Wie is wat aan het haken?

18-09-2011 20:37 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me gewoon af wat de haaksters onder ons aan het maken zijn. Ik ben vanavond aan dibbes draak uit amigurumi & more begonnen. Nadat ik vanmiddag polly van deliciouscrochet.com heb afgemaakt. Die is echt leuk geworden

(plaatje linken lukt me even niet)

Wat zijn jullie aan het maken
Jahahaha, mijn oogjes zijn binnen!!!! *iets zegt mij dat mijn kameel voorlopig nog even kreupel blijft :)*
@ kaatje: je hoeft alleen maar te kopiereen en je mailen

Geachte heer/mevrouw,

Een van mij grootste passies is haken en ik maak dan ook graag gebruik van u mooie wol 'Saskia'. Onlangs ben ik begonnen aan een neushoorn die je als een jachttrofee aan de muur kunt hangen. Tot mijn grote schik kom ik wol tekort, namelijk de kleur lila. Via een forum hebben al divere haaksters in nederland bij diverse wibra's gekeken voor de lila wol, maar helaas heeft geen van alleen ook maar een bolletje gevonden.

Vandaar mijn mail aan u, ik vroeg me namelijk af of u eens in het grote Wibra magazijn kijken of er daar toevallig nog 1 bolletje lila wol ligt. Zodat ik mijn neushoorn af kan maken.

Met vriendelijke groet,

Kaatje

Wibra

Hoofdkantoor Nederland

Hammerstraat 9

8161 PH EPE

Tel.: 0578-676333

Fax.: 0578-577447

E-Mail: info@wibra.nl
Ik heb maar besloten dat ik mij sportschoene vanavond niet ga sporten, ik ga lekker ripple.

Tum, ik heb het even gemist oogjes uit hong kong. Kon je ze niet gewoon in nederland kopen?
Inderdaad Tum, wat is er zo bijzonder aan die oogjes dat je ze helemaal uit Hong Kong moet halen...?

Of zijn 't misschien spleetoogjes...?

Hier weer even een update van mijn dekentje...

Als ik dan alleen het patroon bekijk en daarop zie hoe weinig ik eigenlijk pas gedaan heb.... dan is 't eerste wat in m'n hoofd schiet: 10-jarenplan...
Maar peetje ik vind het nog steeds erg knap dat patroon..
Prachtig dekentje Peetje! Dat is iets waar ik voorlopig niet aan zal beginnen...heb ook nog een beertje wat ik af moet haken...ach ja...komt wel :-)
Bedankt weer voor de complimentjes!

Lisette, 't is niet moeilijk hoor... alleen ff opletten dat ik 't goeie kleurtje op de goeie plek haak...en veel draadjes om weg te stoppen...
Ben gisteren begonnen met haken. Maar jeetje, lastig hoor dat begin! Hoe maak je al die verschillende steken, hoe lees je patroon etc. Ik kwam gisteren uit op een klein frummeltje toen ik rond probeerde te haken haha. Heeft iemand hier tips voor boeken, YouTube filmpjes of iets anders zodat ik mezelf al die steken aan kan leren. M'n moeder kan goed haken maar ze woont niet om de hoek dus kan ik haar niet alles vragen.
Nee het zijn geen spleetoogjes Ik bestel ze via Etsy. Ze hebben daar veel meer keus voor veel minder geld . Ik heb nu 40 paar 9mm oogjes (verschillende kleuren), 8 paar 16mm oogjes (verschillende kleuren) en 8 paar 12mm oogjes (verschillende kleuren) voor nog geen ¤20,-. Ik kreeg er ook nog 5 paar gratis oogjes bij (heb alleen nog niet naar de maat gekeken ).
Salsagirl, als je op youtube de naam van de steek intoetst dan krijg je vaak heel veel filmpjes met uitleg. Er is ook een website waar veel op uitgelegt staat. Volgens mij staat de link op pagina 1 of 2 van dit forum. En verder is het oefenen en oefenen en oefenen en............

Peetje, mooi je deken!!! Ik ga het toch echt ook een keer proberen.
Zoveel oogjes voor zo weinig, da's inderdaad niet verkeerd...

Ik kan alleen nog wel eventjes vooruit met de oogjes die ik nu heb, maar ik ga 't zeker in gedachten houden als ze bijna op zijn!

Ik ga nog maar even een blokje haken...
quote:kaatje_85 schreef op 14 maart 2012 @ 13:24:

In DB hebben ze niks

Wibra ligt hier om de hoek, dus kom er meerdere keren per week langs en steeds niks, noppes nada.ik ben vandaag in het centrum , ik ga ook even voor je kijken
Gisteren ben ik verder gegaan met de neushoorn. Of ja, eigenlijk alleen de losse onderdelen die ik dus niet met lila hoef te haken....Ik moet van het hoofd/nek nog 15 tioeren in lila, dan de mond, oren en oogleden in lila. Grr. Ik heb een stukje wol afgeknipt en ga naar de grote wolwinkel, hopelijk vind ik daar nu wel iets wat er op lijkt...

En omdat ik wel in de haak-flow zat ben ik gisteren maar begonnen met een nieuwe JJ the Dragon, in het groen.
Ik heb nog wel saskia lila, maar dat is nog nog maar zo klein beetje ca 20 gram dat ik niet denk dat je daar veel aan hebt. Heb je dat wel dat stuur ik je dat graag op
Dames, de tussenstand van de ripple

]http://www.mijnalbum.nl/Foto-LBC8AYTK-D.jpg

Tum, kan je de naam van verkoper op etsy doorgeven. Ben ook wel geinterreseerd in veel oogjes voor een leuke prijs
Die wordt echt leuk Lisette!!!!

Tum, die naam wil ik ook wel...
En dan moet ik erbij zeggen dat hij er nu dubbel gevouwen bij ligt. Hij is bredere maar dan werd de foto niet zo mooi
De naam van de verkoper is situer (hij staat bij mijn favorieten (op Etsy) ) Het duurt wel wat langer voordat je ze in huis hebt (zo'n twee weken), maar de prijs maakt heel veel goed.

Lisette, mooi je ripple!

Kaatje, ik heb ook een groene JJ (met licht groen en geel).
Mooie kleurcombi!
Zeg maar Spijker.
Ik bestel oogjes altijd bij 6060 op Etsy. Ook een erg fijne verkoopster .

Ik ben bezig met van alles en nog wat: pannenlappen, giraf nummer 3, gelukspoppetjes.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Kaatje: ik heb hier in 2 Wibra's nog lila wol gezien! Ik zoek nog steeds de donkerpaarse en die is hier juist niet. Zou je zoiets per brievenbuspost kunnen versturen? Of woon je heel toevallig in Groningen? haha..
isasue hoe donker is die donkerpaars.

(kleurnummer- en anders kiekje?)

ik heb volgens mij nog paars hier liggen.
het is kleur Z081.
Ladies, staakt de zoektocht naar de lila wol! Ik heb een ander merk lila wol gevonden die 95% erop lijkt. Dan wordt het die. Die heb ik dus meegenomen. Wibra kon me niet verder helpen 'want ze konden onmogelijk het magazijn op z'n kop zetten voor 1 bolletje wol'. Tja. Dus ik ga hier mee verder! Komt allemaal goed.

Isasue, hier hebben ze juist een kast vol donkerpaarse wol!!

Irritant he, als die kleur die je net wil op is...

Ik weet alleen niet hoe ik die zou moeten versturen met de gewone briefpost...misschien is er een lieve forumster die in jouw buurt woont??
Oh wat super voor je Kaatje! Ik ga morgen nog even kijken bij een wolwinkel hier in de buurt, misschien hebben zij nog iets wat er op lijkt.

Ik vrees dat lieve forumsters die hier in de buurt wonen naar dezelfde Wibra's moeten als ik haha.. Ik heb nog 1 optie openstaan, dus hopelijk heb ik geluk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven