Augustus 2012 deel 3!

28-02-2012 16:34 2468 berichten
En in een rap tempo zijn we aanbeland bij inmiddels alweer deel 3!!

Hier gaan we gewoon op de zelfde voet verder en kletsen we over onze babies in de maak met als uitgerekende datum in/rond augustus 2012

Hoe het allemaal begon!

Augustus deel 2!

NaamLeeftijdUitgerekende datumKindjeBijzonderhedensnoezepoes29 jaar28 juli3eSURPRISE!nicole12331 jaar31 juli1eSURPRISE!Dodododo32 jaar31 juli1eSURPRISE!Maatje2832 jaar01 augustus1eBOY!16-04; gynZoete36 jaar01 augustus1e BOY!kroos33 jaar01 augustus1eBOY!1982Juutje29 jaar01 augustus1e BOY!jolandaelmo34 jaar04 augustus2eSURPRISE!Kwimmie33 jaar04 augustus2eBOY!matan42 jaar04 augustus1eGIRL!lizliz28 jaar07 augustus1eBOY! mellanie198625 jaar09 augustus2e BOY! rijstkorrel38 jaar10 augustus2eGIRL!27-03; 20-weken echotoetje8923 jaar12 augustus1eSURPRISE! 29-03; 20-weken echoChryssa30 jaar13 augustus2e klopt!31-03; GYN, 06-04; 20-weken echobubblezz23 jaar14 augustus1eSURPRISE! 29-03; 20-weken echo 20WEKEN GRENS! Amandine7833 jaar16 augustus4e klopt!orchidee12836 jaar16 augustus3e BOY! 27-03; 20-weken echozivaa31 jaar17 augustus2e SURPRISE!02-04; 20-weken echo Myself8229 jaar17 augustus1e SURPRISE!30-03; 20-weken echo Loisssss31 jaar18 augustus2eLois* klopt! beetjegek32 jaar18 augustus2eBOY!27-03; 20-weken echoannepan24 jaar19 augustus1e klopt!04-04; 20-weken echo, 05-04; KVKrammelkont32 jaar20 augustus3e klopt! 27-03; 20-weken echohellotittyl29 jaar26 augustus2e klopt! Roosje437 jaar27 augustus4e klopt! katalin33 jaar27 augustus3e klopt!martje5531 jaar06 september1eSURPRISE! 19-04; 20-weken echo

De tabel is opgeschoond. Mocht ik je er uitgehaald hebben en wil je er graag weer in, let me know. Liefst vetgedrukt of in hoofdletters.

voor damira, Isis, Marjolein1986, dreamglasses, Caatje42 en suus1303
Alle reacties Link kopieren
@Maatje

Hihihi, apart

Als jij je er maar goed bij voelt!

@Anne

Lekker dagje heb jij voor de boeg. Geniet ervan.

Het was gisteren gezellig bij schoonfamilie. Ik heb een mooie en lieve schoonzus die herhaaldelijk zei dat ik mooi zwanger ben. Puur aan de voorkant. Rijstman zegt het regelmatig maar toch is het fijn het ook van anderen te horen
@ Maat succes bij je echo, ennuh mijn vriend is ook na 3 weken thuis weer aan het werk, blij toe.

Heb net een uitnodiging voor een sollicitatie gekregen, heb per mail laten weten dat ik zwanger ben en of ik dan ook nog welkom ben op het gesprek. Ben benieuwd. Kan het niet verbergen en ik durf niet zomaar aan te komen op dat gesprek zwanger en al.
@ Rijst, we gaan/ moeten zeker nog wel praten. Maar voor nu even rust aan.mijn hoofd. Als hij weg is ga ik het een en ander op papier zetten en hoop dat als hij weer terug is dat we.het er dan over kunnen hebben.

Wat fijn voor je dat je schoonzus ook zei dat je mooi van.voren zwanger bent. Ik zeg...... foto!!!!

@ anne. lekker dagje vandaag! Pas je op voor een.zwamgerschapsmasker?

@beetje, ik ga voor je duimen dat je op gesprek mag.komen!
Ik mag op gesprek komen! spannund!!!
@Beetjegek

Wat goed zeg!! Kijk, men mag je niet discrimineren omdat je zwanger bent maar in praktijk gebeurt het denk ik wel. Echt heel tof voor je!! Wanneer gaat het gesprek plaatsvinden?

@Maatje

Ik hoop echt dat het goed komt tussen jullie. Vooral voor Minimaatje.
Sodemieters meiden wat is er weer veel geschreven.

Yeah Beetje te cool, ik ga voor je duimen.

Heerlijk weekend gehad en nu weer aan het werk met het uitzicht op heerlijk weer eind deze week. I love it.

Zoonlief was ernstig onder de indruk van de vogelpoep op papa z'n auto. En iedereen die voorbij kwam kreeg te horen "gogelpoep papa auto blegh". Alleen had ik geen idee dattie dat woord uberhaupt kende, dus de eerste keer heb ik letterlijk zitten huilen van het lachen. Waar halen ze die dingen soms vandaan.

Hij is gelukkig wel om met z'n broertje, toen we zeiden dattie daar leuk mee kon spelen en voetballen was t goed , maar was wel ff bang gezien zijn ernstige overtuiging van een zusje. Vriendlief had al bedacht om 4 seizoenskaarten te kopen voor ajax, hij ziet t helemaal zitten en gelukkig ben ik gek van voetbal.
@ kwimmie, veel geschreven? Vond het juist erg rustig de afgelopen dagen! Straks dus met het hele gezin naar de voetbal? Hihi!

@ beetje!! Whoehoe! goed hoor!

@rijst, ik hoop het ook. Om maar even de standaard zin van mijn vriend er in te gooien.... komt allemaal wel goed!!
@Kwimmie

Wat een leuk ventje

@Maatje

Ja ja, het komt allemaal goed. Helemaal vanzelf *roltmetogen*. Je zou zo'n vent toch

Maar je bent vanaf morgen weer alleen dus. Ook wel eens lekker. Wanneer komt hij terug?
Hoi allemaal!

@Chryssa: welkom thuis! Ik hoop dat je zoon snel een behoorlijk slaapritme vindt en dat hij niet zo lang ontregeld is als toen jullie in Nederland aankwamen!

@Maatje: veel plezier bij de echo! Fijn dat je weer even lekker het rijk alleen hebt en wat dingen kunt overdenken.

@Rijst: jammer dat de echo verzet is! Door het echobureau of door jullie?

@Kwimmie: grappig van je zoontje. Gelukkig heeft hij wel door dat vogelpoep vies is, stel je voor dat hij het wel interessant zou vinden om er eens lekker met z'n handen aan te gaan zitten!

@Beetje: tof dat je bent uitgenodigd, succes! Slim gedaan dat je van tevoren nog even gemeld hebt dat je zwanger bent. Dan heb je tijdens het gesprek in ieder geval niet de spanning daarover.

@Anne: klinkt heerlijk, geniet van je dagje in de tuin!

@Zivaa: even lekker in de relax-fase blijven he?
@maat misschien trekt hij zelf ook een beetje bij als ie weer wat doet! Stom voorbeeld maar weet nog goed dat mn pa thuis zat van werk en dat deed zijn huneur etc niet te goede! Bah

@beetje cool! Wat voor baan is t? Ben je momenteel werkloos dan haha sorry weet t niet meer!

@rijst FOTO! haha hier ook aan de voorkant van achteren zie je niets! Joepie!

@kwim haha geniaal! Tsja die kleintjes vangen overal wat op!

Iedereen geniet van de dag! Ik ga weer ff puinruimen in huis
@Nicole

De VK had de echo niet in laten plannen bij mijn gyneacoloog. Ik vind dat belangrijk, dus ik heb een nieuwe afspraak laten inplannen.

@Anne

Ik dacht dat jij in de tuin lag

@Foto

Ik ben niet zo iemand die veel foto's maakt. Heb vorig keer met mijn mobiel een foto van mijn buik gemaakt. Ik vond het geen pan. Ben kritisch heur.

We zijn trouwens wel van plan een paar mooie foto's te laten maken door een fotograaf. Als er iemand mooie voorbeelden heeft....graag!
Ik had vanochtend weer een controle bij de VK en volgens mij trek ik het aan ofzo: mijn afspraak stond niet in de agenda. Gelukkig was ze er wel en kon ik dus wel terecht, maar ik had toch gehoopt dit na mijn vorige praktijk achter me gelaten te hebben! En jammer dat er daardoor ook niet echt veel tijd was. Ook had ik nog steeds niet de zwangerschapskaart + folders over cursussen gehad die een andere VK me de vorige keer beloofd had.

Ze voelde zich wel een beetje rot erover dat het allemaal zo fout liep, dus nu heeft ze me aangeboden dat ik nog een keer extra mag langskomen als ik meer door wil praten over hoe om te gaan met de misselijkheid en dat ik een extra pretecho mag (wel een oefensessie door een stagiair) als ik dat wil. Ik weet van beide nog niet of ik het wil, zouden jullie het doen? Ik heb altijd gezegd dat ik alleen medisch noodzakelijke/nuttige echo's wil laten doen, omdat echo's mogelijk onprettig/schadelijk zijn voor de baby, en ik zou ook niet zelf zomaar een pretecho doen, maar ik twijfel nu wel een beetje nu het me zo aangeboden wordt.
de baby doet t nog!! Check gehad, hartje doet het prima, ik een lage bloeddruk en prima bloedwaarden, voor een zwangere dan, ijzer was niet zo hoog, 7,3. Dus toch maar weer ff aan de appelstroop haha.

Begin nu wel veel last van hoofdpijn te krijgen :(, hoop niet dat dat doorzet want bij dochter erg veel last van gehad.

Beetje; wat fijn!! Van harte! Ik vanmorgen ook weer druk aan de soll geweest, maar poe, kan niet veel leuks vinden op moment.

Maatje, heerlijk die rust ff! Inderdaad wel goed denk even afstand, kans op dingen op een rijtje te krijgen. Hoop dat je een goede echo hebt, nu zo'n beetje .

Rijst, wat balen van die echo :(.

Haha, vogelpoep.... Hier is vandaag alles NEE. Gister ook al. Zal die fase wel zijn, zucht.... ;).

Nicole, hoe is ie, lukt het je een beetje te wennen aan je '50%' ziek zijn en thuiswerk-ritme?
sjonge, dat meen je niet Nicole!! Wat is dat daar in die hoek bij jou en rijst???? :( balen hoor!!

Echo, mja, ik zou het in het begin niet zo snel gedaan hebben, een pretecho, nu de baby toch echt al een hele baby is zeg maar, mwah. Wel leuk om die kleine te zien zwemmen.
@Nicole

Dat meen je niet! Om moedeloos van te worden, nietwaar. En je houdt je toch in. Zo iemand moet over een paar maanden voelen hoeveel ontsluiting je hebt. We do not wanna piss her off...

Hoop voor je dat het vanaf nu goed gaat *duimduimduimduim*

En tja, die pretecho. Dat is zo persoonlijk. Wat vindt je man?
@rijst ik vond het toch nog een beetje fripzig hoor, dus nu maar even huishoudnoodzakelijke zaken doen!

@nico ik zou t doen. Jij krijgt bij de vk 3 echos in je zwangerschap. Ik loop bij de gyn en heb al 5 echos gehad! Als t slecht zou zijn zouden ze dat niet doen!

@solliciteren hier ook 2 brieven de deur uit!

@huisarts kom ik net vandaan geen schimmel te bekennen! Gezond doorbloed vagina met veel fluor haha

@ziva fijn dat t allemaal goed is!
@Zivaa: fijn dat ie het nog doet, altijd weer even prettig om te weten he? Testen ze bij jou standaard ook je ijzergehalte? Volgens mij had ze het bij mij vandaag ook eigenlijk moeten testen (op de site staat: bij 20 en 30 weken), maar misschien is ze het vergeten door alle consternatie.

(NB appelstroop/ijzerhoudende dingen wel het beste combineren met vitamine C en niet met calcium hè, dan wordt het beter opgenomen. Dus glaasje sinaasappelsap erbij en geen melk!)

Het ziek-zijn went wel. Ik kan me nog herinneren dat ik toen ik in december voor het eerst hele dagen thuis zat ik het enorm saai vond om de dag door te komen. Daar heb ik nu geen last meer van, ben er wel aan gewend nu. Het 'ritme' wordt verder vooral door m'n lichaam bepaald.
@Anne

Ik vond het al geen bikiniweer. En dan zit je ook nog in het koude noorden
@Zivaa

Fijn dat alles goed is

Niet weer gaan racen he?
@Rijst: ik ben er inmiddels zo aan gewend dat alles fout gaat dat ik er nauwelijks meer boos over kan worden. En ze voelde zich er echt rot over, dat scheelt ook. Bij de vorige praktijk konden er geen excuses vanaf en gingen ze gewoon vrolijk door papa'en, dat was echt veel erger!

Man is aan het werk, dus weet nog niet wat die ervan vindt. Ik ga het uiteraard eerst even overleggen met hem voordat ik een beslissing erover neem. Ik kan evt. ook nog voorstellen dat ik met m'n moeder ga.
@Anne: mooi dat het allemaal goed was volgens de HA. Heb je nog wel tips gekregen om het volume wat meer aan banden te leggen, of is het een kwestie van ermee leren leven?
@nico Nope niets aan te doen! Helaas, maar ben allang blij dat het geen schimmel oid is.

@rijst in bikini? Pfff nee dat is echt veelst te koed hoor haha!

Trouwens die eendebek deed echt wel een beetje pijn hoor nu! Dat heb ik nog nooooit gehad!
@Nicole

Daar heb je geluk mee. Ik kan nog behoorlijk uit mijn panty gaan door dit soort dingen.

Ik heb wel eindelijk de spullen van kraamzorg binnen. Dat is ook weer wat waard.
En weer 14 foto's rijker! Kind lag er zo mooi voor en liet zich zo makkelijk zien dat de gynaecoloog op de foto knop bleef drukken. Ze schrok zelf een.beetje van het aantal foto's Haha! Ik was een dure voor het ziekenhuis.

Zoon was helemaal in orde, geen afwijkingen voor zover ze kon zien.

Ook maar 1 kg aangekomen in 4 weken. Viel me alles mee!

@zivaa, fijn dat alles goed was!

@nicole, wat een.gelul zeg met die vk's. Zou er helemaal gestoord van worden!
@Maatje

14 foto's. Hihihi, een fotoshoot

Word jij standaard gewogen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven