Invriezen

19-03-2012 10:57 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vanavond pasta koken, spinazie er door met uitjes en knoflook. Om te besparen kook ik vaak meerdere porties (woon alleen), maar ik vroeg me af of ik bovenstaande in kan vriezen?
Ja, dat kan. Neem aan dat je er ook iets van room doorheen doen? Moet je er wel rekening mee houden dat de room grotendeels weg is als je de pasta weer gaat ontdooien, en er dus bij het opwarmen weer wat bij moet doen.
Volgens mij mag je spinazie geen tweede keer opwarmen (iets met stoffen die dan vrijkomen of zo).
Zelf vries ik alleen pasta saus in. Pasta heb je namelijk zo gekookt en ik vind het in de vriezer te papperig worden. Gebruik je verse spinazie of diepvries? In het geval van diepvries kun je het niet opnieuw invriezen.
Ja ik doe dat wel, vind het altijd alleen wel anders smaken dan dat je het net hebt gemaakt of de dag erna.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:snoopy78 schreef op 19 maart 2012 @ 11:03:

Volgens mij mag je spinazie geen tweede keer opwarmen (iets met stoffen die dan vrijkomen of zo).Was dat al niet achterhaald? Het is toch spinazie door de saus heen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:snoopy78 schreef op 19 maart 2012 @ 11:03:

Volgens mij mag je spinazie geen tweede keer opwarmen (iets met stoffen die dan vrijkomen of zo).Gaat om nitraat/nitriet, maar dat advies word inmiddels niet meer gegeven.
Oké, ik wist niet dat dat tegenwoordig achterhaald is. Sorry TO, negeer mijn postings
Overbodig, was al gezegd door jorina!
anoniem_144586 wijzigde dit bericht op 19-03-2012 11:13
Reden: was al gezegd
% gewijzigd
Achterhaald inderdaad, en het advies dat je diepvriesspinazie niet opnieuw kan invriezen na bereiding klopt ook niet.

Gewoon invriezen. Maar ik zou de pasta niet invriezen, dat is niet zo lekker meer als je het ontdooit en je hebt zo nieuwe gekookt.
Zeg maar Spijker.
quote:sandt schreef op 19 maart 2012 @ 11:05:

Zelf vries ik alleen pasta saus in. Pasta heb je namelijk zo gekookt en ik vind het in de vriezer te papperig worden. Gebruik je verse spinazie of diepvries? In het geval van diepvries kun je het niet opnieuw invriezen.Het is ooit vers ingevroren. Als je het dan gaat bereiden, kun je het eenmalig wel opnieuw invriezen (voor zover ik weet). Het gaat om het opwarmen, wat eveneens eenmalig mag, maar niet twee keer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven