Gekookt eitje

21-03-2012 18:12 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe heb jij je eitje het liefst?

Ik vind zachtgekookte eieren zo smerig. Ik wordt echt misselijk van dat flubberige geel.

Het liefst kook is ze bijna blauw. Als heb hem wel eens per ongeluk een half uur in de pan laten liggen, toch maar geprobeerd op te eten. Maar het was echt heerlijk!
Juist lekker smeuig dat flubberige geel.
Ik vind hardgekookt dus niet lekker. Ik wil hem medium, eigeel niet helemaal hard, ook niet helemaal zacht.

Mijn schoonmoeder kookt ze zo kort dat zelfs het eiwit niet helemaal gaar is :puke:
Van zachte flubber tot 8 minuten. Blauw vind ik niet lekker hoor. Zachte flubber is lekker met met gekruid zeezout, yummie.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ah gatver Jorina! Dat heb ik 1x gekregen bij iemand, zo smerig. Zelfs vind ik niet te hard, niet te zacht lekker. Net lekker er tussen in dus, wat vaak niet lukt
Zacht gekookt met het wit wel gaar is het lekkerst, en dan op brood uitsplitsen in een boterhamhelft met wit en de andere helft met geel.
Ik zet m'n eitjes exact 12 minuten op met koud water. Dan zijn ze precies hoe ik ze lekker vind: hard-zacht.

Heerlijk met zout en wat komijn.
Alles Tussen 3 tot 8 minuten lust ik.
quote:Taara schreef op 21 maart 2012 @ 18:16:

Ah gatver Jorina! Dat heb ik 1x gekregen bij iemand, zo smerig. Zelfs vind ik niet te hard, niet te zacht lekker. Net lekker er tussen in dus, wat vaak niet luktIk heb zo'n kunstof ei dat van kleur verandert tijdens het koken. Ik moest even uitvogelen hoever 'ie van kleur moest veranderen... maar sindsdien heb ik altijd perfecte eitjes! (Wit hard, geel nog een beetje zacht in het midden).
Heeeerlijk... als het water kookt 5 minuutjes, dan vind ik ze prima. Lekker op een boterham of gewoon tussendoor.
Ik lust echt alleen maar zachtgekookt. Lekker als een bijna honingachtig prutje. Het witte moet wel helemaal hard zijn.
Blauw. Donkerblauw.
quote:marjorette schreef op 21 maart 2012 @ 18:17:

Zacht gekookt met het wit wel gaar is het lekkerst, en dan op brood uitsplitsen in een boterhamhelft met wit en de andere helft met geel.

zo moet mijn ei ook zijn.

Maar niet met die gekke boterham erbij. Gewoon zout erdoor mengen en lepelen!
How do you like your eggs in the morning ?'

I like mine with a kiss.

Boiled of fried

I'm satisfied,

as long as I get my kiss.
Het buitenste eigeel hard en van binnen nog een beetje zacht. Dan vind ik ze het lekkerst.
quote:morrigana schreef op 21 maart 2012 @ 18:30:

How do you like your eggs in the morning ?'

I like mine with a kiss.

Boiled of fried

I'm satisfied,

as long as I get my kiss.

Ah wat lief!

Maar wel met een hoop zout, overigens .
Zacht, lopend zacht geel, hard wit. Ik kook hem zo'n 3 minuten.
ik vind zo'n half ei altijd het lekkerst.
Het liefst halfzacht, met het buitenste randje geel iets harder maar middenin lekker zacht.

Hardgekookt = Drooggekookt. Yugh.
Zacht gekookt! Dat het eiwit net hard is, en het eigeel helemaal zacht. Mmm, heerlijk! En dan gewoon met mijn mond het eigeel eruit zuigen. Jammie.
quote:yezka schreef op 21 maart 2012 @ 18:20:

[...]

Ik heb zo'n kunstof ei dat van kleur verandert tijdens het koken. Ik moest even uitvogelen hoever 'ie van kleur moest veranderen... maar sindsdien heb ik altijd perfecte eitjes! (Wit hard, geel nog een beetje zacht in het midden).Oew, das handig! Waar koop je zo'n ding?
quote:_minny schreef op 21 maart 2012 @ 18:36:

[...]

Oew, das handig! Waar koop je zo'n ding?

Eh... die van mij kwam van zo'n tijdelijke 1-euro-winkel..

Maar ik heb ze ook wel eens in een wat chiquere kookwinkel gezien. (Wel voor iets meer dan een euro ).
Ik houd absoluut niet van rauw ei, dus ook niet een beetje zacht. Gewoon hardgekookt, 10 minuutjes. Dan worden ze ook niet grijs of blauw.
Ik doe ze er in als het water kookt en dan 10 min.. Hard gekookt dus, van een zacht ei wordt ik misselijk!
Internagelaktisch
Ik vind gekookte eieren echt het aller-aller-allersmerigste wat er bestaat! Serieus, ik eet nog liever een rauw ei dan een gekookt ei!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven