even van mij afschrijven..

26-03-2012 20:31 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pffff.....ik weet het even niet meer. Ik werk al een aantal jaar voor dezelfde werkgever. Tot voor kort was dit altijd met veel plezier. Sinds begin van dit jaar gaat niet zo lekker meer. Er zijn een aantal dingen veranderd op het werk en ik merk dat ik hier last van heb. Het werk vind ik nog hardstikke leuk, het werken in een team begint me tegen te staan. De laatste tijd heb ik veel lichamelijke klachten en ben ik erg moe, dit is werk gerelateerd, want als ik thuis ben heb ik hier niet zoveel last van. Het is mijn eer te na om mij ziek te melden, stiekem weet ik ook wel dat dit niet de oplossing is. Ik heb al veel nagedacht over wat er aan de hand zou kunnen zijn. Binnenkort maar eens om mij heen kijken naar andere vacatures of naar een loopbaanchoach. Ik vraag me alleen af of dit de juiste oplossing is.
Waar loop je precies tegenaan op je werk op dit moment? Zijn het dingen waar je iets mee kunt? Meteen opzoek gaan naar andere vacatures lijkt me wat haastig. Je kunt beter eerst kijken wat er verkeerd gaat in deze situatie en wat je daarvan kunt leren en aan kunt veranderen. Anders loop je de kans er in een volgende baan net zo hard weer tegenaan te lopen.
En eerst eens een gesprek aangaan met je leidinggevende?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Misschien toch ook eerst even langs de huisarts. Tal van lichamelijke klachten kunnen ook geestelijke onbalans teweeg brengen. Je denkt nu dat de klachten voortkomen uit het werk, maar het kan ook best dat het andersom is en je gevoelens van onvrede voortvloeien uit lichamelijke problemen.

Als punt 1 eenmaal is uitgesloten, dan zou ik eerst eens in overleg gaan met een psycholoog. Waarom staat het teamwerken opeens zo tegen? Ligt het aan jou? Het teamwerken kom je namelijk in vrijwel elke baan tegen.
Ik heb er al veel over nagedacht maar ik kan de vinger niet op het probleem leggen. Het kost me steeds meer moeite om mijn uren te werken dit te combineren met thuis en kinderen. Op dit moment zit ik een een neerwaartse spiraal, ik moet eruit maar weet niet hoe. Volgende week heb ik een afspraak met mijn leidinggevende. Voor die tijd moet ik wel meer weten. Als het voor mij niet duidelijk is, hoe moet het voor iemand anders wel duidelijk worden.
Het werken in een team staat me niet tegen. Dit is altijd erg goed gegaan. Er zijn wat dingen veranderd, blijkbaar kan ik hier niet goed tegen. Pfff...ik weet het niet, ik heb echt wel leuke collega`s, daar ligt het eigenlijk niet aan.
Kun je iets duidelijker aangeven wat er veranderd is en wat je tegenstaat aan de nieuwe situatie?
@nellaaa

Ik zou het wel graag willen vertellen, maar ik word daar wel heel herkenbaar door en doe het eigenlijk liever niet.

Door het hier op te schrijven besef ik dat het waarschijnlijk helemaal niet aan het team lig, maar gewoon aan mij zelf. In het verleden is er wel vaker iets veranderd en tot had ik nergens last van. Ik ga morgen ook maar even een afspraak maken bij de huisarts..
Je maakt me wel nieuwsgierig...
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven