Restaurants in Groningen

21-03-2012 20:14 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond mensen,

Ik wou deze zaterdag mijn vriend mee uit eten nemen in de stad Groningen, ja echt Groningen :D

Het Probleem is, ik weet geen goede restaurants met veel vleesgerechten en/of Hollandse gerechten.

Mijn vriend is een echte vleesfanaat.. en best kritisch...

Nou heb ik hem 1 keer meegenomen naar de eerste kamer, dit was geen succes, het was er lawaaierig en druk en het vlees was een beetje aangebrand en hartstikke taai terwijl vriendlief had gevraagd om het rare (rood) te laten bakken. Maarja het was dan ook erg goedkoop.

Dus mijn vraag aan de Groningers hier, goede restaurants met vleesgerechten waarbij je ook meteen een flink stuk krijgt, dus geen klein biefstukje van 100 gram en een gigantisch bord aardappelen maar eerder 250+gram met wat er bij. En dan ook van echte kwaliteit dus lekker mals, sappig en rood van binnen.

De prijs maakt niet uit want centjes heb ik genoeg

Het enige restaurant waar hij tot nog toe helemaal tevreden mee was was alle hens maar dit is in Hoogezand en niet in Groningen dus :(
Goede restaurants zijn wat mij betreft: House of Spice en De zevende Hemel. Leuke, creatieve gerechten (vlees, vis of vega) en niet geschikt voor type wat-de-boer-niet-kent-dat-eet-ik-niet. Qua porties vlees heb ik geen idee, gangen genoeg om helemaal vol te worden. Ik eet zelf vegetarisch, mijn vleesetende vrienden vinden het ook lekker (maar hebben liever goed vlees dan perse veel vlees).
Ik ga veel uit eten en was érg positief verrast over: http://www.eetcafeotensien.nl/diner.php
De groene weyde vind ik erg goed, en sfeervol restaurant.
DInercafé Soestdijk

Bij van Boven

Boccaccio

't Koetshuys

Goudkantoor
...
Hehe bedankt allemaal, ik zal ze eens googelen

Oh en sophiax, hij is zeker het type van wat hij niet kent dat eet hij niet. Maar ik zal toch eens kijken wat er op de menu's staat. Hij heeft trouwens graag goed én veel vlees!
De Kleine Heerlijkheid!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Boccaccio is een sexclub haha! Of is er toch nog een restaurant wat precies zo heet? Nouja heb de site niet kunnen vinden :(
Het is echt een restaurant. Google eens op via vecia groep of op een van hun andere restauranten zoals Louis XV.
Oh ik heb het gevonden haha dankje! Dat is echt een restaurant met gerechten voor mij :D Ga ik zeker nog eens heen maar dan zonder vriend, die heeft liever gewoon een biefstuk met wat friet haha :P Maar hmm zo veel lekkere vis en zeevruchten gerechten!
quote:groninger1990 schreef op 21 maart 2012 @ 21:02:

Oh ik heb het gevonden haha dankje! Dat is echt een restaurant met gerechten voor mij :D Ga ik zeker nog eens heen maar dan zonder vriend, die heeft liever gewoon een biefstuk met wat friet haha :P Maar hmm zo veel lekkere vis en zeevruchten gerechten!Dan kun je ook wel bij vd Valk in Westerbroek gaan zitten.
Ik denk dat het De groene weyde wordt, die heeft ook nog biologisch vlees en dit is vaak stukken fijner
quote:groninger1990 schreef op 21 maart 2012 @ 20:52:

Boccaccio is een sexclub haha! Of is er toch nog een restaurant wat precies zo heet? Nouja heb de site niet kunnen vinden :(Hahaha! Ja die bestaat ook. Maar Boccaccio zit ook in de Steentilstraat, dan wel als restaurant! ;) www.viaromanica.nl
De Ugly Duck is misschien ook wel wat!

Is een eetcafe, met dus veel 'makkelijke' gerechten.

Gezellig, betaalbaar en lekker
De Brandweer, geen poespas wel gezellig.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb laatst met mijn zusje gegeten bij de Branderij. Was erg lekker, leuke en vriendelijke bediening, en er hing een gezellige sfeer.
Oooh De Zevende Hemel, heerlijk en bijzonder. Maar 't is een tijd geleden. We hebben jaren in de buurt v Groningen gewoond, veel uit eten geweest. Er was ook zo'n restaurantje met een wisselend menu, altijd voor hetzelfde bedrag. Kan mij niet meer goed herinneren hoe het heette. Zat vlakbij een parkeer garage en de markt.

Er zat ook ergens in een kelder een rib/steak house. Ook erg leuk.
Optimist tot in de kist!
We gaan in mei voor het eerst in 8 jaar terug naar NL, Groningen here we come!!!!
Optimist tot in de kist!
D'oude Brandweer op het Zuiderdiep is zeker een goede keus: lekker vlees, keus genoeg en 'gewoon' eten. Verder Humphrey's op de Vismarkt, ook goed en veel. De Tweede Kamer zou je ook kunnen proberen (nieuw en bij de parkeergarage aan het Damsterdiep): goed 'rare' en vers vlees. De Groene Weyde is heerlijk en gezellig. De hoeveelheid zit daar echter vooral in de bijgerechten en niet in het vlees. Wel 100% bio inderdaad!
Humphreys dat was 'm! Zo vaak geweest, kinderen nog klein, ik zie me nog zitten met onze eerste mobiele phone, oppas thuis "je kunt ons bellen als er iets is", wow, lang lang geleden.....
Optimist tot in de kist!
Hemingway's Cuba is ook een goed en gezellig restaurant.
Er zijn hier afgelopen jaar ongeveer 5 topics over geopend, dus je zou ook binnen het Vivaforum kunnen zoeken. Wat je mij op elk van die topics zult zien aanraden is:

Bacchus Bistro

Eet ze
Later is nu
Het zwarte schaap!
quote:groninger1990 schreef op 21 maart 2012 @ 21:08:

Ik denk dat het De groene weyde wordt, die heeft ook nog biologisch vlees en dit is vaak stukken fijner Enjoy!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven