De Wet van Martin

12-03-2012 15:37 2052 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sommigen van jullie kennen misschien de Wet van Wuiles. Maar er is ook een Wet van Martin.

Een heel simpele poll: Als het in een bepaald topic gaat over de Wet van Martin, weet je dan wat daarmee wordt bedoeld of heb je geen clue waar het over gaat?

(Mochten er spoilers komen in dit topic, beantwoord de vraag dan als "Wist je wat de wet van Martin was voor het openen van dit topic?")

Edit: de vraag is dus niet of je de Wet van Martin onderschrijft of dat je het onzin vindt. De vraag is puur en alleen of je weet wat ermee bedoeld wordt.

Edit 2: De wet van Martin staat nu dus in mijn motto. "Als je als vrouw een vaste relatie wilt, dan minimaal de eerste maand geen seks". Ging het tot nu toe over de vraag of je wist wat met de Wet van Martin bedoeld werd, vanaf nu kan er ook worden gediscussieerd over de inhoud van de wet. Ben je het ermee eens of niet?

Weet je wat wordt bedoeld met de Wet van Martin?

Totaal aantal stemmen: 178

Ja (13%)
Nee (87%)
@Molly: ik ben dan wel geen Ligeia, maar ik volg je prima . Wat een frustrerende rigide regelneven heb je hier toch rondlopen, bah. Misschien ben ik mosterd, maar heb je je licht al opgestoken bij de KvK?
quote:martin81 schreef op 24 maart 2012 @ 11:07:

Ik heb juist 236 expliciete steunbetuigingen gekregen. Het sterkste mandaat uit de geschiedenis van het viva-forum.Martin, voor de laatste keer: ik steun je niet, ik gedoog je. Omdat ik van mening ben dat arrogante kwasten met een blinde vlek voor statistiek en methodiek ook recht van bestaan hebben, zowel in RL als op een forum. Dus maak van die 236 maar alvast 235, maar ik vrees dat je er nog veel meer vanaf kunt trekken.
quote:martin81 schreef op 24 maart 2012 @ 11:07:

Ik heb juist 236 expliciete steunbetuigingen gekregen. Het sterkste mandaat uit de geschiedenis van het viva-forum.Doe je ook aan geschiedvervalsing? Mits jij de hele geschiedenis van het VF kent natuurlijk.
Soepje: beetje mosterd ben je wel. KvK kan op dit moment niets betekenen (alleen voor eventueel een workshop voor het één of ander). Heeft te maken met de regelingen van de gemeente (BBZ-regeling).
En als iemand anders nu 'directeur/eigenaar' van je bedrijfje word en jij de enige werknemer?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik snap 'em helemaal, Molly!

De SD kijkt inderdaad naar hoe snel ze van je af kunnen zijn. Je hebt de SD ook duidelijk gemaakt dat wanneer ze de huidige situatie in stand houden jij ze nog veel meer gaat kosten? (Als je het nog niet hebt gedaan, vraag langdurigheidstoeslag aan over de afgelopen jaren!) Hebben ze dat wel afgewogen? Jij bent namelijk onbemiddelbaar voor regulier werk, dus als zij geen gokje wagen, kost je op termijn veel meer...
Ik doelde overigens ook op de BBZ-regeling in mijn eerdere bericht...
Ik vind MArtin een heel tragisch figuur.... fictief of niet? Who cares!
quote:dedeurkruk wrote on 24 March 2012 @ 17:48:

Ik vind MArtin een heel tragisch figuur.... fictief of niet? Who cares!You do, apparently...
Ik bedoel, dat het niet uitmaakt of hij fictief is of niet.
quote:Ligeia schreef op 24 maart 2012 @ 17:42:

Ik snap 'em helemaal, Molly!

De SD kijkt inderdaad naar hoe snel ze van je af kunnen zijn. Je hebt de SD ook duidelijk gemaakt dat wanneer ze de huidige situatie in stand houden jij ze nog veel meer gaat kosten? (Als je het nog niet hebt gedaan, vraag langdurigheidstoeslag aan over de afgelopen jaren!) Hebben ze dat wel afgewogen? Jij bent namelijk onbemiddelbaar voor regulier werk, dus als zij geen gokje wagen, kost je op termijn veel meer...

Heb ik inderdaad meerdere malen gezegd: ik kost nu meer dan wanneer jullie het proberen. Niet geschoten is altijd mis. Maar ik moet eerst e.e.a. goed kunnen onderbouwen. Hoop dat met dat schema waar ik (en anderen) nu mee bezig gaat lukken. Maar vooralsnog is dat niet hetgeen wat hen motiveert om mij hierin te helpen. En ze redeneren eigenlijk ook: we komen niet van Molly af, die zien ook wel dat het verder niet haalbaar is. En ik ben wel zo reëel dat dit misschien ook niet helemáál zal lukken, maar een déél zou toch al schelen denk ik dan.

Langdurigheidstoeslag zit ik nog niet aan. Maar dat houd ik zeker in mijn achterhoofd. Dank je.

Hasse, een ander directeur/eigenaar. Dus je bedoelt dat iemand op papier mijn bedrijf runt. En ik in dienst ben daarvan? Hmm... daar moet ik even over nadenken. Kost het die ander dan geld (met belasting enzo)? Zou je dit kunnen toelichten, want misschien is het dan wel iets. Alleen vat ik 'm nu nog niet helemaal geloof ik.
quote:Ligeia schreef op 24 maart 2012 @ 17:43:

Ik doelde overigens ook op de BBZ-regeling in mijn eerdere bericht...En nou weet ik weer niet welk bericht, haha. Je bedoelt die over tot het gaatje gaan?
quote:molly74 schreef op 24 maart 2012 @ 19:54:

[...]

Heb ik inderdaad meerdere malen gezegd: ik kost nu meer dan wanneer jullie het proberen. Niet geschoten is altijd mis. Maar ik moet eerst e.e.a. goed kunnen onderbouwen. Hoop dat met dat schema waar ik (en anderen) nu mee bezig gaat lukken. Maar vooralsnog is dat niet hetgeen wat hen motiveert om mij hierin te helpen. En ze redeneren eigenlijk ook: we komen niet van Molly af, die zien ook wel dat het verder niet haalbaar is. En ik ben wel zo reëel dat dit misschien ook niet helemáál zal lukken, maar een déél zou toch al schelen denk ik dan.

Langdurigheidstoeslag zit ik nog niet aan. Maar dat houd ik zeker in mijn achterhoofd. Dank je.

Hasse, een ander directeur/eigenaar. Dus je bedoelt dat iemand op papier mijn bedrijf runt. En ik in dienst ben daarvan? Hmm... daar moet ik even over nadenken. Kost het die ander dan geld (met belasting enzo)? Zou je dit kunnen toelichten, want misschien is het dan wel iets. Alleen vat ik 'm nu nog niet helemaal geloof ik.Ik zal zo Hasseman even lief aankijken (die staat nu te douchen), maar als het je lukt (money-wise) om een bv op te richten, dan zou het geen probleem moeten zijn, denk ik... Ga zo wel naar mijn Party at the Top op the World, dus misschien komt het antwoord morgen pas....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Tip van Hasseman: investeer in een financieel adviseur... Het is namelijk mogelijk, deze constructie, maar gaat de 'directeur' wel geld kosten als er winst gemaakt word....
Dank je Hasse, zal het meenemen in het SD-gesprek. Misschien dat zij dan meer info kunnen verstrekken.

Trusten alvast!
quote:molly74 schreef op 24 maart 2012 @ 22:43:

Dank je Hasse, zal het meenemen in het SD-gesprek. Misschien dat zij dan meer info kunnen verstrekken.

Trusten alvast! En ik denk maar de hele tijd dat jullie het over mij hebben
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Oh, op die manier, haha, moest even twee keer lezen. Ik snapte al niet wat je bedoelde SD!
quote:molly74 schreef op 24 maart 2012 @ 22:57:

Oh, op die manier, haha, moest even twee keer lezen. Ik snapte al niet wat je bedoelde SD!

Tsssssssssss, nou het is overduidelijk dat jij geen fan van me bent

Bij mij op de fanclubdag noemt iedereen me zo!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 24 maart 2012 @ 22:59:

[...]

Tsssssssssss, nou het is overduidelijk dat jij geen fan van me bent

Bij mij op de fanclubdag noemt iedereen me zo! Bij jóu op de fanclubdag?? Tja, ik zat in een andere fanclubdag, kan niet overal tegelijk zijn hè. Anders krijg ik daar scheve ogen. Wanneer is de volgende, dan kom ik alsnog e.e.a. goedmaken.
Molly, wat een gedoe allemaal, en dat alleen maar omdat je zelfstandig wilt zijn. Hoe dúrf je! Men hanteert hier in Nederland duidelijk een ontmoedigingsbeleid op dat gebied, daar snap ik echt helemaal niks van. Maak me er zelfs een beetje plaatsvervangend boos om.

Ik hoop dat al die mensen die nu voor je aan het spitten zijn iets voor je kunnen betekenen. Dat gun ik je zo erg!
Boos maar lekker met me mee Grobs. Gedeelde smart enzo.

Maar nu weer stoppen daarmee, want het is veel te mooi weer! Morgen mag het weer, haha.

Maar wel fijn dat je begrijpt hoe het voelt. Dank je.
Graag verder in dit topic vwb de vragen die Joop_2000 stelt in zijn nieuwe topic.
Heb je nou zelf ge-upt omdat je jaloers bent op Joop?
quote:martin81 schreef op 05 april 2012 @ 09:50:

Graag verder in dit topic vwb de vragen die Joop_2000 stelt in zijn nieuwe topic.Want? Joop mag geen topic openen over een andere kwestie dan de jouwe? Want elke situatie is anders: je weet zelluf.
quote:Yvonne77 schreef op 05 april 2012 @ 09:53:

Heb je nou zelf ge-upt omdat je jaloers bent op Joop? Het lijkt me een service aan de forummers om te helpen voorkomen dat er een inflatie aan topics ontstaat, zeker als die over hetzelfde onderwerp gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven