Gezondheid alle pijlers

Tranende ogen

15-03-2012 17:13 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Zonnetje vandaag, dus ik er op uit met mijn fiets. Geen zonnebril, alleen mijn normale bril op. Na 2 minuten rolde de eerste tranen over mijn gezicht. Ik had mascara op (gebruik al 4 jaar dezelfde, daar ligt het niet aan) en dat eindigde uiteindelijk ook in mijn oog. Doordat ik zo wazig zag, zag ik het paaltje op tijd niet en knalde er goed met mn knie net nog tegen aan.

Nu baal ik, en mn knie is dik. Heb nog nooit zoveel last gehad van mijn ogen. Ze tranen om ieder zuchtje wind of straaltje zon. Het duurde ook bijna een uur voordat mijn ogen weer ''droog'' waren toen ik thuis was.

Ze doen veder geen pijn, zijn niet rood, het traant alleen ontzettend.

Moet ik hiermee even naar de dokter of kan ik hier zelf wat aan doen?

Bedankt alvast!
Allergische reactie misschien?
World of Warcraft: Legion
Heb je wel eens last van hooikoorts? Vanochtend hoorde ik in het journaal dat het een slechte dag zou worden voor hooikoortspatiënten. Ik heb er ook last van.
verba volant, scripta manent.
quote:hans66 schreef op 15 maart 2012 @ 17:16:

Allergische reactie misschien?

Hmm ik vraag me af van wat.

Ik had er gisteravond op de fiets ook last van, maar in mindere mate omdat de zon niet scheen. Heb ook even aan mijn parfum gedacht, die heb ik nooit eerder gebruikt. Maar die droeg ik gisteren niet.
quote:MarianneDavids schreef op 15 maart 2012 @ 17:25:

Heb je wel eens last van hooikoorts? Vanochtend hoorde ik in het journaal dat het een slechte dag zou worden voor hooikoortspatiënten. Ik heb er ook last van.

Spookte ook door mijn hoofd, maar heb het al een tijdje, in de winter ook last van gehad tijdens fietsen of veel wind, en heb op traan ogen na geen hooikoorts symptomen.

Succes trouwens met je hooikoorts! Lijkt me vervelend
Er is volgens mij inderdaad ook erg veel kans dat je hooikoorts hebt. http://www.pollennieuws.nl/

Heb er zelf vandaag ook irritant veel last van.
Hmm, dat zou ik niet prettig vinden, en raar. Heb veder geen symptomen. Alleen dat getraan. Ik dacht zelf ook aan verstopte traanbuis, het zit namelijk vooral links, rechts traant minder.

Maar goed als ik het zeker wil weten zal ik naar de dokter moeten.

Veder iemand dit dit ook herkent?
Ik!

Zo ontdekte ik mijn hooikoorts een paar jaar geleden. 40 jaar geleefd zonder, en hup, opeens was het er!

Heb ook geen andere symptomen, alleen traanogen.

Allerfree helpt!
Pimpelmees, bedankt voor je reactie!

Ik wist helemaal niet dat alleen traanogen dus ook hooikoorts kan zijn!

Maar goed, morgen ochtend maar even de dokter bellen. Wil deze zomer veel fietsen, en daar kan ik geen ongelukken meer bij gebruiken
quote:lovelycomplex schreef op 15 maart 2012 @ 17:28:

[...]

Spookte ook door mijn hoofd, maar heb het al een tijdje, in de winter ook last van gehad tijdens fietsen of veel wind, en heb op traan ogen na geen hooikoorts symptomen.

Succes trouwens met je hooikoorts! Lijkt me vervelend

Ik heb zeker een jaar last gehad van een tranend oog. De oorzaak bij mij was een verstopte traanbuis waardoor de tranen niet weg konden via de neus. Soms kon ik het open masseren door een vinger in de ooghoek te leggen en te drukken. Maar toen dit niet meer hielp heb ik een sondage van de traanbuis laten doen en toen was het over. Nog heel af en toe heb ik het weer maar dan helpt mijn oude methode wel meteen. Dus ik zou ermee naar de huisarts gaan als het niet overgaat.

Oja, en die verstopping is gekomen doordat ik jarenlang een neusdruppel junk was...dus als jij dat toevallig ook bent: stoppen ermee. Is echt heel erg slecht.
Ik heb al zolang als ik mij kan herinneren "gevoelige ogen" zoals ik ze graag noem. Heel vervelend als je in gezelschap bent van mensen die je niet (goed) kent. Moet je telkens uitleggen dat het door de wind komt of door de felle zon en dat er verder niets aan de hand is. Want het lijkt net alsof je aan het huilen bent. Eens dat het begint is er geen stoppen aan.

Het is echt enkel door wind of zon. Heeft niets met hooikoorts te maken want ik heb het ook als het -10 is buiten. Tenzij er geen wind/zon is natuurlijk. :D

Ben er nog nooit mee naar de dokter geweest. Hoort er gewoon bij voor mij. Ik draag altijd een zonnebril wanneer de zon schijnt. Ook als ik maar 5 minuten buiten kom. Dat helpt enorm.
Ik heb ook gevoelige ogen. De druppels van Vogel helpen wel tegen over matig tranen of pijnlijk droge ogen.
quote:Sylphide75 schreef op 15 maart 2012 @ 22:54:

[...]

Ik heb zeker een jaar last gehad van een tranend oog. De oorzaak bij mij was een verstopte traanbuis waardoor de tranen niet weg konden via de neus. Soms kon ik het open masseren door een vinger in de ooghoek te leggen en te drukken. Maar toen dit niet meer hielp heb ik een sondage van de traanbuis laten doen en toen was het over. Nog heel af en toe heb ik het weer maar dan helpt mijn oude methode wel meteen. Dus ik zou ermee naar de huisarts gaan als het niet overgaat.

Oja, en die verstopping is gekomen doordat ik jarenlang een neusdruppel junk was...dus als jij dat toevallig ook bent: stoppen ermee. Is echt heel erg slecht.

Ik probeerde gisteren ook een beetje mijn oog te masseren, maar had daarna overal mascara zitten dus ben er maar mee opgehouden haha. Ga iig voorlopig zonder makeup op de fiets, omdat ik geen zonnebril op sterkte of lenzen heb, moet ik wel even de zon in kijken. Het is gevaarlijker voor mij om een normale zonnebril op te zetten zonder lenzen. ( heb -3.5 )

Merk dat sinds gisteren mijn linkeroog vochtiger dan normaal is, traant niet maar veeg om de paar uur wel wat vocht weg, dit heb ik rechts niet.

Mijn eigen dokter is er vandaag niet, en de invaller vind ik maar niks, dus wacht tot maandag, het is geen minutenprobleem

Maar misschien klopt mijn eerste gedachte ''verstopte traanbuis'' toch wel. Ik heb dat denk ik liever dan hooikoorts, daar kom je toch (bijna) niet vanaf?

Neusdruppels heb ik zover ik me kan herinneren nooit gebruikt, heb ze wel laatst aan moeten schaffen omdat ik vocht achter mijn trommelvlies had. Maar niet gebruikt. (Lijkt me zo naar iets in je neus spuiten)
quote:flinkie89 schreef op 16 maart 2012 @ 08:39:

Ik heb al zolang als ik mij kan herinneren "gevoelige ogen" zoals ik ze graag noem. Heel vervelend als je in gezelschap bent van mensen die je niet (goed) kent. Moet je telkens uitleggen dat het door de wind komt of door de felle zon en dat er verder niets aan de hand is. Want het lijkt net alsof je aan het huilen bent. Eens dat het begint is er geen stoppen aan.

Het is echt enkel door wind of zon. Heeft niets met hooikoorts te maken want ik heb het ook als het -10 is buiten. Tenzij er geen wind/zon is natuurlijk. :D

Ben er nog nooit mee naar de dokter geweest. Hoort er gewoon bij voor mij. Ik draag altijd een zonnebril wanneer de zon schijnt. Ook als ik maar 5 minuten buiten kom. Dat helpt enorm.

Ik had dus gisteren ook een moeder op een brommer die mij bij de stoplicht verbaast aankeek en vroeg of alles wel goed ging, haha.

Ik weet dat mijn ogen volgens mij ook iets gevoeliger zijn dan gemiddeld. Lenzen houden het maar een halve dag vol, dan moeten ze echt uit. Vroeger om de haverklap oogontstekingen. Kan me toen ook een ''traan'' periode herinneren.

Wil er iig vanaf, denk dat het in combinatie met mijn lenzen nog erger word namelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven