Geld & Recht alle pijlers

Onvolledige naam op contract

29-02-2012 10:38 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is een contract (een arbeidsovereenkomst in mijn geval) wel geldig als je naam er niet volledig op staat?

Bijvoorbeeld: je heet Gerardus Paulus de Boer (G.P. de Boer), en in de arbeidsovereenkomst sta je alleen met je roepnaam als Geert de Boer (G. de Boer).

Het is echt een kleinigheidje, daarom had ik er in eerste instantie niet op gelet, maar nu maak ik me er toch druk om.
Staat wel jouw eigen handtekening eronder?
Ja, dat wel.
Nee hoor, als het contract wordt uitgevoerd maakt dat niet uit. Met andere woorden, als het duidelijk is dat jij de persoon bent naar wie in het contract wordt verwezen, is het gewoon geldig.

Het is bij mijn weten trouwens niet nodig om de volledige doopnaam in een contract te gebruiken.
Ga in therapie!
Waarom zou het dan niet rechtsgeldig zijn? Je bent toch ook Geert de Boer? Er zou kunnen staan:

G. de Boer

Geert de Boer

Geert P. de Boer

G. P. de Boer

De heer G. P. de Boer

Gerardus Paulus de Boer

Allemaal verschillende benamingen van dezelfde persoon. Staat er verder geen info op het contract? Bijv geboortedatum, BSN, adres?

Nieuwsgierig; waarom maak je je er nu wel druk om?
quote:dubiootje schreef op 29 februari 2012 @ 10:55:

Nee hoor, als het contract wordt uitgevoerd maakt dat niet uit. Met andere woorden, als het duidelijk is dat jij de persoon bent naar wie in het contract wordt verwezen, is het gewoon geldig.

Het is bij mijn weten trouwens niet nodig om de volledige doopnaam in een contract te gebruiken.

Dit.

Ik neem aan dat andere zaken (geboortedatum, BSN, adres) er wel in staan. Dan is het al duidelijk dat jij die persoon bent.
Die is harstikke geldig. Redelijke uitleg van contracten en contractspartijen moeten zich op grond van redelijkheid en billikheid jegens elkaar gedragen. Het is toch duidelijk wie de partijen zijn die in dit contract gebonden willen zijn.
Ik heb hier ook even een vraagje over, met fictieve namen natuurlijk.

Ik heb mijn contract gekregen en daar staat mijn naam met alleen de voorletter van mijn roepnaam + achternaam.

Bv. N. de Boer, en dan is mijn roepnaam Nienke. Mijn officiële naam (zoals in het paspoort) is echter Annechien. Dus ook echt verschillende voorletters...

Vormt het dan ook geen probleem? Opzich wordt uit mijn adres, geboortedatum en achternaam wel duidelijk dat ik het ben, maar echt persoonlijke gegevens zoals BSN of paspoortnummer staan niet in het contract.
Nee, geen probleem. Maar je kunt het natuurlijk even laten aanpassen, mocht je dat prettiger vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven