Hotel Rome

20-03-2012 20:40 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een hotel in Rome,we (2 vrouwen) gaan half mei(vlucht is geboekt) en ik zie door de bomen het bos niet meer.

Heb al wat oude topics doorgespit en ben tot de conclusie gekomen dat we niet vlakbij station Termini moeten zitten als ik het hier zo lees maar waar wel?

Ons budget is niet super hoog maar we zoeken geen hostel en willen graag een eigen badkamer..

Iemand de tip?
Wij hadden een aardige! Niet heel groot of superschoon, maar wel redelijk goedkoop, dichtbij metro en dichtbij de St Pieter en Vaticaan.. Ga even googlen, is al jaren terug...
Nazionale
Ha Dolfje, je kunt kijken bij The Beehive (wel bij Termini,maar wel leuk)

Ik heb zelf vaker een appartement geboekt via Cross Pollinate of Rental in Rome. Zit wel het een en ander tussen wat betaalbaar is.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Camere Corona, zie booking . com

Heel leuk buurtje, ideale ligging.

4 kamers, netjes verzorgd.

Het is geen echt hotel, dwz geen receptie en geen ontbijt en je krijgt gewoon de sleutels mee.

De eigenaren, een jong stel, zijn heel vriendelijk, goed bereikbaar en kunnen je allerlei tips geven.

Zij hebben een jaar geleden de zaak overgenomen en sindsdien zijn op booking.com de beoordelingen geweldig.

Ontbijten in Rome is toch het allerleukst en het allerlekkerst (en goedkoop!) in een koffietentje staand aan de bar met een zoet broodje/croissantje.

Echt een absolute aanrader deze accomodatie, je voelt je heel even een inwoner van Rome!
Hotel Diplomatique, vlakbij centrum, Aan de overkant van de Tiber. Alles op loopafstand en echt een prima en net hotel. Volgens mij ook niet zo heel duur maar het is al een paar jaar geleden.

Ik ben jaloers, alles is zo prachtig daar!!!
Ik kan t niet meer terugvinden in mijn mailbox.. helaas. Ik weet niet wat voor budget je in gedachten had, maar ik zou eens kijken op www.airbnb.com

Als je een beetje zoekt tussen vaticaan en Pantheon, rondom de rivier, dan is bijna alles op loopafstand...Of iets meer naar t oosten..

Bijvoorbeeld:

http://www.airbnb.com/rooms/147381#maps

http://www.airbnb.com/rooms/374306

(heb wel eens geboekt via deze site, is betrouwbaar, ik zou iemand uitzoeken die al referenties heeft)

Krijg helemaal zin om te gaan

(ga nog even tip opzoeken van de meest hemelse ijssalon)
3 coins vlakbij de trevi fontein. Is wel een b&b.

Maar wel erg gezellig en schoon.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Ik ga de andere tips hier trouwens opslaan, leuk leuk!

Ik bedoelde een ijszaak om de hoek bij Pantheon, maar dat stuk heeft geen google Streetview helaas. In ieder geval in een zijstraatje daar, aan de kant waar het plein bij het Pantheon is.. Kun je daar op een trapje je ijsje opeten
(Boekje "100% Rome" is aanrader voor leuke tentjes en handige looproutes om verschillende bezienswaardigheden te combineren)
Giolitti is een van de bekendste ijssalons. Ook goed: San Crispino en Tre Scalini.
Ik zat in Flower Garden Hotel, vond het echt perfect, goed ontbijt (daar waren we naar aanleiding van enkele recensies niet hele zeker van) ruime, schone kamers, eigen badkamer en 24u receptie. Alleen wel vlak bij termini, maar vond ik geen probleem!
En op deze site staan nog leuke tips voor markten, wijken, restaurntjes enz: http://www.rome-nu.nl/
Oh wat veel reacties al,leuk!
quote:jill92 schreef op 20 maart 2012 @ 21:09:

Ik zat in Flower Garden Hotel, vond het echt perfect, goed ontbijt (daar waren we naar aanleiding van enkele recensies niet hele zeker van) ruime, schone kamers, eigen badkamer en 24u receptie. Alleen wel vlak bij termini, maar vond ik geen probleem!Voelde je je wel veilig daar?Ook sávonds?
quote:isisVG schreef op 20 maart 2012 @ 21:03:

(Boekje "100% Rome" is aanrader voor leuke tentjes en handige looproutes om verschillende bezienswaardigheden te combineren)Ik ben fan van de 100% boekjes,in NY en Barcelona ook gebruikt en leuke dingen daardoor gezien en gedaan.
De omgeving rond het Termini-station is de laatste jaren een stuk opgeknapt, dan m.n. aan de kant van de S. Maria Maggiore. De andere kant is wel wat minder.
Nardizzi Americana, Via Firenze

Bij Piazza Republica (niet ver van Termini)

Heel makkelijk de metro te pakken, lopend ook goed te doen.
quote:isisVG schreef op 20 maart 2012 @ 20:57:

Camere Corona, zie booking . com

Heel leuk buurtje, ideale ligging.

4 kamers, netjes verzorgd.

Het is geen echt hotel, dwz geen receptie en geen ontbijt en je krijgt gewoon de sleutels mee.

De eigenaren, een jong stel, zijn heel vriendelijk, goed bereikbaar en kunnen je allerlei tips geven.

Zij hebben een jaar geleden de zaak overgenomen en sindsdien zijn op booking.com de beoordelingen geweldig.

Ontbijten in Rome is toch het allerleukst en het allerlekkerst (en goedkoop!) in een koffietentje staand aan de bar met een zoet broodje/croissantje.

Echt een absolute aanrader deze accomodatie, je voelt je heel even een inwoner van Rome!Ben deze even aan het overleggen met vriendin,ik vind dit er goed uitzien al is het ietsjes duurder dan we gedacht hadden..
quote:jill92 schreef op 20 maart 2012 @ 21:09:

Ik zat in Flower Garden Hotel, vond het echt perfect, goed ontbijt (daar waren we naar aanleiding van enkele recensies niet hele zeker van) ruime, schone kamers, eigen badkamer en 24u receptie. Alleen wel vlak bij termini, maar vond ik geen probleem!Ik ben best wel snel bang, maar heb me daar echt niet onveilig gevoeld! we zaten wel aan de toeristische kant (dat hotel dus). Het enige moment dat ik me onveilig voelde was toen we verdwaald waren om 02.00uur en we aan de ´verkeerde´ kant van termini terecht kwamen en het ons maar niet lukte om erom heen te komen. met verkeerde bedoel ik de rustige kant, en omdat het zo laat was liepen er geen mensen meer op straat maar lagen er wel heel veel zwervers te slapen. Maar zelfs toen we s´nachts door Rome dwaalden voelde ik me niet onveilig (best wel raar nu ik erover nadenk..)
heb geen relevante info,maar rome is zooooooo leuk!!!veel plezier voor diegene die gaan!
Zo hotel camere corona,is geboekt dat sprak ons het meeste aan.

Iedereen bedankt voor de hotel tips en andere tips blijven welkom!

Hoe komen we bv de stad in?in barcelona bv heel simpel bus voor vliegveld naar midden in de stad,is dat daar ook zo makkelijk?
He wat leuk Dolfje!! Het is echt een fijne plek en het buurtje erachter stikt van de leuke lekkere eettentjes en boetiekjes.

En dan die heerlijke koffie overal, ik vond niks heerlijker dan in een koffiebarretje de dag beginnen met een cappucino en een croissantje.

Oh ben stiekem wel jaloers zeg. Wat is Rome toch fantastisch....

Wij zijn toen we aankwamen op het vliegveld met een bustransfer naar het centrum gereden en toen we weer naar huis gingen met de trein vanaf Termini.

Heel veel plezier!
quote:dolfje schreef op 21 maart 2012 @ 08:38:

Hoe komen we bv de stad in?in barcelona bv heel simpel bus voor vliegveld naar midden in de stad,is dat daar ook zo makkelijk?

Ik ga ervan uit dat je met Ryanair vliegt. Dan landt je op het (kleine) vliegveld Ciampino. Je kan daar voor een paar euro een buskaartje kopen voor een transfer met een bus van Terravision naar station Termini.

Je kunt ook met een lijnbus naar Anagnina en vanaf daar (eindpunt metro) naar het centrum met de metro.
quote:infojunk schreef op 21 maart 2012 @ 17:47:

[...]

Ik ga ervan uit dat je met Ryanair vliegt. Dan landt je op het (kleine) vliegveld Ciampino. Je kan daar voor een paar euro een buskaartje kopen voor een transfer met een bus van Terravision naar station Termini.

Je kunt ook met een lijnbus naar Anagnina en vanaf daar (eindpunt metro) naar het centrum met de metro.Ok bedankt,de 2e optie had ik in elk geval gevonden de eerste nog niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven