De Wet van Martin

12-03-2012 15:37 2052 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sommigen van jullie kennen misschien de Wet van Wuiles. Maar er is ook een Wet van Martin.

Een heel simpele poll: Als het in een bepaald topic gaat over de Wet van Martin, weet je dan wat daarmee wordt bedoeld of heb je geen clue waar het over gaat?

(Mochten er spoilers komen in dit topic, beantwoord de vraag dan als "Wist je wat de wet van Martin was voor het openen van dit topic?")

Edit: de vraag is dus niet of je de Wet van Martin onderschrijft of dat je het onzin vindt. De vraag is puur en alleen of je weet wat ermee bedoeld wordt.

Edit 2: De wet van Martin staat nu dus in mijn motto. "Als je als vrouw een vaste relatie wilt, dan minimaal de eerste maand geen seks". Ging het tot nu toe over de vraag of je wist wat met de Wet van Martin bedoeld werd, vanaf nu kan er ook worden gediscussieerd over de inhoud van de wet. Ben je het ermee eens of niet?

Weet je wat wordt bedoeld met de Wet van Martin?

Totaal aantal stemmen: 178

Ja (13%)
Nee (87%)
Begrijpend lezen is ook niet altijd even makkelijk.

Nee, geen lening mogelijk. Het is één van die drie opties die ik schets.

Ik heb geen geld nodig om van start te gaan. Maar heb wel geld nodig om van te leven. Dat is vooral het punt eigenlijk.
Wil je nou mogelijk hulp van me of niet?

Zo ja, dan zul je toch echt wat communicatiever moeten worden, want ik ga niet bidden en smeken of je alsjeblieft wat meer wilt vertellen.
Ik vertel je zoveel je wilt weten, maar of ik single ben is niet van belang. Het is misschien wel 's handig als je je ook eens verdiept in andermans topics.

Maar goed, dat gezegd hebbende: Ik heb een uitkering van de gemeente en kan dus niet zomaar starten. Ook vanwege mijn gezondheid (ook elders hier en daar te lezen) is dat dan problematisch blijkt. En dat hoorde ik dus dinsdag.
Je kunt als uitkeringsgerechtigde wel voor een paar uur bij een werkgever werken, indien mogelijk. Maar je kunt helaas niet voor een paar uur je eigen bedrijfje te hebben. Er is geen regeling waarbij ze dat dan voor een deel opvangen. Dus het komt erop neer dat ze reclame maken om ZZP'er te worden, maar in de praktijk blijkt dat een wassen neus. En daar zat 'm de frustratie dinsdag. Snap je.
Molly, ik weet niet wat voor je wilt beginnen. Maar volgens mij mag je wel een stichting beginnen?
quote:martin81 schreef op 23 maart 2012 @ 23:31:

Zo ja, dan zul je toch echt wat communicatiever moeten worden, want ik ga niet bidden en smeken of je alsjeblieft wat meer wilt vertellen.

Over communicatiever worden gesproken, er staan nog steeds prangende vragen open op je vertrektopic..

Als je hulpwilt bij je missie dan zul je toch echt meer inhoudelijk op zaken in moeten gaan.

Topics over Madonna (je richtte je toch juist op viva om de jongere vrouwen) doen niet vermoeden dat je hier zit voor een hoger doel.

Ben je niet bang dat ze bij de volgende vergadering je toekomstig verweg zijnd voorzitterschap in twijfel gaan trekken?
Goedemorgen allemaal!

Molly, lekker dubbel en frustrerend allemaal, belachelijk die non-regeling. Is er iemand die niet meer persé afhankelijk wil zijn van een uitkering, wordt het vrolijk ontmoedigd

Zou de KvK niks voor je kunnen betekenen? Die verstrekken subsidies voor startende ondernemers. Hoe het precies zit weet ik niet maar daarover is info te vinden op hun site.
Ik dacht dat Martin was weggepolled?
quote:emaille schreef op 24 maart 2012 @ 10:37:

Ik dacht dat Martin was weggepolled?Nee, was loos alarm.
Ik heb juist 236 expliciete steunbetuigingen gekregen. Het sterkste mandaat uit de geschiedenis van het viva-forum.
Huh? Welke dan? Wat tel jij?
Nee, ik reageer gewoon niet.
quote:martin81 schreef op 24 maart 2012 @ 11:07:

Ik heb juist 236 expliciete steunbetuigingen gekregen. Het sterkste mandaat uit de geschiedenis van het viva-forum.

Ah. Op dezelfde plek als die duizenden vragen die je elke dag krijgt zeker.

Amazing hoe je zo'n poll weer naar je eigen hand probeert te zetten. De cijfers liegen niet Martin. Zou jij toch moeten weten.
Martin, je weet het wel weer in je eigen voordeel uit te leggen zeg. 56% "oprot" stemmen is volgens mij altijd nog een meerderheid.

Van mij kun je blijven hoor, je zit mij niet in de weg. Maar zoals jij het weet om te draaien, had je die poll ook niet hoeven houden.

Nou, aan de slag dan met al deze zieltjes!

Graag even beantwoording van deze vragen hieronder en de nog openstaande op het vertrektopic.

quote:martin81 schreef op 23 maart 2012 @ 23:31:

Over communicatiever worden gesproken, er staan nog steeds prangende vragen open op je vertrektopic..

Als je hulpwilt bij je missie dan zul je toch echt meer inhoudelijk op zaken in moeten gaan.

Topics over Madonna (je richtte je toch juist op viva om de jongere vrouwen) doen niet vermoeden dat je hier zit voor een hoger doel.

Ben je niet bang dat ze bij de volgende vergadering je toekomstig verweg zijnd voorzitterschap in twijfel gaan trekken?
Een van die steunbetuigingen waar jij zo blij mee bent en reden voor je is mij fantastastisch te noemen luidde: nee, want je kan iemand ook negeren.

In jouw optiek ben ik ook steunbetuiger van Geert Wilders, want die negeer ik ook.

Begrijp je nu dat je die nee niet als steunbetuiging kunt uitleggen? Sterker nog, dat dat eigenlijk wel heel erg dom is om dat te doen?
Hallo meiden (met nadruk op de betekenis van dat woord m.b.t. het geslacht, want kerels zie ik er niet tussen staan na mijn laatste bericht).

@Grobs: KvK, die verwijzen me terug naar de Sociale Dienst, daar moet de regeling immers getroffen worden.

@Missy: Stichting, ik voldoe niet aan de voorwaarden hiervoor.

@Martin: oh, nee toch niet, die had niet meer gereageerd.
Off-topic:

Ik heb niet verder gelezen dan een van je laatste berichten, Molly, maar je zegt dat je gezondheidsklachten hebt en daarmee in de bijstand zit. Krijg je ook deels een WAO- of WIA-uitkering? Want er zijn mogelijkheden (in het kader van re-integratie) om een deel financiering via het UWV te krijgen. Wellicht dat je daarmee een constructie kunt bedenken waar ook je gemeente achter staat?...
Expliciete steunbetuigingen? In welke wereld leef jij?
Ach, is dit topic nog niet verdwenen? Hallootjes allemaal! Ik was al helemaal opgerot naar het oprottopic...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Off-topic:

Molly, wat gebeurt er als je stug doorgaat en zaken probeert af te dwingen? Heb je een solide ondernemingsplan die je je consulent of het zelfstandigenloket onder de neus kunt duwen? Ken je iemand die goede websites bouwt? Presenteer jezelf met plan, website én (prototype)visitekaartjes om op te vallen! Maak ze gek met je doorzettingsvermogen en laat ze zien dat je een ondernemer bent! Stel je ook op als potentiëel zakencontact bij je gemeente als dat mogelijk is w.b. de dienst die je wilt aanbieden. Er zijn altijd wellicht mogelijkheden, maar dan moet je echt tot het gaatje gaan. (Ik suggereer niet dat je dat niet al hebt gedaan trouwens!)

Dat kan zo zijn, vriend maar jij komt pas net kijken hier hè.

De forum geschiedenis is een beetje langer dan jij denkt.

Wij waren hier al 'een poosje' bezig voor jij kwam kijken.

Dus ik durf wel te stellen dat anderen hier heel wat meer steunbetuigingen hebben gehad bij veel meer prangende zaken dan jouw polletje om aandacht. En zij hadden er niet eens een poll voor nodig, kun je nagaan.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Is ie er nog?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ligeia, heb geen WAO, daarvoor was ik 'te goed'. Maar ik heb via de gemeente ook een keuring gehad en heb geen sollicitatie-/arbeidsplicht. Ik kan ook niet op commando werken zeg maar, val te vaak uit vanwege pijn of moet op tijd mijn rust nemen. En daar kan een werkgever niet op bouwen. Mijn eigen bedrijf zou betekenen: mijn eigen tijd indelen en vanuit een 'luie stoel' (letterlijk, want wil een praktijk voor mensen met angststoornissen, en dat kan vanuit rustende houding).

Afdwingen gaat niet helaas, ik heb goedkeuring nodig van de SD. Heeft te maken met dat je je uitkering anders kwijt bent als je op een andere wijze geld verdient. Er is wel een regeling dat je bij een werkgever kunt werken en dat je dan aangevuld wordt vanuit de bijstand. Maar je kunt niet je eigen bedrijf deels runnen en dan aanvulling krijgen. Want ze redeneren dan: je maakt dan kosten die méér zullen zijn dan wat je binnenbrengt. Fulltime een eigen bedrijf zal ik dus ook niet kunnen, maar ik had gedacht (hoe dom) dat ik een paar uur voor mezelf zou kunnen werken, en dat de SD dan per maand zou kijken wat ik als aanvulling nodig had.

Op die manier kan ik misschien toch een beetje groeien, ben ik tenminste voor een déél zelfvoorzienend bezig én help ik er anderen mee, ben dan dus maatschappelijk bezig. Maar helaas....

Ik heb al een website (niet online, want dat mag nog niet), heb een compleet ondernemingsplan, heb ontzettend veel doorzettingsvermogen en ben enorm enthousiast, maar.... dat telt dus niet. Ik hóef niet eens enthousiast te doen, ik hoef niet eens een goed product (dienst in mijn geval) te hebben. Want het gaat de SD alleen maar om de cijfers: wat kost het en wat kan ik opleveren.

Diverse lieve mensen om me heen (paar van het forum en familie) zijn nu bezig voor mij om de kosten e.d. (gunstig!) in kaart te brengen. En daarmee kan ik over twee weken terug naar de SD.

Dus wat betreft 'er zijn altijd mogelijkheiden': zoals ik eerder schreef (als grap naar Martin), heb ik daar een partner voor nodig (zodat ik niet afhankelijk ben van mijn inkomen), of eigen vermogen, of een goede gezondheid.

En ik kan zonder die drie prima leven, ben gelukkig. Maar het maakt het wel heel moeilijk om bovenstaande gerealiseerd te krijgen. Volg je het een beetje? Spring misschien van de hak op de tak, hoofd zit een beetje vol momenteel.

Ik heb juist 236 expliciete steunbetuigingen gekregen. Het sterkste mandaat uit de geschiedenis van het viva-forum.Pffff...gaáááp!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven