Vrekkentopic - Deel V
woensdag 28 maart 2012 om 18:10
quote:Artemis schreef op 28 maart 2012 @ 16:57:
Zaaigoed in je koelkast? Wat mag ik me daar bij voorstellen?
Hihi, dat klinkt idd misschien wel dubieus
(maar zaadjes in de koelkast klinkt nog gekker, toch?)
Ik heb zaadjes in de koelkast liggen, omdat je die koem moet bewaren en ik geen eigen schuur oid heb.
Zaaigoed in je koelkast? Wat mag ik me daar bij voorstellen?
Ik heb zaadjes in de koelkast liggen, omdat je die koem moet bewaren en ik geen eigen schuur oid heb.
woensdag 28 maart 2012 om 18:16
quote:lydiam1 schreef op 28 maart 2012 @ 16:28:
Goeie tip van de nieuwbrief van bol, ga ik ook doen!
En watvoor zaaigoed heb je jufnaatje?
Komtie:
zonnebloem
Lavendel
papaver
witte hibiscus (maar ds heeeel moeilijk kweken)
roze hibiscus (tzelfde)
pompoen
rozemarijn
viooltjes
nachtschone
roze papaver
tomatillo
vergeetmenietjes
tijm
majoraan
bieslook
papaver orientalis
rucola
snijselderij
rode eikenbladsla
mosterd
bieten
Van sommigen heb ik maar heel weinig, van de ander meer...
Laat maar weten als je interesse hebt...
Goeie tip van de nieuwbrief van bol, ga ik ook doen!
En watvoor zaaigoed heb je jufnaatje?
Komtie:
zonnebloem
Lavendel
papaver
roze hibiscus (tzelfde)
pompoen
rozemarijn
viooltjes
nachtschone
roze papaver
tomatillo
vergeetmenietjes
tijm
majoraan
bieslook
papaver orientalis
rucola
snijselderij
rode eikenbladsla
mosterd
bieten
woensdag 28 maart 2012 om 18:16
quote:jufnaatje schreef op 28 maart 2012 @ 15:31:
Hoi allemaal,
Allereerst een grote DANK voor alle trouwe schrijvers. Ik ben een trouwe meelezer, maar vind nooit tijd om ook nog te reageren. Heb in de tussentijd al een Yunomi-pakket, GTA van Iglo gedaan (de kip in de oven met honing/mosterd is heerlijk!), GTA van Ariel al teruggehad zelfs... En heerlijk om al jullie tips en dilemma's te lezen. Heel herkenbaar!
Nu moet ik voor mijn studie regelmatig boeken kopen en ik vroeg me af waar jullie die bol-codes steeds vandaan hebben... Als ik google, kom ik allerlei sites tegen en niet eentje waar ik wat aan heb
Voor de geïnteresseerden: ik heb nog 4 eftelingpunten (niet echt veel, I know...). En ik heb allerlei zaaigoed in mijn koelkast staan dat ik noooooooit meer allemaal ga zaaien dit jaar. Dus voor wie er geïnteresseerd is: ik kan een lijstje posten en stuur het je graag op.
Oh, en... kennen jullie de site van hotelaanbiedingen? Echt de moeite waard om te kijken als je toch al ergens heen wil.
Bij mij werkte deze code laatst nog:
CRM-195-NKP-1203
Als je zoveel bestelt is het misschien nuttig om een MoneyMiljonair account aan te maken, dan krijg je voor elke bestelling ook geld.
(En als je dat overweegt, dan mag je je wel via mij aanmelden )
Hoi allemaal,
Allereerst een grote DANK voor alle trouwe schrijvers. Ik ben een trouwe meelezer, maar vind nooit tijd om ook nog te reageren. Heb in de tussentijd al een Yunomi-pakket, GTA van Iglo gedaan (de kip in de oven met honing/mosterd is heerlijk!), GTA van Ariel al teruggehad zelfs... En heerlijk om al jullie tips en dilemma's te lezen. Heel herkenbaar!
Nu moet ik voor mijn studie regelmatig boeken kopen en ik vroeg me af waar jullie die bol-codes steeds vandaan hebben... Als ik google, kom ik allerlei sites tegen en niet eentje waar ik wat aan heb
Voor de geïnteresseerden: ik heb nog 4 eftelingpunten (niet echt veel, I know...). En ik heb allerlei zaaigoed in mijn koelkast staan dat ik noooooooit meer allemaal ga zaaien dit jaar. Dus voor wie er geïnteresseerd is: ik kan een lijstje posten en stuur het je graag op.
Oh, en... kennen jullie de site van hotelaanbiedingen? Echt de moeite waard om te kijken als je toch al ergens heen wil.
Bij mij werkte deze code laatst nog:
CRM-195-NKP-1203
Als je zoveel bestelt is het misschien nuttig om een MoneyMiljonair account aan te maken, dan krijg je voor elke bestelling ook geld.
(En als je dat overweegt, dan mag je je wel via mij aanmelden )
woensdag 28 maart 2012 om 18:18
quote:jufnaatje schreef op 28 maart 2012 @ 18:16:
[...]
Komtie:
zonnebloem
Lavendel
papaver
roze hibiscus (tzelfde)
pompoen
rozemarijn
viooltjes
nachtschone
roze papaver
tomatillo
vergeetmenietjes
tijm
majoraan
bieslook
papaver orientalis
rucola
snijselderij
rode eikenbladsla
mosterd
bieten
Ik zou er wel graag een paar willen, kan ik je ergens mailen?
[...]
Komtie:
zonnebloem
Lavendel
papaver
roze hibiscus (tzelfde)
pompoen
rozemarijn
viooltjes
nachtschone
roze papaver
tomatillo
vergeetmenietjes
tijm
majoraan
bieslook
papaver orientalis
rucola
snijselderij
rode eikenbladsla
mosterd
bieten
Ik zou er wel graag een paar willen, kan ik je ergens mailen?
woensdag 28 maart 2012 om 19:21
quote:jufnaatje schreef op 28 maart 2012 @ 15:31:
Hoi allemaal,
Oh, en... kennen jullie de site van hotelaanbiedingen? Echt de moeite waard om te kijken als je toch al ergens heen wil.Je kunt je boeken ook 2e hands op Bol.com of Marktplaats kopen. Dan is het nog goedkoper. En nog een tip.. koop je studieboeken pas wanneer je ze daadwerkelijk nodig hebt. In het 1e jaar van mijn studie was ik zo braaf alle boeken van de lijst te kopen waarvan ik vervolgens de heflt niet hoefde te gebruiken.. In de jaren daarna heb ik ze pas gekocht wanneer ik ze nodig had. Scheelt een hoop geld..
Hoi allemaal,
Oh, en... kennen jullie de site van hotelaanbiedingen? Echt de moeite waard om te kijken als je toch al ergens heen wil.Je kunt je boeken ook 2e hands op Bol.com of Marktplaats kopen. Dan is het nog goedkoper. En nog een tip.. koop je studieboeken pas wanneer je ze daadwerkelijk nodig hebt. In het 1e jaar van mijn studie was ik zo braaf alle boeken van de lijst te kopen waarvan ik vervolgens de heflt niet hoefde te gebruiken.. In de jaren daarna heb ik ze pas gekocht wanneer ik ze nodig had. Scheelt een hoop geld..
woensdag 28 maart 2012 om 19:54
quote:mi-jo schreef op 28 maart 2012 @ 19:21:
[...]
Je kunt je boeken ook 2e hands op Bol.com of Marktplaats kopen. Dan is het nog goedkoper. En nog een tip.. koop je studieboeken pas wanneer je ze daadwerkelijk nodig hebt. In het 1e jaar van mijn studie was ik zo braaf alle boeken van de lijst te kopen waarvan ik vervolgens de heflt niet hoefde te gebruiken.. In de jaren daarna heb ik ze pas gekocht wanneer ik ze nodig had. Scheelt een hoop geld..
Ja, ik koop inderdaad sinds vorig jaar niet meer standaard wat er op de boekenlijst staat. Vandaag nog een mailtje gestuurd aan de docenten wat we écht nodig hebben
En ik kijk altijd of het boek er ook tweedehands is... Maar dat is bijna nooit zo
(vage studie!
)
[...]
Je kunt je boeken ook 2e hands op Bol.com of Marktplaats kopen. Dan is het nog goedkoper. En nog een tip.. koop je studieboeken pas wanneer je ze daadwerkelijk nodig hebt. In het 1e jaar van mijn studie was ik zo braaf alle boeken van de lijst te kopen waarvan ik vervolgens de heflt niet hoefde te gebruiken.. In de jaren daarna heb ik ze pas gekocht wanneer ik ze nodig had. Scheelt een hoop geld..
Ja, ik koop inderdaad sinds vorig jaar niet meer standaard wat er op de boekenlijst staat. Vandaag nog een mailtje gestuurd aan de docenten wat we écht nodig hebben
En ik kijk altijd of het boek er ook tweedehands is... Maar dat is bijna nooit zo
(vage studie!
woensdag 28 maart 2012 om 20:09
quote:jufnaatje schreef op 28 maart 2012 @ 20:04:
Overigens is dit
tuinadvies
een briljant forum voor beginners én gevorderden.
Mensen helpen je ook heel graag met vragen.
Nee, dit is niet offtopic. Gratis advies is ook vrekwaardig
Ik ga weer aan de studie! Hee, wat een handige site! Dankjewel! Daar ga ik - als aspirant-tuinierster - me eens lekker in verdiepen
Overigens is dit
tuinadvies
een briljant forum voor beginners én gevorderden.
Mensen helpen je ook heel graag met vragen.
Nee, dit is niet offtopic. Gratis advies is ook vrekwaardig
Ik ga weer aan de studie! Hee, wat een handige site! Dankjewel! Daar ga ik - als aspirant-tuinierster - me eens lekker in verdiepen
woensdag 28 maart 2012 om 20:18
Hier vandaag ook de GTA van swiffer binnen.
Ik wacht nu nog op de GTA van bertolli en friesche vlag.
Ik ga morgen even kijken voor de GTA van conimex. Ik vind die wokolie zo lekker. Dus met een GTA mag ik het weer kopen.
Verder hier geld verdient door de buurman te vragen of ie ook puin en grond wilde. Ja dat wilde hij wel, want hij moet een sloot dicht gooien. Scheelt straks toch zo'n 50 euro afvoerkosten.
Ik wacht nu nog op de GTA van bertolli en friesche vlag.
Ik ga morgen even kijken voor de GTA van conimex. Ik vind die wokolie zo lekker. Dus met een GTA mag ik het weer kopen.
Verder hier geld verdient door de buurman te vragen of ie ook puin en grond wilde. Ja dat wilde hij wel, want hij moet een sloot dicht gooien. Scheelt straks toch zo'n 50 euro afvoerkosten.
woensdag 28 maart 2012 om 21:12
Ik heb vandaag die ariel tabs gekocht, en wil nu natuurlijk met de GTA m'n geld terug vragen. Maar ik twijfel welk adres ik in ga vullen...ik woon namelijk in een studentenhuis met 20 man, dus de kans bestaat dat iemand me al voor is geweest (en het is 1 inzending per adres). Ik kan het adres van mijn ouders invullen, maar daar sta ik niet meer ingeschreven.....
Wat raden jullie me aan?
Wat raden jullie me aan?
donderdag 29 maart 2012 om 00:01
quote:jufnaatje schreef op 28 maart 2012 @ 18:10:
[...]
Staat het op enkele van je zakjes? Je moet ze droog en donker bewaren en goed afgesloten. Dus boven in je kledingkast, in een of andere kast, in een doos etc. etc. Niet in de schuur of de koelkast (beiden wrs te vochtig).
Het kan trouwens wel, maar dan heel goed afgesloten in bijv. een tupperware bak, zodat er echt geen vocht bij kan komen. Dan is het wel een goed klimaat. Maar ook voor de ruimte/handigheid in je koelkast is het op zich niet nodig hoor
Edit: Even van een website;
Zaad bewaren
Niet alleen het aantal jaren, maar vooral de omstandigheden van bewaren zijn van invloed op de kiemkracht. Het is belangrijk om de zaden relatief droog en bij een zo constant mogelijke temperatuur te bewaren. Hoge luchtvochtigheid en temperatuurschommelingen kunnen de houdbaar tot de helft terugbrengen. Stop je zaden dus niet in een doos van karton ergens in een schuurtje, maar bewaar ze in een goed afsluitbare plastic of metalen doos en gewoon in huis
[...]
Staat het op enkele van je zakjes? Je moet ze droog en donker bewaren en goed afgesloten. Dus boven in je kledingkast, in een of andere kast, in een doos etc. etc. Niet in de schuur of de koelkast (beiden wrs te vochtig).
Het kan trouwens wel, maar dan heel goed afgesloten in bijv. een tupperware bak, zodat er echt geen vocht bij kan komen. Dan is het wel een goed klimaat. Maar ook voor de ruimte/handigheid in je koelkast is het op zich niet nodig hoor
Edit: Even van een website;
Zaad bewaren
Niet alleen het aantal jaren, maar vooral de omstandigheden van bewaren zijn van invloed op de kiemkracht. Het is belangrijk om de zaden relatief droog en bij een zo constant mogelijke temperatuur te bewaren. Hoge luchtvochtigheid en temperatuurschommelingen kunnen de houdbaar tot de helft terugbrengen. Stop je zaden dus niet in een doos van karton ergens in een schuurtje, maar bewaar ze in een goed afsluitbare plastic of metalen doos en gewoon in huis
donderdag 29 maart 2012 om 08:28
Tot en met 31 maart bij La Place een Gratis Aardbeiengebakje!
(omdat ze 10.000 facebook vrienden hebben!)
Mjam!
http://www.allesvoorniks.nl/index.php?p=meer&lid=4052
(omdat ze 10.000 facebook vrienden hebben!)
Mjam!
http://www.allesvoorniks.nl/index.php?p=meer&lid=4052