Goedkope Stedentrip

01-04-2012 16:31 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Deze zomer wil ik samen met mijn vriend een stedentrip doen.

- Budget reis en verblijf: Maximaal 600 euro

- Vervoer: vliegen, trein oid (we hebben geen auto)

- Organisatie: We willen GEEN georganiseerde reis

- Verblijf: Hotel, Stadscamping (geen slaapzaal in een hostel)

- Bestemming: Europese stad met historische gebouwen (m.u.v. België, Frankrijk en Nederland)

- Duur: ongeveer een week

Ik heb al op wat websites van algemene reisaanbieders gekeken, maar ik kom niet verder dan de gebruikelijke grote steden. Hebben jullie toevallig nog leuke en goedkope tips?
sevilla, valencia, nice
..popcorn?
Wat wil ik doen? Vriend en ik houden van (oude) architectuur. Kastelen, kerken, e.d. bekijken. Een rivier in een stad vind ik zelf altijd wel leuk. Parkjes om te hangen.

Wow, ik ben de afgelopen jaren wel in veel steden geweest *bloos*. Vriend gelukkig niet, dus mss een stad waar ik wel geweest ben en hij niet...

@ Liquorice: ik heb via algemene reisaanbieders al reis en verblijf gevonden van Hotel + vliegen van rond de vijfhonderd euro (Praag, Budapest e.d.) Daarbij al gelet op verschillende data. Maar goedkope vliegaanbieders is ook een goeie tip. Dankjewel.
quote:blauwebes schreef op 01 april 2012 @ 16:49:

Trier al geweest

Madrid staat op de optielijst inmiddels

Krakau lijkt net iets boven budget te liggen.

Vliegen via Eindhoven?? Hm...

Ik denk dat Krakau 1 van de goedkopere opties is?

Zie bij ryanair een ticket voor 41 euro voor 2 personen heen en terug (begin juli).

Hotelkosten liggen ook wat lager dan in de overige steden denk ik (ietsje) en restaurants etc. ligt een stuk lager.
Parijs, natuurlijk.
Sevilla klinkt ook leuk :D "Het grootste historische centrum van Europa."

Leuk om dingen te horen waar je zelf nooit aan denkt: Madrid, Sevilla, Krakau.

Haha nu wordt het alleen nog maar moeilijker om te kiezen
quote:VotesforLeo schreef op 01 april 2012 @ 16:52:

[...]

En wel benieuwd nu, kan je er iets meer over vertellen waarom je er weg van bent?

De hele sfeer, heel veel oude gebouwen. Veel gezelligheid op straat, allemaal van die kraampjes. Heeeeeeeel veel barretjes en discotheken (kleine), waarvan er veel ondergronds zijn (heel gezellig/charmant).

En dan ook nog zo'n kerkje, echt over de top zo versierd met goud.

Iemand anders gaf de tip Seville, dat vond ik ook een super leuke stad.
quote:Missprincesa schreef op 01 april 2012 @ 16:58:

[...]

De hele sfeer, heel veel oude gebouwen. Veel gezelligheid op straat, allemaal van die kraampjes. Heeeeeeeel veel barretjes en discotheken (kleine), waarvan er veel ondergronds zijn (heel gezellig/charmant).

En dan ook nog zo'n kerkje, echt over de top zo versierd met goud.

Iemand anders gaf de tip Seville, dat vond ik ook een super leuke stad.klinkt goed. Ga er eens op googelen. Thanks
Vliegen vanuit Eindhoven gaat prima. Het vliegveld is klein, maar je komt toch niet op een vliegveld voor je lol. En er vliegen heel veel goedkope aanbieders vandaan. Natuurlijk zijn die niet comfortabel, maar ze bieden wel tickets voor weinig.

Als je van oude stenen houdt (ik ook) zijn Newcastle, Lissabon en Porto geweldig. Die hebben ook rivieren en parken. Of probeer andere Engelse steden buiten Londen (Liverpool, Manchester). Die zijn een stuk goedkoper, maar zeker zo leuk.
Boedapest?
Newcastle is inderdaad erg mooi. Lissabon staat hoog op mijn verlanglijstje en Porto daar heb ik nog nooit van gehoord.

(googlen!!!)
Als je met een goedkope aanbieder zoals Ryanair vliegt, hoe is de aansluiting van de luchthaven naar de stad in kwestie dan?
quote:blauwebes schreef op 01 april 2012 @ 17:14:

Als je met een goedkope aanbieder zoals Ryanair vliegt, hoe is de aansluiting van de luchthaven naar de stad in kwestie dan?

Meestal liggen de luchthavens waar dergelijke goedkope maatschappijen op vliegen wel wat ongunstiger.

Maar trein/bus/taxi is er bijna altijd wel.
quote:blauwebes schreef op 01 april 2012 @ 16:54:

Wat wil ik doen? Vriend en ik houden van (oude) architectuur. Kastelen, kerken, e.d. bekijken. Een rivier in een stad vind ik zelf altijd wel leuk. Parkjes om te hangen.

Riga heeft een Art Nouveau wijk , je kunt een dagtrip naar Sigulda doen (kasteel), de rivier de Daugava stroomt door Riga, het oude centrum van Riga is historisch monument (world heritage), als je de skyline van Riga ziet, zie je altijd drie kerken, maar er zijn er natuurlijk m

eer, zoals de Russisch Orthodoxe kathedraal, je kunt een dagtrip naar Jurmala gaan (het Scheveningen van Letland), er zijn leuke parkjes enzovoorts!

Zo, weer even genoeg gepromoot

Waar je ook heen gaat: veel plezier!
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Ik ook grote favoriet Krakow, Polen. Vliegen met ryan air vanaf Charleroi voor bijna nop. Hotelletjes even zoeken maar echt wel goede voor niet veel. Eten en drinken in allerlei budgetten maar zeker weten goedkoper dan in de stad hier.

Is een heel leuke studentenstad, veel terrasjes, mooie pleinen en oude gebouwen. Joodse buurt. Vond het allerleukste alle cafeetjes en restaurantjes, klein, knus, sommige met live muziek en op elke avond van de week gezelligheid. Ben er nu 1x een midweekje geweest, maar zou zo weer een week gaan.

Als je een dagje weg wilt uit de stad kun je zo met bus naar Zakopane (het bekendste wintersportgebied van polen, maar in andere periode ook leuk voor een dagje). Stad vanaf vliegveld voor paar euro te bereiken met pendeltrein.
Hangt er vanaf waar je heen gaat. Sommige steden hebben maar 1 airport
@Xantippe: Dankjewel, dat plezier komt wel goed. Ik heb nu al voorpret met dit topic.
quote:Leentjuh77 schreef op 01 april 2012 @ 17:17:

Ik ook grote favoriet Krakow, Polen. Vliegen met ryan air vanaf Charleroi voor bijna nop. Hotelletjes even zoeken maar echt wel goede voor niet veel. Eten en drinken in allerlei budgetten maar zeker weten goedkoper dan in de stad hier.

Is een heel leuke studentenstad, veel terrasjes, mooie pleinen en oude gebouwen. Joodse buurt. Vond het allerleukste alle cafeetjes en restaurantjes, klein, knus, sommige met live muziek en op elke avond van de week gezelligheid. Ben er nu 1x een midweekje geweest, maar zou zo weer een week gaan.

Als je een dagje weg wilt uit de stad kun je zo met bus naar Zakopane (het bekendste wintersportgebied van polen, maar in andere periode ook leuk voor een dagje). Stad vanaf vliegveld voor paar euro te bereiken met pendeltrein.Sluit ik me helemaal bij aan!
Brugge,

Gent

Maastricht

Keulen

Brussel

Nancy
quote:StabiloBoss schreef op 01 april 2012 @ 18:49:

Brugge,

Gent

Maastricht

Keulen

Brussel

NancyZie OP
Als je 6 dagen wil, 2 dagen Brugge, 2 dagen Gent, 2 dagen Antwerpen.

Ik echt hartstikke leuk. En omdat het dichtbij is, niet duur.
quote:VotesforLeo schreef op 01 april 2012 @ 18:51:

[...]

Zie OP

Uitzondering belgie had ik niet gezien.

Wat jammer...
@ StabiloBoss

Ik ben in de buurt van die grote Belgische steden opgegroeid, dus ik ken die steden vrij goed. Superleuk voor een weekendje weg, maar in de zomervakantie wil ik graag echt naar het buitenland. Maar bedankt voor de tip. Maastricht en Brussel wil ik ook nog eens heen.
quote:StabiloBoss schreef op 01 april 2012 @ 18:53:

[...]

Uitzondering belgie had ik niet gezien.

Wat jammer...Er kijken nog meer mensen op dit topic, die kunnen er wel wat aan hebben
Porto!
Riga is ook super!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven