Twijfels verhuizen.

31-03-2012 20:10 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel woon ik al meer dan 3 jaar in een grote stad, zo'n 15 km van de stad waar ik ben geboren en opgegroeid.

Ik heb een leuke kamer hier, met een leuke huisgenoot, vrienden die in deze stad wonen, mijn werk is 10 minuten fietsen hier vandaan, opleiding een kwartier fietsen.

Kortom, het grootste deel van mijn leven speelt zich hier af.

Mijn familie woont nog wel allemaal in de stad waar ik ben geboren en ik ben hier dan ook minimaal 1 x per week te vinden en hang regelmatig een weekend rond.

De laatste tijd begin ik steeds minder binding te voelen met de stad waar ik nu woon en voel ik me weer meer thuis qua sfeer in mijn geboortestad.

En nu kwam er een prachtige aanbieding voorbij. Ik kan (voor minimaal een jaar) in mijn geboortestad gaan wonen, vlakbij goede ov-verbindingen, betaal wel meer huur, maar als nog een gunstige prijs en ik krijg er een groot dakterras bij

Maarjaa.. dan heb ik wel meer reistijd, wat betekent dat ik meer dingen moet regelen. Hier fiets ik alles, maar dan ben ik afhankelijk van OV om weer thuis te komen..

Ik twijfel heel erg, maar aan de andere kant lijkt het me ook weer heel erg leuk om te verhuizen en het uit te proberen. Na een jaar kan ik sowieso weer terug en het is makkelijker om een kamer te vinden in de stad waar ik nu woon dan in de stad waar ik vandaan kom.

Ik heb al een lijstje gemaakt met voors- en tegens, maar ik kom er niet uit...
quote:spaarvarken schreef op 31 maart 2012 @ 20:30:

Fietsen naar je werk is goud waard. Dat merk je vaak pas als het niet meer kan.Ik ga dan een gedeelte treinen en gedeelte fietsen
Oh en ik woon dus al 3,5 jaar in ... dus ik denk niet dat er nog plaatsen zijn waar ik 's avonds laat 'bang' zou worden ofzo...
Heb trouwens ook vrienden in andere steden, dus die vriendschappen zijn sowieso niet afhankelijk van waar ik woon.
Naast OV heb je dus ook de auto in verschillende vormen om weer thuis te komen. In dat geval: doen! Stad 2 is vele malen gezelliger om te wonen.

EN: ik was/ben student, dus geld voor een auto is er niet.
i
Mocht het over Amsterdam gaan dan soïso niet verhuizen natuurlijk!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het gaat maar over 15 kilometer? Koop een goeie scooter en je bent overal van af!!!!!!!!!!! Als alles zo veel leuker lijkt in je "eigen" stad, gewoon doen dus . . . .
quote:nouschi schreef op 31 maart 2012 @ 21:18:

Mocht het over Amsterdam gaan dan soïso niet verhuizen natuurlijk!Nee de negatieve tegenhanger van A'dam
Heb je al geïnformeerd naar de buurt waar je eventueel naar toe verhuisd en je buren.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:aluminiumfolie schreef op 31 maart 2012 @ 21:29:

[...]

Nee de negatieve tegenhanger van A'dam Ohwww wegwezen!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Oh god, ik weet het nog steeds niet.

Net in hometown, denk ik yes, ik ga het doen. nu ben ik thuis en denk ik neeee ik durf niet..
Verhuizen is sowieso eng, dat natuurlijk ook. Overigens vind ik persoonlijk R een veel leukere stad dan D, maar soit , ik heb in allebei de steden nooit gewoond.

Ik ben zelf recent verhuisd naar buiten de stad, 20 minuten autorijden van mijn vroegere huis vandaan. Ik freelance door t hele land heen, maar oude woonplaats lag centraler en daar kon ik op de fiets naar het station, dus over het algemeen heb ik er reistijd bijgekregen door de verhuizing. Maar dat zal me dus echt volkomen jeuken, ik vind het hier heerlijk, zit in een prachtige omgeving, heb genoeg ruimte en eindelijk een tuintje, dus die reistijd heb ik er heel graag voor over. Oftewel, moraal van het verhaal: Als je er maar genoeg op vooruit gaat qua woongenot, neem je extra reistijd heus wel voor lief, daar zou ik me niet zo'n zorgen om maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven