Lijf & Lijn alle pijlers

We kunnen het!!

08-08-2007 10:28 2778 berichten
Alle reacties Link kopieren

Lieve mede-afvallers

laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!

Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.

Dan maar een dag later op streefgewicht

Later is nu
Tuurlijk Meis, maar dat past niet allemaal. Mijn fietstassen zijn te klein. En als ik grotere fietstassen koop, dan kan het achterzitje niet meer op mijn fiets.
Nee, trouwens, ben nog niet bij de huisarts geweest. Durf niet, wil niet, baal gewoon. Ofzo.
Hm, ik was alweer bijna vergeten dat het woensdag is. Misschien probeer ik het te verdringen. Anyway, kleren allemaal weer uitgetrokken en op de weegschaal gestapt: 86,0 Ik ga maar alvast een dikkewijvenbloemetjesjurk bestellen bij de Wehkamp, als ik zo doorga weeg ik over een jaar 150 kilo ofzo.

Zo naar de sportschool...
Aaah balen Meave

Ik weet wel waarom je niet naar de huisarts wil. Je bent bang dat je verteld wordt, dat het allemaal ligt aan je eigen gebrek aan doorzettingsvermogen. Dat je jezelf gewoon voor de gek houdt, dat je faalt. Heb ik gelijk? Maar als het daar nou eens niet aan ligt? En wat áls het daaraan ligt? Misschien toch wel prettig een keertje (weer?) professionele hulp van een dietiste, een echte stok achter de deur, die je ook anderszins kan helpen, misschien?

Hulp geven is makkelijker dan hulp vragen

Mijn weegschaal leek vanmorgen steeds op de 71.7 te blijven hangen, om dan toch door te schieten naar de 72.2. En dan vind ik eigenlijk dat ik niet mag klagen, want ik zit weer in de 'ik vreet wel en beweeg niet, lekker puh' modus Soms lijkt het wel dat ik puber naar mezelf toe.

Dreamer is trouwens de 28e jarig

En hoewel ik ietsje ouder word dan 26, voel ik me dat nog wel. Ben tenminste alweer ouderwets blij en opgewonden, want... IK KRIJG CADEAUTJES

Later is nu
Huh, Meave over een jaar 150 kilo, als je dat lukt, dan eet ik mijn schoenen op!

Tuurlijk gebeurd dat niet meid! Echt echt echt echt niet!

Ik snap dat de drempel huisarts huge is. Mss het via een wat anoniemere weg proberen?

Hé getver vind het helemaal kuttig voor je.

Ik weet niet wat ik moet zeggen. Het lijkt toch allemaal zo useless....

Wilde toch nog even kwijt dat ik je ondanks je onzekerheid over je gewicht, een prachtige, mooie en lieve vrouw vindt. En dat meen ik!!

Aha 28 maart dus Dreamer, en dan wordt je 27 dus? Ja een mens kan zich vergissen hoor

Geef je nog een feesje?

Als je taart hebt, dan kom ik, anders niet
quote:dreamer schreef op 05 maart 2008 @ 10:12:

Hulp geven is makkelijker dan hulp vragen

En dat is de waarheid als een koe.

Anyway, hier dan ook maar weer mijn resultaat..76.0 kg. Pfff het schiet ook hier niets op!
quote:Zoyla schreef op 05 maart 2008 @ 14:09:

Ik snap dat de drempel huisarts huge is. Mss het via een wat anoniemere weg proberen?

In de biechtstoel?

Je bent lief. Trouwens.
Gister wel een goede dag.

O: 2 crackers met eh.... weet ik niet meer. Niet al te mager in elk geval.

T: banaan, 2 liga

L: 4 br, pindakaas en chocohagel

T: 4 snack a jacks kaas

A: spaghetti, yoghurt met chococruesli
meiden, ik doe efkes niet mee. Momenteel heb ik nogal veel aan mijn kop thuis en trek het even niet om echt in de lijnmodus te gaan. Ik doe mijn best gezond te eten, ben voorzichtig weer begonnen met hardlopen (knie lijkt het weer te doen!), maar kan er niet volledig voor gaan. Om nou te voorkomen dat ik me continue schuldig voel doorhier niet geweest te zijn, me niet te hebben gewogen en misschien soms toch over de schreef te gaan qua eten, gun ik mezelf even rust. Hopelijk eindigt dat niet in +10 kilo, maar dat denk ik niet. Ben er vast gauw weer!

nooit schuldig voelen over hier tijdje niet te zien zijn!

Zoy, ik vier het waarschijnlijk een week eerder (paasdagen) omdat ik het weekend van mijn verjaardag met mijn ouders en zus vier (zus is dan immers ook jarig) Kan mooi halverwege, hoeven zus en ik niet de hele afstand af te leggen, reistechnisch gewijs. En tuurlijk is er dan taart. Gezonde worteltjestaart, speciaal voor jou!

(verder gok ik zo op monchou en yoghurttaart, alsmede mokka )
Later is nu
Gewicht minder belangrijk dan conditie

Regelmatig sporten en een goede conditie zijn belangrijker dan op je gewicht letten. Dunne mensen die niet sporten hebben net zo'n grote kans om te overlijden als mensen met overgewicht. Je BMI, vetpercentage en middelomtrek worden steeds vaker gebruikt om je gezondheid te meten. Als deze te hoog zijn wordt je dan ook aangeraden om af te vallen. Gewicht blijkt nu minder belangrijk dan gedacht, maar toch is afvallen geen slecht advies. Een goede algehele conditie door regelmatig te sporten is namelijk het belangrijkst.

Mensen die regelmatig sporten hebben ongeacht hun gewicht een kleinere kans om te overlijden. De onderzoekers vertellen in het Journal of the American Medical Association dat het verschil in sterftekans tussen dikke fitte en dunne onfitte mensen tot wel 50 procent kan oplopen.

De laatste jaren is er steeds meer nadruk op je gewicht komen te liggen. Maar beweging is volgens de onderzoekers belangrijker. Elke dag een half uurtje stevig wandelen, is al genoeg. Dit is gebleken uit een studie waarbij ruim 2600 mensen twaalf jaar zijn gevolgd. Alle deelnemers waren boven de 60 jaar.

Bron: www.nu.nl

Dit haalde ik dan weer van Santé-online. Ikzelf vind het wel een positief bericht... met m'n conditie en met bewegen ben ik altijd wel bezig, gezond eten wil niet altijd lukken, tenslotte
Later is nu
in reactie op voorgaande post heb ik vandaag ook maar niet gelijnd maar wel gerend, ha! En gefietst, en gewandeld.

En tijdens mijn renrondje bedacht ik me dat ik misschien maar eens niet moest lijnen, maar gewoon niet meer moest snoepen. Ehhmm, en toen ik thuis kwam bedacht ik me dat ik wel erg veel zin had in een paaseitje...

nouja...als ik eerst maar weer eens regelmatig ga rennen, dan is de helft al gewonnen...
Nouja, als ik zie dat je gerend, gefietst en gewandeld hebt, dan kan één eitje er toch écht wel af hoor!

Heb je ook problemen met regelmatig rennen door het slechte weer?
Later is nu
Nee dat komt niet door slecht weer, ik heb andere werktijden en mijn kind andere slaaptijden en op de een of andere manier kom ik gewoon niet meer aan rennen toe... ik moet het er weer helemaal opnieuw inpassen zeg maar...

(en als het nou bij 1 eitje was gebleven...)
Ik heb vanmiddag heerlijk met de kinderen gewandeld. Reeën van dichtbij gezien! En als beloning een lekker stuk paasstol gehad, na het eten
Later is nu
Het gaat hier nog steeds niet geweldig, maar wel beter dan vorige week. Ik houd moed.
Kweeniehoor... 87+ vanmorgen.
Overigens op een stuk of twaalf engelse dropjes na overigens een prima dag vandaag. Oh nee, collega was jarig, ook taart gegeten.
Was ik ook weer eens.

Hier gaat het eindelijk een beetje beter... 93,6.

Wel een last van mijn schouders nu ons "oude" huis sinds een week echt niet meer van ons is, we leven nu alleen nog een beetje tussen de dozen. Ach kan me nu gaan voorbereiden op de volgende stap, het huis verbouwen.
Hoooi Monser

Zeg Meave, mss ben je wel zwanger

Dat je daarom ff wat aankomt nu. Je eet verder hardstikke goed voor wat ik zo lees...

Hier gaat het eten ruk. Te veel chocola, te veel taart, te onregelmatig. En mijn menstruatie komt weer eens niet op gang.

*(&&*^%^%#%$%%&^&*

Gewicht weet ik niet, boeit me ook niet.

XXX
is er iemand hier toevallig geinteresseerd in een kortingsbon voor de weight watchers?
Nee dankje

ik heb vergeten me te wegen

Ik weet ut, ik zou me niet meer wegen, maar vanmorgen ben ik het vergeten
Later is nu
Als deze stilte betekent dat jullie net zo goed gaan als ik, dan is het goed mis!!!

Ik ben mezelf echt spuugzat, ik dij compleet uit en word met de dag bozer op mezelf omdat ik me zo laat gaan. Ik hoop maar dat ik binnen afzienbare tijd zo genoeg motivatie verzamel om nu eens echt vol te houden... het komt eraan denk ik...
Nou, eigenlijk gaat het hier op zich wel aardig de laatste paar dagen. Gister een verjaardag en MacDonalds, dus dat was calorietechnisch minder, maar het goede (of betere) gevoel is er wel nog. Dus vandaag weer normaal doen. Ik heb zelfs de aardappels al geschild voor vanavond. (We eten zuurkoolstampot).

Maar ik ken het gevoel Meis.

Ik schaam me er ook voor eigenlijk. Dat ik niet in staat ben het (bijna) goede gewicht van vorig jaar vast te houden. Heeeeel even woog ik bijna genoeg voor een gezond bmi...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven