Mijn zus en borstvoeding

16-03-2012 20:40 470 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik wil wat delen. Ik heb zelf vorig jaar 5 maanden borstvoeding gegeven. Ik vond borstvoeding wel mooi, maar heb me er ook al snel aan geergerd dat mijn kind zo afhankelijk van mij is, en dat ik de enige voedingsbron voor mijn dochter was. Daarom, en omdat ik weer 3 dagen ging werken na 4 maanden, ben ik borstvoeding na 3 maanden al af gaan bouwen.

Mijn zus is in november 011 bevallen. Zij vindt borstvoeding helemaal te gek, en geeft dit op dit moment nog om de 3 a 4 uur. Dat is best veel. Ze vindt het niet erg, en heeft er veel lol in. Ze werkt ook maar 1 dag per week, dus voor haar is het goed te doen. Ik merk dat ik het moeilijk vind om haar niet te beinvloeden wat betreft borstvoeding. Ik heb het idee dat ze zichzelf dit aandoet, en niet nadenkt over alternatieven. Ze kan zich niet voorstellen dat een flesje net zo goed is qua voedingsstoffen dan borstvoeding.

Ik weet dat ik mij niet hoef te bemoeien met de keuzes die mijn zus maakt. En toch doe ik het wel een beetje.. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
waar maak jij je druk om?
je mond houden als je er iets over wil zeggen? Is dat te moeilijk?
Wat zou jij je druk maken over de keuzes van je zus mbt haar lijf en haar kind? Ik snap echt helemaal niets van deze OP......
Niet, want het is helemaal jou zaak niet!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Wat is het probleem precies? Als zij borstvoeding fijn vindt moet ze het gewoon blijven doen toch? Wat zeg jij dan tegen haar? Wil je dat ze stopt? En waarom dan?
Ik zie het probleem niet.

Je zus geeft 4 maanden borstvoeding en nu moet ze al stoppen?
Ik wou dat ik langer bv had kunnen geven! Ik heb het helaas maar 4 maanden kunnen doen. Ik snap niet waar je je druk om maakt. Er gaat uiteindelijk niks boven bv.
Waar wil je je mee bemoeien dan?
Je er niet mee bemoeien? Waarom zou je dat in hemelsnaam ook willen..?
Uh, dan geeft ze dus pas 5 maanden borstvoeding? Waar bemoei je je mee?
Haar lekker laten.

Heb jij er last van dat zij bv geeft? Zij blijkbaar niet. Het zijn haar …...... Eh het is haar lijf, dus wat zou jij daarover moeten zeggen? Ik heb een jaar bv gegeven, terwijl ik fulltime werkte. Daar koos ik zelf voor. Dat hoeft niemand knap of stom te vinden en daar hoefde ik ook absoluut geen commentaar op.
Sorry maar dit vind ik echt wel te ver gaan..

´Ik heb het idee dat ze zichzelf dit aandoet, en niet nadenkt over alternatieven. ´

Wat voor aandoen is dat, het is toch haar keuze, als zij dat goed vindt en haar kindje ook, is er toch geen probleem??

Je hoeft er niet mee om te kunnen gaan, je moet haar keuze respecteren.
Zichzelf aandoet?!?!?!? Wat lul jij stom, ze vindt het notabene leuk en het gaat goed. Klaar.
Ik zie het probleem niet. Als je zus haar kindje bv wil geven, prima toch? Niet mee bemoeien dus, dit is iets tussen je zus en haar partner en hun kindje.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Je zegt zelf dat jouw zus er lol in heeft om bv te geven en dat ze het dus met veel plezier doet.

Wat is het probleem dan?

Lijkt mij meer dat jij jaloers bent
Frankly my dear, I don"t give a damn
Okee.. de reacties zijn niet van de lucht:) Ik wil haar laten zien dat er meer is dan borstvoeding. Ik zeg niet dat ik wil dat ze stopt. Ik heb juist respect voor haar dat ze het zo lang volhoudt. Vind het alleen lastig dat ze zo van de borstvoedingsmaffia is. Maar dat mag ik hier natuurlijk niet zeggen want ik merk dat iedereen tot nu toe erg pro borstvoeding is..(;
Klinkt alsof het een wedstrijd is, mag ze je niet inhalen? Zijn jullie als zusjes altijd competetief geweest?
Waarom wil je je zus zo graag overhalen iets anders te geven dan bv? Voor een kind van vijf maanden is dat nog steeds de eerste keus, boven flesvoeding.

Vind je het confronterend dat zij nog wel voedt, terwijl je zelf snel gestopt bent ?
quote:Star schreef op 16 maart 2012 @ 20:44:

Zichzelf aandoet?!?!?!? Wat lul jij stom, ze vindt het notabene leuk en het gaat goed. Klaar.Dit.
Ben je soms stiekum jaloers op je zus dat zij er zoveel plezier aan beleeft en meer tijd heeft om borstvoeding te geven? Of voel je je schuldig dat jij zo snel gestopt bent?

Ieder maakt hierin haar eigen keuze.

En jouw zus weet heus wel dat er ook flesvoeding bestaat.

Kortom, waarom maak je je hier zo druk over ?
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
enne ieder z'n ding. Laat haar toch, dit zou ik ook zeggen als ze wel de fles wilde en jij het juist zonde vindt van de BV
Ik ben helemaal niet pro bv, hoe kom je daarbij? Maar waar bemoei jij je mee is de vraag? Heel vreemd dit, echt!
quote:Ik heb het idee dat ze zichzelf dit aandoet, en niet nadenkt over alternatieven.Welke reden heeft ze om over alternatieven na te moeten denken? BV loopt goed kennelijk, moeder heeft er plezier in, kindje doet het goed, waarom zou ze dan over alternatieven na moeten denken? If it ain't broken, don't fix it.
Realiseer je je dat je zelf in je post overkomt als nogal flesvoedingsmaffia?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven