haar lichter verven
maandag 26 maart 2012 om 06:48
Een paar maanden geleden heb ik mijn haar geverfd en bleek het heel erg donkerbruin te zijn geworden, bijna zwart.
Nu wil ik het weer wat lichterbruin hebben maar de kapper heeft me verteld dat je je haar niet lichter kan verven.
Helaas is de kleur inmiddels wel iets vervaagd maar nog steeds bijna zwart.
Maar goed, nu krijg ik uitgroei, al een paar centimeter, en in die uitgroei zitten ook al flink wat grijze haren. Ik heb nu dus drie haarkleuren
Wie heeft er een tip? Zou ik het inmiddels echt niet wat lichter bruin kunnen verven?
Nu wil ik het weer wat lichterbruin hebben maar de kapper heeft me verteld dat je je haar niet lichter kan verven.
Helaas is de kleur inmiddels wel iets vervaagd maar nog steeds bijna zwart.
Maar goed, nu krijg ik uitgroei, al een paar centimeter, en in die uitgroei zitten ook al flink wat grijze haren. Ik heb nu dus drie haarkleuren
Wie heeft er een tip? Zou ik het inmiddels echt niet wat lichter bruin kunnen verven?
maandag 26 maart 2012 om 07:06
Lichter kan natuurlijk altijd.. Alleen zal een kapper je haar dan moeten ontkleuren en er een andere kleur in moeten doen..
Dat is best een heftige aanslag op je haar.
Ik zou overwegen om dit te laten uitgroeien en dan ondertussen wat highlights laten zetten ofzo.. Dan valt het wat minder op omdat je dan kleurverschil in je hele haar hebt.
Dat is best een heftige aanslag op je haar.
Ik zou overwegen om dit te laten uitgroeien en dan ondertussen wat highlights laten zetten ofzo.. Dan valt het wat minder op omdat je dan kleurverschil in je hele haar hebt.
Internagelaktisch
maandag 26 maart 2012 om 08:36
Als je een klein beetje lichter wilt worden, hoeft het echt niet ontkleurt te worden, dit kan gewoon met bruine verf, waar een x-aantal persentage waterstof-peroxide in zit. Als je van zwart naar donkerblond zou willen, dan moet het wel ontkleurt worden, maar wat lichter niet hoor. Ga even naar een kapper voor advies.
maandag 26 maart 2012 om 10:00
Haar wat te donker is geworden weer lichter verven zou op zicht wel kunnen alleen word het dan niet lichter maar valer. En omdat het dus vaal word is het eindresultaat vaak niet wat je verwacht had te krijgen. Vaal haar is vaak helemaal niet zo mooi om te zien. Wat je misschien wel zou kunnen doen is naar de winkel gaan en je daar te laten adviseren wat henna met je huidige haar kleur doet. En dan bedoel ik niet wat henna met je hele haar kleur doet, maar meer met alleen de uitgroei. Als dat grijs dekt( wat ik eigenlijk wel verwacht) dan is dat misschien een optie?
maandag 26 maart 2012 om 15:52
Ik ben laatst van rood naar lichtblond gegaan. Moest idd eerst ontkleurd worden, en daarna opnieuw geverfd. Kan best een aanslag zijn voor je haar, maar mijn haar is er prima uitgekomen. Het zal best iets geleden hebben, maar er is niets van te zien/voelen. Het valt nog goed, en voelt lekker zacht.
Ik vertel het erbij omdat er ook kappers zijn die het niet willen doen omdat je haar er zo van beschadigt.
Misschien dus even naar een andere kapper gaan en advies vragen?
Ik vertel het erbij omdat er ook kappers zijn die het niet willen doen omdat je haar er zo van beschadigt.
Misschien dus even naar een andere kapper gaan en advies vragen?
maandag 26 maart 2012 om 17:35
Ik heb mijn haar 5 jaar lang bruin geverfd (met steeds rode pigmentering eronder omdat ik van geverfd blond afkwam en het anders groen werd)
Het rood bleef zitten, het bruine was steeds binnen 2 weken vervaagd. Toen besloten besloten het donkerbruin te verven in de hoop dat het bruin wel een keer bleef zitten; 'het' bleef zitten, maar 'het' was bijna zwart; geen gezicht.
Op naar de kapper; die heeft het ontkleurd; toen was ik lichtbruin/koper. Toen nog een keer highlights op de bovenste laag van mijn haar, daarna zelf nog 10 keer geblondeerd (170 euro per keer bij de kapper was me iets te gortig; daar werd het ook geel van ,maar dan pas na een week....) en nu is het egaal geel/oranje oh en stro!
Maar het KAN wel, van bijna zwart naar geel!
Het rood bleef zitten, het bruine was steeds binnen 2 weken vervaagd. Toen besloten besloten het donkerbruin te verven in de hoop dat het bruin wel een keer bleef zitten; 'het' bleef zitten, maar 'het' was bijna zwart; geen gezicht.
Op naar de kapper; die heeft het ontkleurd; toen was ik lichtbruin/koper. Toen nog een keer highlights op de bovenste laag van mijn haar, daarna zelf nog 10 keer geblondeerd (170 euro per keer bij de kapper was me iets te gortig; daar werd het ook geel van ,maar dan pas na een week....) en nu is het egaal geel/oranje oh en stro!
Maar het KAN wel, van bijna zwart naar geel!
anoniem_127060 wijzigde dit bericht op 26-03-2012 17:36
Reden: typos
Reden: typos
% gewijzigd