Gezondheid alle pijlers

dieren allergie

25-03-2012 11:18 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
a
Even kort door de bocht, maar zo is het wel,.

Wat gaat voor.. Je geliefde huisdieren of je de gezondheid van je vriend??

Heb je enig idee wat een allergie met je kan doen?

Ik begrijp je heel goed betreft je beesten, ze zijn op leeftijd en wilt ze niet wegdoen.

Schaf iig geen "nieuwe" beesten meer aan in huis.

Je bent echt niet de enige die goed is voor je beesten, zijn genoeg anderen die voor je dieten kunnen zorgen.

Je zal een keuze moeten maken, net wat jij wil.

Mijn man heeft ook desensibilisatietherapie voor 5 jr.

De kat is weg..gezondheid van mijn man gaat voorop.
quote:rionyriony schreef op 25 maart 2012 @ 12:34:

Die branderige ogen kunnen ook door de verwarming komen. Zolang hij niet in het ziekenhuis belandt in anafylactische shock is er hoop.

Hehe @achnein, bij mij is het voorbij gegaan door de jaren. Ik kan nu zelfs een cavia aaien.

Dan ben jij de uitzondering die de regel bevestigd. Maar wel fijn voor jou!

Branderige ogen kunnen door de verwarming komen, maar vermoeidheid niet. Ik vind het wat kort door de bocht om te zeggen dat er nog hoop is zo lang hij geen anafylactische shock krijgt. Tussen geen klachten en dat zit nog al een verschil... En zoals ik al zei, je weerstand kan veel slechter worden en dat merk je niet van vandaag op morgen.

Mijn vriend zal nooit in shock raken, maar bij zijn (inmiddels dode) tuinkonijn had hij relatief weinig klachten en bij het tuinkonijn van de buren kreeg hij het benauwd, jeuk, niesen en traanogen. Dat is reden genoeg om geen konijn te nemen, ook al is het geen shock.
Maar mijn ervaring is: als je iets heel graag wil, en het ligt buiten je macht, dan gebeurt het niet. Ik zou er dus niet op gaan wachten maar me op een andere hobby richten. Dan word je na vijf, tien of meer jaren misschien positief verrast. Maar meestal is het dan niet meer nodig.
it's a big club and you ain't in it
desensibilisatietherapie wordt vergoed wanneer het voorgeschreven wordt door je arts.

En kijk naar je zorgverzekering.

Je allergie gaat idd nooit meer weg..

Mijn man us allergisch voor oa alle huisdieren, hoe leuk hij ze ook vindt(ik heb er minder mee),ze komen niet meer bij ons in huis..

En eens met Achnein..
quote:rionyriony schreef op 25 maart 2012 @ 12:47:

Maar mijn ervaring is: als je iets heel graag wil, en het ligt buiten je macht, dan gebeurt het niet. Ik zou er dus niet op gaan wachten maar me op een andere hobby richten. Dan word je na vijf, tien of meer jaren misschien positief verrast. Maar meestal is het dan niet meer nodig.

Zeker mee eens. Misschien proberen we over een jaar of zo nog de desensibilisatietherapie en als dat niet werkt is het schluss.

Fijne zondag, ik ga een brood bakken voor vanavond!
Is je vriend al ooit getest op allergie? Via huisarts bloedtest of via krastest om verder te kijken op allergie?
@achnein, mijn persoonlijke ervaring is dat niks zo aan suggestie onderhevig is als allergie.
a
De wal keert altijd het schip.
Er zijn ook bepaalde rassen die geen of haast nooit een allegische reactie veroorzaken.

Even informeren bij een dierenarts of kattenzorg.

Een leuke chinese naaktkat ofzo

Maar serieus.. Er zijn ook andere rassen die wel kunnen.

Ligt er net aan wat voor allergie jouw vriend precies heeft.
Jeuk wordt erger als je je druk maakt; door bewustzijn en angst worden je zenuwen gevoeliger, je krijgt het warm, bloed stroomt sneller door de capillairen in de huid wat de zenuwen nog gevoeliger maakt.

Het is een geniepig samenspel van je lichaam en geest.
quote:rionyriony schreef op 25 maart 2012 @ 12:53:

@achnein, mijn persoonlijke ervaring is dat niks zo aan suggestie onderhevig is als allergie.Je kunt het gewoon staven met een schrapjes- of bloedtest. Dat heeft niets met suggestie te maken. Het recent een schrapjestest gezien bij vriend. Sommige schrapjes deden niets, andere werden knalrood en jeukten verschrikkelijk. Een puur lichamelijke reactie.
quote:rionyriony schreef op 25 maart 2012 @ 13:17:

Jeuk wordt erger als je je druk maakt; door bewustzijn en angst worden je zenuwen gevoeliger, je krijgt het warm, bloed stroomt sneller door de capillairen in de huid wat de zenuwen nog gevoeliger maakt.

Het is een geniepig samenspel van je lichaam en geest. Eens. Het enige wat je kunt doen is goede anti-allergiemedicijnen en jeukmedicijnen slikken en stress proberen te voorkomen.
quote:achnein schreef op 25 maart 2012 @ 12:12:

[...]

Het gaat heel heel geleidelijk (daarom duurt het ook 3 tot 5 jaar). Ik ken geen mensen die hier een reactie op hadden.Ik wel, ik werd er de eerste maanden zo beroerd van dat iemand anders mee moest om me achteraf naar huis te brengen. In het ergste geval raak je in shock. Daarom wordt het ook in het ziekenhuis gedaan en moet je na die injecties een half uur blijven.
quote:blackmoon777 schreef op 25 maart 2012 @ 12:10:

Heb even kort gekeken, ik wist niet dat het zo heette, ik had mijn vriend hier al over vertelt.. alleen wij zijn bang dat hij dan juist een allergische reactie gaat krijgen (dus de vermoeidheid, concentratieproblemen,) en daardoor zijn studie dit jaar niet haalt en volgend jaar met een schuld van 3000 euro zit...

Weet jij daar misschien iets meer over? of je daardoor juist een reactie krijgt?Je kunt er heftig op reageren. Verder moet je in de instel-fase (min.12 weken) elke week naar het ziekenhuis, daarna 1 x per maand. En dat moet je dan 3-5 jaar volhouden.

Misschien is dit niet het moment voor jouw vriend, maar later?

Link naar website Erasmus MC afdeling allergologie.
Mijn vriendin heeft toen gewoon een kat genomen en is zeg maar gewent geraakt aan de kat ( had ook last van haren en schilfer) vroeger kon de niet bij me op bezoek en nu wel!

Ik heb hier een shpynx en ze mag best ff uit logeren om te proberen hoor! , op bezoek komen zal niet helpen want heb nog 2 blauwe russen dus nog wat haarballen

Succes want ik kan me ook geen leven voor stellen zonder een beestje want ook voor mij is het huisje boompje beestje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven