Werk & Studie alle pijlers

Nabellen sollicitatie

30-03-2012 10:03 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week vrijdag heb ik gesolliciteerd op een functie bij een bedrijf dat mij erg aanspreekt. Meestal krijg ik een ontvangstbevestiging als ik ergens heb gesolliciteerd, maar dit heb ik deze keer niet ontvangen. Ook staat er geen sluitingsdatum bij de vacature aangegeven.

Is het raar of opdringerig om vandaag te bellen of mijn sollicitatie juist is ontvangen en wat de verdere procedure is? Of zal ik nog een weekje wachten en dan bellen? Ik wil namelijk niet te opdringerig overkomen.

Alvast bedankt voor eventuele reacties en tips.
Weet je wel hoelang de advertentie er al stond?

Nabellen is natuurlijk altijd goed, maar als de advertentie pas afgelopen vrijdag is geplaatst zal ik het even afwachtten tot woensdag (?)
quote:moenie85 schreef op 30 maart 2012 @ 10:03:

Vorige week vrijdag heb ik gesolliciteerd op een functie bij een bedrijf dat mij erg aanspreekt. Meestal krijg ik een ontvangstbevestiging als ik ergens heb gesolliciteerd, maar dit heb ik deze keer niet ontvangen. Ook staat er geen sluitingsdatum bij de vacature aangegeven.

Is het raar of opdringerig om vandaag te bellen of mijn sollicitatie juist is ontvangen en wat de verdere procedure is? Of zal ik nog een weekje wachten en dan bellen? Ik wil namelijk niet te opdringerig overkomen.

Alvast bedankt voor eventuele reacties en tips.Wat ik altijd doe is minimaal 1 week wachten, in dit geval zou ik vandaag of begin volgende week even bellen om inderdaad te vragen of hij goed is ontvangen en wat de eventuele verdere procedure is... Mijn ervaringen zijn altijd goed, werd meteen uitgenodigd voor een gesprek omdat ik interesse toonde...
Nabellen is altijd goed. Dan toon je interesse,entousiasme, kun je je stem even laten horen. Je kunt gelijk even vragen hoe de sollicitatie procedure precies zal lopen.
De vacature staat er op een bekende vacaturesite sinds eind februari op. Op hun eigen site staat de vacature ook vermeld.
quote:Fleuriefleur schreef op 30 maart 2012 @ 10:13:

Nabellen is altijd goed. Dan toon je interesse,entousiasme, kun je je stem even laten horen. Je kunt gelijk even vragen hoe de sollicitatie procedure precies zal lopen.Jup, helemaal eens
Ik zou vandaag bellen. Procedures gaan vaak heel snel. Je piest zo naast de pot. Succes!
Bedankt voor de reacties. Ik ga zo gelijk even bellen.
Succes!
Ik bel eigenlijk altijd.

Juist omdat het interesse toont en ze je stem al even gehoord hebben..
quote:moenie85 schreef op 30 maart 2012 @ 10:39:

Bedankt voor de reacties. Ik ga zo gelijk even bellen.En?
ik bel ook altijd, wordt het persoonlijker van.... werkt altijd goed
"Dans met je hart, en je voeten zullen volgen."
Ik bel alleen als ik een specifieke vraag over de vacature heb, anders niet.

@moenie, heb je via de mail/internet gereageerd of via de post? In het eerste geval zou ik ook informeren of de sollicitatie juist is ontvangen, in het tweede geval zou ik nog even wachten tot volgende week.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven