Kind even alleen laten,kan dat?

19-03-2012 21:25 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog geen kinderen, maar ik zit me wel eens te bedenken hoe dat zal zijn. (omdat ik wel een wens heb)

Ik heb bijv. ook een hond, die uitgelaten moet worden.

Maar als je dan de baby mee moet nemen word dat meteen een heel 'gedoe'. (dan heb ik het over even snel eruit en niet over uitgebreid wandelen)

Zijn hier moeders die hun baby even alleen laten in de box of in bed? Als ze bijv. de hond uit laten of bijv. het broertje of zusje even naar school moeten brengen?

Of is dat echt Not Done?!
ieder voor zich maar ik doe het niet.

maar ik heb dan ook geen hond of oudere broers/zussen die naar school moeten
Wat mij betreft is het not done. Wat anderen doen, geen idee, moeten ze zelf weten.
Not done wat mij betreft
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik heb het niet gekund, pas vanaf dat ze 'n jaar of 7-8 was heb ik haar een kwartier / 20 minuten thuis alleen durven laten.

Nu is ze bijna 9 en kan het wel 1 uur maar dat is wel het maximum. Zelf vind ze dat ik me aanstel, ze is heeeuuuss groot genoeg hoor en nee voor niemand doet ze de deur open ook niet als ze denkt de stem te kennen, ze kijkt me nog net niet de deur uit haha.
Als mijn babyfoon het zou halen en ik zicht op huis zou houden zou ik het wel doen ja.
wat dacht je van een kinderwagen?
Alweer dit onderwerp?

Berg je maar TO. Wat mij betreft not done, waarom is het een gedoe om je baby even mee te nemen?
quote:Troeta schreef op 19 maart 2012 @ 21:29:

wat dacht je van een kinderwagen?En dat dus.
als mijn baby in zn bedje slaapt laat ik wel even 10 minuutjes mn hondje uit (hier achter het huis ik ga niet ver weg van huis), anders neem ik m mee. Zoveel gedoe is het niet hoor, hij vindt het juist leuk. Mee in de draagzak of kinderwagen.
Voor mij ook Not Done tulip
Maar ja, ik woon naast het bos. Dus die hond gaat zijn gang maar terwijl ik voor het huis sta.
Hoezo moet TO zich bergen?

En het is inderdaad meer een gedoe dan wanneer je geen kinderen hebt. Maar alles went op een gegeven moment
Vind het trouwens bijzonder dat je het geen gedoe vind om je hond even uit te laten, maar wel om je kind mee te nemen.

Ik zou het voorlopig even alleen bij een hond laten.
Heb het zelf nooit gedaan. De tweede ging gewoon mee als de oudste van school werd gehaald. En dan was het soms wel schipperen met de slaapjes, maar ja, had ze maar harder moeten zwemmen, dan was ze de oudste geweest!
quote:driewieler schreef op 19 maart 2012 @ 21:31:

Hoezo moet TO zich bergen?

En het is inderdaad meer een gedoe dan wanneer je geen kinderen hebt. Maar alles went op een gegeven moment Gebruik de zoekfunctie maar even
Ik heb het zelf nooit gedaan tot nu toe (ze is 1,5), maar heb ook geen hond en de suoermarkt is echt te ver weg. Op dit moment zou ik het zeker niet doen, hooguit even de kliko halen als ze slaapt.

Mijn moeder vertelde me doodleuk dat ze zelf weleens een boodschapje ging doen als ik lag te slapen. Dus tja....er zullen vast geen rampen gebeuren. Maar voor mij voelt het gewoin niet goed.
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 19 maart 2012 @ 21:30:

als mijn baby in zn bedje slaapt laat ik wel even 10 minuutjes mn hondje uit (hier achter het huis ik ga niet ver weg van huis), anders neem ik m mee. Zoveel gedoe is het niet hoor, hij vindt het juist leuk. Mee in de draagzak of kinderwagen.Je kunt een baby toch moeilijk uit zijn/haar bedje halen om de hond voor het slapen gaan even uit te laten. Een korte ronde en in de buurt van het huis moet kunnen. Je ligt tenslotte ook niet de hele nacht bij zijn/haar bedje te waken.
quote:malu3 schreef op 19 maart 2012 @ 21:33:

[...]

Je kunt een baby toch moeilijk uit zijn/haar bedje halen om de hond voor het slapen gaan even uit te laten. Een korte ronde en in de buurt van het huis moet kunnen. Je ligt tenslotte ook niet de hele nacht bij zijn/haar bedje te waken.En dan is het teveel moeite om even een babyfoon en een sleutel bij de buren neer te leggen?
Oh. Helaas, forum mobiel.

Maar was toch al van plan om te gaan slapen nu. Ook een bijkomstigheid van babies. Vroeg slapen zodat je in ieder geval iets slaapt TO. Ook iets om Over na te denken.
Regelmatig gedaan toen mijn nichtjes nog jonger waren.

De oudste ging al naar school, de jongste lag net lekker te slapen als het tijd werd de oudste op te halen. Ja, dan heb ik de jongste echt wel eens lekker laten liggen en de oudste snel opgehaald.

Ik ben een ontaarde tante. En de moeder wist ervan, dus die zal ook wel ontaard zijn dan.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
ik deed het wel, voor max 10 minuten, dus inderdaad even blokje hond of heen en weer naar school. Ik deed het omdat er anders geen rust in de tent was, mijn dochter was nogal een prikkelbaar typje die er echt niet tegenkon als ze per ongeluk in de wandelwagen in slaap viel ofzo.

Maar ik vond het nooit fijn, maar zag soms geen andere optie om de rust en regelmaat er in te kunnen houden.

Nu is ze gelukkig uit de slaapjes ( bijna 3 ) en gaat ze tuurlijk overal mee naar toe
Ik heb het zelf nooit gedaan en nog niet. (Zoon is nu 4 jaar)

Een paar dagen geleden stond ik bij de kassa van de supermarkt. Door het raam zag ik een baby die lag te slapen in de auto, alleen.

De zon scheen op de auto, ik vroeg me af hoe heet het daar binnen was. Geen raampje open. Achter mij stond een vrouw met een peuter. Ze zei tegen haar zoontje: "ah, lief he, zie je truusje, ze ligt lekker te slapen"

Sorry, maar dat kan ik niet begrijpen.
In dat 'gedoe' wordt je vanzelf handig, dat als eerste.

Als je de hond gaat uitlaten/kind naar school brengen/boodschappen doen dan hoeft de baby alleen een jas aan (als het niet warm is) en stop je hem/haar in de kinderwagen, spuugdoekje/tissue in je jaszak en klaar. Dan ga je geen luiertassen en flesjes meeslepen. Als je eenmaal een baby hebt dan vindt je het zelfs leuk om hem/haar even mee uit wandelen te nemen. Zorg gewoon voor een jas die gemakkelijk aan en uit gaat.

Ik ken wel mensen die hun kind even in de box/bed laten/lieten om een ouder kind naar school te brengen, school was/is wel heel dichtbij voor hen hoor, zo'n 200m. verder max. Op een gegeven moment ken je je kind en weet je wel of dat kan, als je dat zelf al wilt. Ikzelf zou het niet doen, maar dat is ook omdat ik er niet eens over na hoef te denken, heb geen hond en school/super is te ver. Maar als ik buiten met de buuv op straat sta te kletsen, dan haal ik echt niet eerst mijn kind uit bed, wel uit de box omdat ie zich daar niet zo lang kan vermaken.
quote:Suze02 schreef op 19 maart 2012 @ 21:29:

Als mijn babyfoon het zou halen en ik zicht op huis zou houden zou ik het wel doen ja.

Ja, zo zou ik het ook doen.

Maar gelukkig heb ik alleen katten.
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven