bang om lijken te vinden
woensdag 28 maart 2012 om 15:14
Tja, het klinkt belachelijk, en het is nou niet echt een reële angst. Maar toch, ik ben bang om lijken te vinden. Ik vond wandelen in het bos heerlijk! Lekker rust en veel natuur. Maar sinds wanneer weet ik niet, maar ik houd er nu dus absoluut niet meer van. Zeker niet alleen! Soms wil ik toch die angst verzetten en met de hond gaan wandelen in het bos, maar ze is net zo’n schijtluis als ik ben. Ik ben niet bang voor een reëlere angst voor een verkrachter in het bos. Nee gewoon voor lijken. Maakt niet uit, een kind een volwassene een hond of een kat, ik ben gewoon bang om een overleden iemand te vinden. Laatst vroeg een vriend of ik misschien als ik tijd had langs te sloten te lopen om te kijken of daar zijn gestolen fiets in lag, nou, nee.
Waar komt die angst vandaan? Ik heb nou nog nooit een lijk gevonden. En hebben hier meer mensen last van?
Waar komt die angst vandaan? Ik heb nou nog nooit een lijk gevonden. En hebben hier meer mensen last van?
woensdag 28 maart 2012 om 15:30
woensdag 28 maart 2012 om 15:31
Nee hoor, niet te veel CSI gekeken, dat soort programma's ontwijk ik juist ook. Ik weet heel goed dat het niet reëel is, toch ben ik bang.
Nou, als ik dan wandel in het bos, dan gaan er ook al allemaal scenario’s door m’n hoofd wat ik moet doen als ik een lijk vind. Dan moet ik de politie bellen, en laat ik nou net geen bereik hebben. En dan moet ik ook nog eens uit gaan leggen waar ik me bevind in dat bos, en laat ik nou helemaal geen richtingsgevoel hebben. En dan moet ik wachten tot de politie komt. En stel dat hij mij dan aansprakelijk stelt.
En als ik nou eens niet weet of hij of zij dood is, dan moet ik dat eerst gaan kijken.
En als hij dan dood is, ja dan ga ik schrikken, net zoiets als je erachter komt dat het beestje dat je ziet 8 pootjes heeft en dus een spin is. Ik denk dat ik dan ook zo zal schrikken.
Nou, als ik dan wandel in het bos, dan gaan er ook al allemaal scenario’s door m’n hoofd wat ik moet doen als ik een lijk vind. Dan moet ik de politie bellen, en laat ik nou net geen bereik hebben. En dan moet ik ook nog eens uit gaan leggen waar ik me bevind in dat bos, en laat ik nou helemaal geen richtingsgevoel hebben. En dan moet ik wachten tot de politie komt. En stel dat hij mij dan aansprakelijk stelt.
En als ik nou eens niet weet of hij of zij dood is, dan moet ik dat eerst gaan kijken.
En als hij dan dood is, ja dan ga ik schrikken, net zoiets als je erachter komt dat het beestje dat je ziet 8 pootjes heeft en dus een spin is. Ik denk dat ik dan ook zo zal schrikken.
woensdag 28 maart 2012 om 15:33
quote:chococookie schreef op 28 maart 2012 @ 15:31:
Nee hoor, niet te veel CSI gekeken, dat soort programma's ontwijk ik juist ook. Ik weet heel goed dat het niet reëel is, toch ben ik bang.
En als hij dan dood is, ja dan ga ik schrikken, net zoiets als je erachter komt dat het beestje dat je ziet 8 pootjes heeft en dus een spin is. Ik denk dat ik dan ook zo zal schrikken.Jee, je hebt het wel héél ver uitgedacht: Een mensch lijdt het meest, door het lijden dat hij vreest, en dan in het kwadraat klaarblijkelijk...
En als hij dan dood is, ja dan ga ik schrikken, net zoiets als je erachter komt dat het beestje dat je ziet 8 pootjes heeft en dus een spin is. Ik denk dat ik dan ook zo zal schrikken.Jee, je hebt het wel héél ver uitgedacht: Een mensch lijdt het meest, door het lijden dat hij vreest, en dan in het kwadraat klaarblijkelijk...
woensdag 28 maart 2012 om 15:35
woensdag 28 maart 2012 om 15:39
quote:hekje schreef op 28 maart 2012 @ 15:35:
Bang ben ik niet. Maar ik kijk in de auto of trein op wat verlaten delen wel eens in de berm met het oog op eventuele lijken. En dan vraag ik me ook af hoe ik (als het om een lijk naast het spoor gaat) de politie duidelijk moet maken waar de trein precies reed
Haha, dat doe ik ook. Vooral als ik een verre reis maak. Altijd kijken of ik iets zie liggen. Niet dat ik er nou op zit te wachten hoor, om een dode te vinden. Een vriendin van me heeft het wel een keer meegemaakt, toen was ze nog maar een jaar of 18. Vond ze samen met het toenmalige vriendje een lijk in het water.
De locatie doorgeven lijkt me in de trein ook wel lastig. Moet je dan het weiland beschrijven?
Artemis...
Bang ben ik niet. Maar ik kijk in de auto of trein op wat verlaten delen wel eens in de berm met het oog op eventuele lijken. En dan vraag ik me ook af hoe ik (als het om een lijk naast het spoor gaat) de politie duidelijk moet maken waar de trein precies reed
Haha, dat doe ik ook. Vooral als ik een verre reis maak. Altijd kijken of ik iets zie liggen. Niet dat ik er nou op zit te wachten hoor, om een dode te vinden. Een vriendin van me heeft het wel een keer meegemaakt, toen was ze nog maar een jaar of 18. Vond ze samen met het toenmalige vriendje een lijk in het water.
De locatie doorgeven lijkt me in de trein ook wel lastig. Moet je dan het weiland beschrijven?
Artemis...
woensdag 28 maart 2012 om 15:40
Ik kan niet zeggen dat ik echt een angst heb om een lijk te vinden die mijn leven beïnvloed, maar denk er wel eens aan. Ik was vroeger ook erg bang voor dode dieren en kon dan echt in paniek raken (terwijl ik iemand ben die altijd zijn hoofd koel houdt). Geen idee waar dit vandaan komt. Ben dus ook bang om een lijk te vinden. Ik heb een tijdje in een verpleegtehuis gewerkt en was daar ook soms bang om iemand dood in zijn kamer te vinden. Tot het ook echt gebeurde en ik was helemaal niet zo geschokt of bang als dat ik dacht dat ik zou zijn. Het viel dus eigenlijk heel erg mee
Was daarna ook minder bang om iemand dood te vinden als ik een kamer inging.
woensdag 28 maart 2012 om 15:42
Mijn vader zat voor zijn werk veel in hotels. Een keer lag er dus gewoon een lijk onder het bed. En nee, was geen ranzig weghotel. Maar een keten. Ik was laatst met een vriendin een week weg in een hotel. Gleed mijn phone tussen de twee bedden in op de grond. Ik heeeel voorzichtig met mijn hand ertussen want stel je voor... Ja. Had beter op kunnen staan en eerst kunnen kijken. Maar spannend was het wel
.
woensdag 28 maart 2012 om 15:43
quote:liesse schreef op 28 maart 2012 @ 15:42:
Mijn vader zat voor zijn werk veel in hotels. Een keer lag er dus gewoon een lijk onder het bed. En nee, was geen ranzig weghotel. Maar een keten. Ik was laatst met een vriendin een week weg in een hotel. Gleed mijn phone tussen de twee besden in op de grond. Ik heeeel voorzichtig met mijn hand ertussen want stel je voor... Ja. Had beter op kunnen staan en eerst kunnen kijken. Maar spannend was het wel
.Bah, wat eng! Ik kijk sowieso altijd onder het bed in hotels Heb thuis ook lekker geen ruimte onder m'n bed, wel zo veilig!
Mijn vader zat voor zijn werk veel in hotels. Een keer lag er dus gewoon een lijk onder het bed. En nee, was geen ranzig weghotel. Maar een keten. Ik was laatst met een vriendin een week weg in een hotel. Gleed mijn phone tussen de twee besden in op de grond. Ik heeeel voorzichtig met mijn hand ertussen want stel je voor... Ja. Had beter op kunnen staan en eerst kunnen kijken. Maar spannend was het wel