
Wibra
Hoofdkantoor Nederland
Hammerstraat 9
8161 PH EPE
Tel.: 0578-676333
Fax.: 0578-577447
E-Mail: info@wibra.nl
Geachte heer/mevrouw,
Een van mij grootste passies is haken en ik maak dan ook graag gebruik van u mooie wol 'Saskia'. Onlangs ben ik begonnen aan een neushoorn die je als een jachttrofee aan de muur kunt hangen. Tot mijn grote schik kom ik wol tekort, namelijk de kleur lila. Via een forum hebben al divere haaksters in nederland bij diverse wibra's gekeken voor de lila wol, maar helaas heeft geen van alleen ook maar een bolletje gevonden.
Vandaar mijn mail aan u, ik vroeg me namelijk af of u eens in het grote Wibra magazijn kijken of er daar toevallig nog 1 bolletje lila wol ligt. Zodat ik mijn neushoorn af kan maken.
Met vriendelijke groet,
Kaatje
Wibra
Hoofdkantoor Nederland
Hammerstraat 9
8161 PH EPE
Tel.: 0578-676333
Fax.: 0578-577447
E-Mail: info@wibra.nl
woensdag 14 maart 2012 om 19:25
Inderdaad Tum, wat is er zo bijzonder aan die oogjes dat je ze helemaal uit Hong Kong moet halen...?
Of zijn 't misschien spleetoogjes...?
Hier weer even een update van mijn dekentje...
Als ik dan alleen het patroon bekijk en daarop zie hoe weinig ik eigenlijk pas gedaan heb.... dan is 't eerste wat in m'n hoofd schiet: 10-jarenplan...
Of zijn 't misschien spleetoogjes...?
Hier weer even een update van mijn dekentje...
Als ik dan alleen het patroon bekijk en daarop zie hoe weinig ik eigenlijk pas gedaan heb.... dan is 't eerste wat in m'n hoofd schiet: 10-jarenplan...
woensdag 14 maart 2012 om 21:33
Ben gisteren begonnen met haken. Maar jeetje, lastig hoor dat begin! Hoe maak je al die verschillende steken, hoe lees je patroon etc. Ik kwam gisteren uit op een klein frummeltje toen ik rond probeerde te haken haha. Heeft iemand hier tips voor boeken, YouTube filmpjes of iets anders zodat ik mezelf al die steken aan kan leren. M'n moeder kan goed haken maar ze woont niet om de hoek dus kan ik haar niet alles vragen.
woensdag 14 maart 2012 om 22:33
Nee het zijn geen spleetoogjes Ik bestel ze via Etsy. Ze hebben daar veel meer keus voor veel minder geld . Ik heb nu 40 paar 9mm oogjes (verschillende kleuren), 8 paar 16mm oogjes (verschillende kleuren) en 8 paar 12mm oogjes (verschillende kleuren) voor nog geen ¤20,-. Ik kreeg er ook nog 5 paar gratis oogjes bij (heb alleen nog niet naar de maat gekeken ).
woensdag 14 maart 2012 om 22:37
Salsagirl, als je op youtube de naam van de steek intoetst dan krijg je vaak heel veel filmpjes met uitleg. Er is ook een website waar veel op uitgelegt staat. Volgens mij staat de link op pagina 1 of 2 van dit forum. En verder is het oefenen en oefenen en oefenen en............
Peetje, mooi je deken!!! Ik ga het toch echt ook een keer proberen.
Peetje, mooi je deken!!! Ik ga het toch echt ook een keer proberen.
donderdag 15 maart 2012 om 08:08
Gisteren ben ik verder gegaan met de neushoorn. Of ja, eigenlijk alleen de losse onderdelen die ik dus niet met lila hoef te haken....Ik moet van het hoofd/nek nog 15 tioeren in lila, dan de mond, oren en oogleden in lila. Grr. Ik heb een stukje wol afgeknipt en ga naar de grote wolwinkel, hopelijk vind ik daar nu wel iets wat er op lijkt...
En omdat ik wel in de haak-flow zat ben ik gisteren maar begonnen met een nieuwe JJ the Dragon, in het groen.
En omdat ik wel in de haak-flow zat ben ik gisteren maar begonnen met een nieuwe JJ the Dragon, in het groen.
donderdag 15 maart 2012 om 11:47
Dames, de tussenstand van de ripple
]http://www.mijnalbum.nl/Foto-LBC8AYTK-D.jpg
Tum, kan je de naam van verkoper op etsy doorgeven. Ben ook wel geinterreseerd in veel oogjes voor een leuke prijs
]http://www.mijnalbum.nl/Foto-LBC8AYTK-D.jpg
Tum, kan je de naam van verkoper op etsy doorgeven. Ben ook wel geinterreseerd in veel oogjes voor een leuke prijs
donderdag 15 maart 2012 om 12:01
donderdag 15 maart 2012 om 18:06
Ladies, staakt de zoektocht naar de lila wol! Ik heb een ander merk lila wol gevonden die 95% erop lijkt. Dan wordt het die. Die heb ik dus meegenomen. Wibra kon me niet verder helpen 'want ze konden onmogelijk het magazijn op z'n kop zetten voor 1 bolletje wol'. Tja. Dus ik ga hier mee verder! Komt allemaal goed.
Isasue, hier hebben ze juist een kast vol donkerpaarse wol!!
Irritant he, als die kleur die je net wil op is...
Ik weet alleen niet hoe ik die zou moeten versturen met de gewone briefpost...misschien is er een lieve forumster die in jouw buurt woont??
Isasue, hier hebben ze juist een kast vol donkerpaarse wol!!
Irritant he, als die kleur die je net wil op is...
Ik weet alleen niet hoe ik die zou moeten versturen met de gewone briefpost...misschien is er een lieve forumster die in jouw buurt woont??
donderdag 15 maart 2012 om 18:15